اخبار داغ

سرپرست امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

۴۰ درصد از باغات خراسان شمالی دچار سرمازدگی شدند/ پیش‌بینی اصلاح و نوسازی ۳ هزار هکتار از باغات طی سال جاری

۴۰ درصد از باغات خراسان شمالی دچار سرمازدگی شدند/ پیش‌بینی اصلاح و نوسازی ۳ هزار هکتار از باغات طی سال جاری
محمد عفتی گفت: در بهار امسال به علت بروز سرما و رطوبت در استان ۴۰ درصد از سطح این باغات دچار سرمازدگی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد عفتی، سرپرست امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک با بیان اینکه سطح باغات استان 53 هزار هکتار است، اظهار کرد: در بهار امسال به علت بروز سرما و رطوبت در استان 40 درصد از سطح این باغات دچار سرمازدگی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,  ,

عفتی گفت: از این سطح سرمازده، چهار هزار هکتار آن به طور کلی هیچ باردهی نخواهند داشت.

,

وی خاطرنشان کرد: بیشترین درختان سرمازده که باردهی نخواهند داشت شامل درختان بادام، انگور و گردو هستند.

,

سرپرست امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی یادآور شد: درصدد تامین حمایت مالی از باغداران آسیب دیده از سرمازدگی هستیم.

,

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره انجام عملیات اصلاح و نوسازی باغات نیز اظهار کرد: اصلاح باغات شامل هرس شاخه ها و تنه های بیمار درختان، کوددهی به درختان همچنین اصلاح نقشه چیدمان درختان در باغات با هدف اجرای عملیات کشاورزی مکانیزه می شود.

,

عفتی افزود: نوسازی درختان در زمینه حذف درختان کم بارده، بدون باردهی همچنین حذف درختانی با ارقام نامتناسب با اقلیم منطقه و جایگزین کردن درختان جدید با انجام پیوندزنی بر تنه درختان باقیمانده و یا کشت نهال های جدید هستند.

,

وی تصریح کرد: اصلاح و نوسازی باغات با هدف بهره وری بهتر، تولید و درآمدزایی بیشتر انجام می شوند.

,

سرپرست امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در استان در سال 98 در سطح یک هزار و 200 هکتار، در سال 99 در سطح یک هزار و 600 هکتار، در سال 1400 نیز در سطح دو هزار هکتار از باغات استان، عملیات اصلاح و نوسازی انجام شدند، اعلام کرد: پیش بینی می شود طی سال جاری در سطح سه هکتار از باغات استان عملیات اصلاح و نوسازی اجرایی شود.

,

عفتی در خاتمه یادآور شد: با توجه به اینکه استان طی سال های گذشته گرفتار کم بارشی و خشکسالی بوده، سطح توسعه باغات در استان متاثر از شرایط اقلیمی بسیار کم بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه