اخبار داغ

رئیس کمیته حمل‌ونقل و آمدوشد شورای شهر یزد:

سرعت‌گیرها در یزد مکان‌یابی و ارزیابی می شوند/رنگ بندی سرعت‌گیرهای یزد بر اساس نوع

سرعت‌گیرها در یزد مکان‌یابی و ارزیابی می شوند/رنگ بندی سرعت‌گیرهای یزد بر اساس نوع
رئیس کمیته حمل‌ونقل و آمدوشد شورای اسلامی شهر یزد با تشریح عمده مشکلات سرعتگیرها و سرعتکاه‌های معابر شهر، از تلاش برای اجرای طرحی ابتکاری جهت مشخص شدن سرعت استاندارد عبور از سرعتگیرهای مختلف در سطح این شهر خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید تجملیان رئیس کمیته حمل‌ونقل و آمدوشد شورای اسلامی شهر یزد  در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص برنامه‌های شورای اسلامی شهر یزد در خصوص سرعت‌گیرهای شهر، گفت: در حوزه حمل‌ونقل عمومی و آمدوشد سطح شهر یزد یکی از دغدغه‌های همیشگی مردم بحث سرعت‌گیرها و سرعتکاه‌های معابر شهری است که در این باب سه موضوع مطرح است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی در پاسخ به اینکه جانمایی سرعت‌گیرها درست است یا خیر؟ ابراز کرد: رعایت استاندارد سرعت‌گیرها و سرعتکاه‌ها هم از لحاظ ارتفاع و هم عرض سرعتکاه که تعیین کننده سرعت عبور از روی آن یک امری ضروری است اما متاسفانه یکی از مشکلات شایع در کشورمان این است که علی‌رغم این که خیلی از قوانین و دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها درست است ولی در هنگام اجرا ضوابط کار درست رعایت نمی‌شود.

,

رئیس کمیته حمل‌ونقل و آمدوشد شورای اسلامی شهر یزد گفت: در این دوره هر سه موضوع مذکور در کمیته حمل‌ونقل و آمدوشد شهری در حال بررسی است؛ به نحوی که مکان‌یابی سرعت‌گیرها مجدداً ارزیابی شده و طی یک سال آینده برنامه ممیزی سرعتکاه‌ها و سرعت‌گیرهای سطح شهر در معابر اصلی، فرعی و حتی کوچه‌ها را خواهیم داشت و جزئیات آنها اعم از موقعیت و مشخصات آنها ارزیابی و روی نقشه ثبت خواهند شد.

,

وی با بیان این که طرح مذکور بسیار گسترده و بزرگ است، عنوان کرد: هرچند چندین هزار معبر اصلی و فرعی در سطح شهر داریم ولی این طرح را از امسال شروع کرده و امیدواریم که ان‌شاءالله در سال آتی به جای مناسبی برسیم.

,

تجملیان در موضوع نحوه اجرا نیز گفت: در نظر داریم که نظارت بر کار پیمانکاران را ارتقا دهیم اما در مقوله استانداردسازی که گلایه بسیاری از مردم را نیز به همراه دارد، درصدد اجرای یک کار ابتکاری برای اولین بار در کشور هستیم که براساس آن، رانندگان قبل از نزدیک شدن به  سرعت‌گیرها و سرعتکاه‌ها متوجه شوند که به چه سرعت‌گیری نزدیک می‌شوند چرا که تابلوهای راهنمایی و رانندگی و دیگر علائم مانند چراغ‌های هشداردهنده تنها محل سرعتگیرها را نشان می‌دهند اما بیانگر اینکه این سرعتگاه از چه نوعی است و با چه سرعتی می توان از روی آن عبور کرد نیستند.

,

وی ادامه داد: براساس این طرح ابتکاری که در کمیته حمل‌ونقل و آمدوشد شهری شورا در حال بررسی است، پیشنهاد شده است که سه نوع استاندارد برای سرعتکاه‌های سطح شهر داشته باشیم. طبق آن سرعتکاه‌های قرمز رنگ برای سرعت ۱۰ کیلومتر در ساعت، سرعتکاه‌های زرد رنگ برای سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت، و سرعتکاه‌های به رنگ سبز برای سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت رنگامیزی و مشخص می‌شوند.

,

این عضو شورای شهر یزد با اشاره به مشکلات تامین هزینه این طرح، معضل اصلی را نوع رنگ مورد استفاده برای این سرعتکاه‌ها و سرعتگیرها اعلام کرد و گفت: متأسفانه رنگ‌هایی که داریم به سرعت کثیف می‌شود و دیگر نماد ظاهری مناسبی را ندارند. از طرفی نیز پس از مدتی پاک می‌شود که در همین راستا از متخصصان دعوت شده تا رنگی متناسب با این طرح که ویژگی شبرنگ و ماندگاری طولانی مدت دارند را معرفی کنند.

,

تجملیان به معضل وندالیسم در شهرها نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه اندک افرادی در جامعه هستند که به دلیل عقده‌ها و مشکلات روانی به اموال عمومی خسارت وارد می‌کنند. لذا به دنبال طرح‌هایی ایمن در برابر این تخریب ها و سرقت‌ها نیز هستیم که امیدواریم متخصصان در این باره طرح‌ها و مشورت‌های خود را با شورا در میان بگذارند و مطمئن باشند که با آغوش باز از پیشنهادهای آنان استقبال خواهیم کرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه