اخبار داغ

مشاور خانواده پاسخ داد؛

چگونه با کودک حرف گوش نکن، رفتار کنیم؟/ درخواست را به سرگرمی تبدیل کنید

چگونه با کودک حرف گوش نکن، رفتار کنیم؟/ درخواست را به سرگرمی تبدیل کنید
یاسمن جلالی جلالی گفت: سر کردن با بچه‌های حرف گوش نکن کار بسیار دشواری است، اما با به کار بردن این تکنیک‌های کاربردی می‌توانید کودکی حرف شنو داشته باشید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یاسمن جلالی مشاور خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: هیچ کودکی با آموزش و نحوه کار و رفتار متولد نمی شود بنابراین والدین باید اعمال، رفتار و آموزش این فنون را به فرزندان خود بیاموزند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: هر کودک برای خود قدرت انتخاب دارد و راه های واکنش آنها به شرایط به میزان زیادی به آنچه در طول زندگی شان در خانه مشاهده می کنند، بستگی دارد.
,
جلالی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه چگونه با کودکان حرف گوش نکن برخورد کنیم، گفت: برخی از رفتار این نوع فرزندان، انعکاس اعمال ما در زندگی است.
,
این مشاور تصریح کرد: کودک باید از رفتار والدین متوجه شود، در هر شرایطی عشق و محبت اعضای خانواده را دارد و در مقابل رفتارش با جبهه گیری خانه مواجه نمی شود.
,
وی ادامه داد: در برخی از شرایط کودکان برای جلب توجه دست به این رفتارها می زنند، زیرا نیاز به آغوش گرم والدین دارند و با برخوردهای محبت آمیز کاملا کوتاه می آیند.
,
جلالی افزود: والدین باید رفتارهای مثبت این کودکان را برجسته نمایند و با ذکر این ویژگی از فرزند خود درخواست شان را مطالبه کنند.
,
این مشاور با بیان اینکه خشم و عصبانیت والدین در برخورد با این کودکان مخرب است، گفت: پدر و مادر باید خود را کنترل نموده و با صبوری و گاهی رها نمودن موضوع بر این ویژگی فرزند خود غلبه کنند.
,
وی بیان کرد: به هیچ عنوان در مقابل رفتارهای بد کودکان نخندید، زیرا با این لبخند مهر تاییدی بر رفتار او می زنید.
,
این متخصص با بیان اینکه درخواست را به سرگرمی تبدیل کنید، گفت: وقتی والدین درخواست شان را با بازی و به طور غیرمستقیم به کودک بیان کنند دیگر با سرکشی کودکان مواجه نمی شوند و کودک سریع می پذیرد.
, درخواست را به سرگرمی تبدیل کنید، گفت: وقتی والدین درخواست شان را با بازی و به طور غیرمستقیم به کودک بیان کنند دیگر با سرکشی کودکان مواجه نمی شوند و کودک سریع می پذیرد.,
جلالی افزود: جدایی، طلاق عاطفی، توجه ویژه به یکی از فرزندان مهمترین علل سرکشی کودکان در خانواده است که با اصلاح الگوی رفتاری والدین، این کودک نیز درمان می شود.
,
این مشاوره در خاتمه خاطرنشان کرد: این مراحل سرکشی تا حدودی ضروری است زیرا کودکان در این مراحل، شخصیت و هویت شان شکل می گیرد بنابراین والدین سرکشی فرزندان خود را بپذیرند و آنها را درک کنند.
,

انتهای پیام/
,
,

 
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه