اخبار داغ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

جراحی اقتصادی شکاف طبقاتی را کاهش می‌دهد

جراحی اقتصادی شکاف طبقاتی را کاهش می‌دهد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ادامه ارز ترجیحی به شکاف طبقاتی و فساد اقتصادی دامن می‌زد و به نظر من آقای رئیس جمهور در شرایط فعلی بهترین تصمیم را گرفته‌ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، با بیان اینکه جراحی اقتصادی یک امر ضروری و مهم محسوب می‌شود، اظهار داشت: ادامه ارز ترجیحی به شکاف طبقاتی و فساد اقتصادی دامن می‌زد و به نظر من آقای رئیس جمهور در شرایط فعلی بهترین تصمیم را گرفته‌ است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز،,
 
,
وی افزود: فواید استفاده از ارز ترجیحی بیش از آنکه به جیب افراد مستضعف و ضعیف برود، به جیب افراد ثروتمند می‌رفت. متأسفانه برخی واردکنندگان که از رانت و قدرت هم برخوردار بودند ارز دولتی دریافت می‌کردند و به جای اینکه مایحتاج زندگی مردم را وارد کنند، کالاهای لوکس یا غذای سگ و گربه وارد می‌کردند و به ریش افراد ضعیف می‌خندیدند.
,
 
,
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم باید در توزیع عادلانه یارانه برای کالاهای اساسی نهایت دقت را به خرج دهد. اگر قرار است از این پس ارزی به نام ارز ۴۲۰۰
,
تومانی وجود نداشته باشد باید مراقب بود تا یارانه کالا و یارانه دارو و یارانه مایحتاج زندگی مردم به درستی و عادلانه توزیع شود. همچنین باید مراقب بود که افراد ثروتمند و دارای قدرت مالی زیاد از این یارانه‌ها بهره‌مند نشوند، چون هدف از جراحی اقتصادی افزایش قدرت خرید دهک‌های پایین و کاهش شکاف طبقاتی است.
,
 
,
قادری گفت: مردم نگران نباشند. برای دولت سیزدهم معیشت مردم مهم است و قطعاً تصمیمی را اتخاذ نمی‌کند که شرایط مالی دهک‌های ضعیف جامعه بدتر شود، بلکه این دولت به دنبال بهبود شرایط زندگی و معیشت مردم است. آقای رئیسی می‌توانست منتظر بماند و مانند بسیاری از دولت‌ها در سال‌های آخر دولتش به حذف ارز ترجیحی اقدام کند، اما منافع مردم و کشور و پایان دادن به فساد برای این دولت مهمتر است. به عبارت دیگر این دولت حاضر است تمام سختی‌ها را به جان بخرد اما جراحی اقتصادی با موفقیت به پایان برسد.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه