اخبار داغ

کارشناس تغذیه:

برکت خانه‌های دیروز، دور ریز سفرهای امروز شده است/ از کناره‌های نان لواش، چیپس خانگی درست کنید

برکت خانه‌های دیروز، دور ریز سفرهای امروز شده است/ از کناره‌های نان لواش، چیپس خانگی درست کنید
شمسی زارعی گفت: نان از قدیم برکت‌خانه‌ها بود، اما امروز صدرنشین دور ریز سفره‌ها شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شمسی زارعی کارشناس تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: نان از قدیم برکت خانه ها بود، اما امروز صدرنشین دورریز سفره ها شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: در کوچه و خیابان که رفت و آمد می کنیم به وفور شاهد دور ریزهای زیاد نان هستیم و این ظلم بزرگی به برکت خانه است.
,
زارعی افزود: در گذشته هیچ خانه ای نان خشک نداشت زیرا بانوان از دور ریزهای سفره حداکثر استفاده را می نمودند و غذاهای متنوعی از آن استفاده می کردند.
,
این کارشناس تصریح کرد: از کناره های نان لواش می توان چیپس خانگی سالم و بسیار خوشمزه درست کرد و فرزندان من بسیار به آن علاقمند هستند.
,
زارعی گفت: حتی می توان از نان های خشک پودر سوخاری درست کرد و در غذاهای سرخ کردنی از آن استفاده نمود.
,
وی با بیان اینکه دور ریز نان خشک در کشور بسیار زیاد شده است، بیان کرد: بانوان به عنوان مدیر خانواده باید بر این موضوع نظارت کنند یا حداقل با خرید نان کمتر و مدیریت اصلح تر، دور ریز برکت خانه ها را به حداقل برسانند.
,
این کارشناس تاکید کرد: متاسفانه گرانی نان نیز موجب کاهش دورریز آن نمی شود زیرا فرهنگ مصرف گرایی در برخی از خانواده ها نهادینه شده است.
,
زارعی بیان کرد: متاسفانه تغییر سبک زندگی نیز برخی از فرهنگ های غلط را در جامعه پررنگ کرده است بنابراین باید با مدیریت درست مانع اصراف این کالای اساسی شد.
,
وی افزود: مادر بزرگ های ما همیشه وقتی نان خانه شان بیات می شد، غذاهای نانی درست می کردند و تمام نان کهنه را استفاده می نمودند و چیزی به نام نان خشک نداشتند.
,
این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد : امروز نیز باید این مهم مدیریت شود زیرا جریانی مدیریت شده درصدد بروز مشکلاتی در زنجیره غذایی دنیا هستند، باید با مدیریت و مصرف درست، برای همیشه از این نعمت بهره مند شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه