اخبار داغ

امام جمعه تربت حیدریه:

جوانان خوشفکر ظرفیت های بالقوه کشور را به فعلیت برسانند

جوانان خوشفکر ظرفیت های بالقوه کشور را به فعلیت برسانند
حجت الاسلام عصمتی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه ای دارند که می یابد جوانان نخبه و خوشغکر کشور این ظرفیت ها را به فعلیت برسانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل صبح توس؛ حجت الاسلام محمدرضا عصمتی، امام جمعه تربت حیدریه صبح امروز در مراسم چهلمین روز شهادت شهیدان اصلانی و دارابی در جمع دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و طلاب حوزه های علمیه اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی و جوانان خوشغکر این مرز و بوم و مسوولان فرهنگی شایسته و لایق از زمینه فراهم شده استفاده و همه قابلیت ها را به فعلیت تبدیل کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: قدر و منزلت معلم فراوان است، منتهی این منزلت را ابتدا معلم و اساتید باید رعایت کنند که به فرموده امیر المومنین علیه السلام در جهالت انسان همین بس که قدر و منزلت و ارزش خود را نشناسد، لذا اگر ارزش خود را بشناسیم در برابر هر چیزی سر تعظیم فرود نمی آوریم و با هر چیزی معامله نخواهیم کرد.

,

رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی گفت: تعلیم و تربیت دو بالی است که انسان را به سعادت می رساند، لذا تعلیم و تربیت یا تزکیه نباید از هم جدا شوند و هیچکدام هم بر دیگری تقدم ندارد و فقط در تقدم رتبی، تزکیه مقدم است، اما کسی که تعلیم می دهد همچنان باید تزکیه هم داشته باشد.

,

وی بیان کرد: معلم باید خود را تکریم کند، به این گونه که لحظه به لحظه رشد علمی داشته باشد و هیچگاه در حرکت خود توقف نداشته و هر روز نیز نوآوری داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه