اخبار داغ

در دیدار استاندار خراسان جنوبی و سفیر تاجیکستان مطرح شد:

اجرای طرح خواهرخواندگی خراسان جنوبی با ایالت های خطلان و سوقت

اجرای طرح خواهرخواندگی خراسان جنوبی با ایالت های خطلان و سوقت
استاندار خراسان جنوبی و سفیر تاجیکستان، موضوع خواهرخواندگی خراسان جنوبی با ایالت های خطلان و سوقت مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، جواد قناعت امروز در دیدار با «نظام الدین زاهدی» به تشریح ظرفیت ها و پتانسیل های استان پرداخت و اهم برنامه های موجود جهت برقراری ارتباطات خراسان جنوبی با دیگر کشورها را تشریح کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به راهبردهای دولت سیزدهم مبنی بر اتخاذ سیاست متوازن و تأکید بر ارتباط با همسایگان، از آمادگی استان برای توسعه مراودات گفت.

,

معرفی محصولات کشاورزی بنام شامل زرشک، زعفران، عناب، انار، گل نرگس و… نیز وجود ٤٩ گونه معدنی که اغلب منحصر بفرد و کمیاب می باشند، مهمترین محور صحبت های دکتر قناعت در این دیدار بود.

,

وی به ظرفیت های گردشگری ممتاز، بناهای تاریخی و کویر بکر استان اشاره و تصریح کرد: خراسان جنوبی با داشتن دانشگاه های بنام و معتبر، آمادگی پذیرش دانشجویان خارجی را هم دارد.

,

استاندار خراسان جنوبی در ادامه بر ارتباط فعالان اقتصادی بخش خصوصی دو کشور تأکید کرد و سفیر تاجیکستان را برای سفر به استان دعوت کرد.

,

سفیر تاجیکستان، ضمن تقدیر از سیاست دولت سیزدهم مبنی بر تأکید بر تقویت ارتباطات با کشورهای همسایه، گفت: خوشبختانه پس از سفرهای متقابل رؤسای دو کشور به تهران و دوشنبه، ایران و تاجیکستان به سمت رفع سوء تفاهم های گذشته پیش می روند.

,

نظام الدین زاهدی به نقش مهم سفر اخیر آیت الله رئیسی به تاجیکستان در ارتقای روابط دوجانبه اشاره کرد و بر تسهیل شرایط ارتباط بخش خصوصی توسط بخش دولتی دو کشور تأکید نمود.

,

وی به اهمیت برگزاری نمایشگاه های اختصاصی محصولات جمهوری اسلامی ایران در معرفی کالاهای استان اشاره کرد و از آمادگی برای ایجاد ارتباط بین خراسان جنوبی با ایالت های خطلان و سوقت تاجیکستان با مرکزیت خجند و برقراری رابطه خواهرخواندگی (ایجاد روابط بین استانی) گفت.

,

نظام الدین زاهدی با اشاره به قرابت های فرهنگی، زبانی و مذهبی دو کشور بر آمادگی برای امضای تفاهم نامه با استان در حوزه گردشگری تأکید کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه