اخبار داغ

نماینده مردم در مجلس:

طرح آزادسازی یارانه‌ها دست دلالان را از منافع ملت کوتاه می‌کند/ دولت از طریق رسانه ملی با مردم در ارتباط باشد

طرح آزادسازی یارانه‌ها دست دلالان را از منافع ملت کوتاه می‌کند/ دولت از طریق رسانه ملی با مردم در ارتباط باشد
محمد وحیدی گفت: اجرای طرح آزادسازی یارانه‌ها در دراز مدت اثرات مثبتی در زندگی مردم خواهد داشت و دست دلالان را از منافع مردم کوتاه می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد وحیدی، نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با عصراترک در بجنورد در رابطه با اجرای طرح آزادسازی یارانه ها با بیان اینکه مطالبه مردم از دولت، عادلانه سازی یارانه ها بود، اظهار داشت: سیاست های اشتباه گذشته باعث شده مسیر هدفمندی یارانه ها به سمتی برود که درآمد حاصل از این طرح به جیب دلالان، واسطه گران و رانت خواران برود.

وی ادامه داد: دولت باتوجه به شرایط اقتصادی کشور و مسائل جهانی، نیازمند رقم زدن شرایط خاصی است که اجرای این طرح یک پیچ تاریخی برای کشور است.

وحیدی اضافه کرد: متولیان امر در اجرای این طرح باید تأمین کالاهای اساسی مردم را مد نظر داشته باشند تا در بازار کمبودی وجود نداشته باشد.

وی با تاکید بر انجام نظارت های مستمر بر بازار گفت: اگر نظارت‌ها ضعیف باشد، کالاها احتکار شده و دست مصرف کننده واقعی نمی رسد.

وی عنوان کرد: با اجرای صحیح این طرح جرایم مربوط به احتکار و مخفی کردن کالاهای اساسی کاهش پیدا می‌کند.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گروهی از افراد در این شرایط به دلیل اینکه در دهک های بالا قرار گرفته اند، دچار قطع یارانه ها شدند در حالی که در واقعیت اینگونه نیست که باید به گونه ای مدیریت شود که یارانه آنها برقرار شود تا چالش جدیدی رقم نخورد.

وی یادآور شد: اجرای این طرح در دراز مدت اثرات مثبتی در زندگی مردم خواهد داشت و دست دلالان از منافع مردم را کوتاه می کند.

وحیدی در رابطه با کالاهای تولید شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی که در حال حاضر با قیمت جدید در بازار عرضه می شود، توضیح داد: در واقع این یک ایراد اساسی و جدی است که برخی از کالاهایی که خارج از زمانبندی اعلام شده، تولید شده اند، بعد از اجرای طرح آزادسازی یارانه‌ها، آن بخش از کالاها یا در جامعه احتکار و یا با نرخ جدید به فروش رسید.

وی با اشاره به انبارهای احتکاری کشف شده طی اجرای طرح آزادسازی یارانه ها گفت: این موضوع نشان دهنده این است که نظام واسطه و دلالان، سود را به جیب خودشان زده و به مردم آسیب زدند، براین اساس مجلس بر این قضیه تاکید دارد که دولت نسبت به این وضعیت جدیت ورود کند و نگرانی عمده ما هم همین قضیه بوده است.

وحیدی بیان داشت: در جلسه مشترک مجلس با برخی از اعضای دولت، این موضوع مطرح شد تا نسبت به اجرای این موضوع با دقت بیشتری ورود کنند.

نماینده مردم در مجلس گفت: وزاری اقتصادی دولت و ریاست جمهور و تصمیم سازان باید در رابطه با این طرح به صورت لحظه ای از طریق رسانه ملی با مردم در ارتباط باشند و مردم را در جریان امورات قرار دهند، زیرا برای گرفتن التهاب از جامعه، مهم ترین نگاه این است که مردم اخبار و اطلاعات درست و دقیق را از بدنه دولت دریافت کنند و اگر چندصدایی اتفاق بیفتد، قطعا در دراز مدت ایجاد آسیب می کند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه