اخبار داغ

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

سمپاشی مزارع غلات کرمانشاه تا پایان خرداد ادامه دارد

سمپاشی مزارع غلات کرمانشاه تا پایان خرداد ادامه دارد
فرهاد شریفی گفت: مبارزه با آفت"سِن غلات" تا پایان خرداد ادامه دارد و پیش بینی می شود سطح مبارزه به بیش از 250 هزار هکتار در مزارع کرمانشاه برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  فرهاد شریفی در گفتگو با مرصادنیوز اظهار داشت: از ابتدای امسال عملیات رصد وضعیت ریزش آفت گندم به مزارع استان با جدیت شروع شده و به کشاورزان به ویژه گندم‌کاران درخصوص سم‌پاشی و مبارزه علیه این آفت اطلاع‌رسانی شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: سن گندم یکی از شاخص ترین آفات مزارع این شهرستان است که روش های مختلفی برای مبارزه با آن وجود دارد که مهمترین آن استفاده از سموم شیمیایی است و در صورت عدم کنترل به موقع، این آفت می‌تواند خسارت جبران ناپذیری را به تولید غلات وارد کند.

شریفی تاکید کرد: آفت سِن، کیفیت گندم را هم به شدت پایین آورده و سبب خواهد شد تا آرد خاصیت نانوایی خود را از دست بدهد.

وی گفت: حدود 400 هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه به کشت گندم ابی و دیم و ۱۶۵ هزار هکتار نیز جو اختصاص یافته است.

شریفی عنوان کرد: در مرحله نخست ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی استان علیه افت سن سمپاشی شدند.

وی تصریح کرد: مبارزه با آفت کلیدی "سِن غلات" در مناطق سردسیری تا پایان خرداد ادامه دارد و پیش بینی می شود سطح مبارزه به بیش از 250 هزار هکتار برسد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه کمبودی از نظر سموم وجود ندارد گفت: بیش از 200 مرکز مجاز سم در استان کرمانشاه فعالیت می‌کنند.

وی به کشاورزان توصیه کرد با توجه به خسارت‌های ناشی از این آفت نیاز است کشاوزان با مراکز جهاد کشاورزی مستقر در دهستان های تابعه در خصوص سمپاشی به موقع همکاری لازم را بعمل آورند تا از خسارت وارده جلوگیری و محصول با کیفیت بالاتری تولید شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه