اخبار داغ

کارشناس تغذیه:

آمار ابتلای ۲۹درصدی البرزی‌ها به فشارخون بسیار خطرناک است/ تحرکات بدنی مردم استان بسیار کم است

آمار ابتلای ۲۹درصدی البرزی‌ها به فشارخون بسیار خطرناک است/ تحرکات بدنی مردم استان بسیار کم است
طیبه قاسمی گفت: طبق آخرین آمارها ۲۹ درصد افراد بالای ۱۸ سال در استان البرز فشار خون دارند و این آمار بسیار خطرناک و نگران کننده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طیبه قاسمی کارشناس تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: امروز فشار خون یکی از مشکلات بهداشتی در دنیاست و تغذیه ناسالم و استفاده زیاد نمک یکی از مهمترین دلایل ابتلا به این بیماری است.
وی ادامه داد: متاسفانه فشار خون یکی از علل مرگ های زودرس در ایران است که در نتیجه استفاده زیاد از فست فودها و غذاهای ناسالم می باشد.
قاسمی افزود: بخش اعظمی از مبتلایان به فشار خون را بزرگسالان تشکیل می دهند به گونه ای که از هر سه نفر، یک نفر به این عارضه مبتلاست.
این کارشناس تصریح کرد: تغذیه نامناسب از جمله مصرف زیاد قند، نمک و چربی، فست فودها، تنقلات، سوسیس و کالباس، کنسروها مهمترین علل ابتلا به این بیماری است.
قاسمی گفت: در گذشته سبزی یکی از مهمترین ضروریات سفره بود اما امروز نوشابه جایگزین آن شده است که بسیار مضر و قند بالایی دارد.
وی ادامه داد: از طرفی تحرکات بدنی افراد بسیار پایین است و افراد چاق مستعد فشار خون هستند.
این کارشناس افزود: برخی از افراد پیاده روی و انجام کارهای خانه و خرید را جزء تحرکات بدنی تلقی می کنند اما تا زمانی که تحرکات باعث افزایش ضربان قلب نشود، ورزش تلقی نمی شود و در کنترل و پیشگیری از فشار خون نیز موثر نخواهد بود.
قاسمی بیان کرد: طبق آخرین آمارها ۲۹ درصد افراد بالای ۱۸ سال در استان البرز فشار خون دارند و این آمار بسیار خطرناک و نگران کننده است.
وی تاکید کرد: متاسفانه در شهرهای بزرگ الگوی تغذیه سالم به درستی رعایت نمی شود و از آن طرف بیماری ها بروز می کند.
این کارشناس ادامه داد: این آمارها نشان می دهد تحرکات بدنی در بین مردم استان بسیار پایین است و باید اصلاح شود، مسئولین باید روی سلامت افراد جامعه برنامه ریزی کنند.
قاسمی افزود: باید همایش های پیاده روی و دوچرخه سواری در استان بیشتر شود و حتما یک روز را به عنوان روز بدون وسیله نقلیه نامگذاری کرده و تمامی کارمندان ملزم شوند با وسیله نقلیه عمومی و یا پیاده روی در محل کار حاضر شوند.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: برای مهار و کنترل فشارخون باید تغذیه سالم جایگزین غذاهای ناسالم شود و میوه و سبزیجات در سبد خرید خانوار قرار گیرد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه