اخبار داغ

رئیس سازمان صمت قم:

همه گزارش‌های کشف‌شده احتکار در قم مردمی است / تقویت سامانه ۱۲۴ از جمله برنامه های سازمان صمت است

همه گزارش‌های کشف‌شده احتکار در قم مردمی است / تقویت سامانه ۱۲۴ از جمله برنامه های سازمان صمت است
رئیس سازمان صمت قم گفت: تقریباً تمام مواردی که احتکارها کشف می شود گزارش‌هایی است که از سوی مردم اعلام می شود، که نشانه اعتماد مردم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبر ابدالی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا  اظهار داشت: بر اساس قانون و بر اساس وظیفه ذاتی سازمان صمت بازرسان سازمان صمت ضابط سازمان تعزیرات حکومتی هستند موارد احتکار را کشف می کنیم سپس صورت جلسه می شود و در سامانه مخصوص ثبت تخلفات بین سازمان صمت و تعزیرات حکومتی ثبت می شود و گزارش‌های را برای سازمان تعزیرات ارسال می کنیم، برخورد با متخلفان و جریمه و صدور حکم با سازمان تعزیرات حکومتی است.

وی در پاسخ به این سؤال که اموال احتکاری کشف شده چه سرنوشتی پیدا می کنند؟ گفت: این مسئله دغدغه ما نیز می باشد که این موارد به سرعت انجام شد و در این شرایط تخلف و احتکار کشف شد بلافاصله حکم صادر شود و جریمه و روند قانونی انجام شود و نتیجه را هم خبری کنند همان‌طور که خبر کشف احتکار را اعلام کردند.

ابدالی بیان داشت: دغدغه مردم در خصوص اعلام سرنوشت کالاهای احتکاری کشف‌شده دغدغه به حقی است، و لمس و مشاهده کنند که نتیجه گزارش‌های آن‌ها چه می شود البته همکاران دستگاه قضا و معاونین دادستان قم به صورت جدی در این زمینه وارد شدند و هشدارهای لازم را اعلام کردند.

رئیس سازمان صمت قم ادامه داد: بر اساس مصوبه ای سران قوا اعلام کردند جرائم تعزیراتی در این شرایط ۵ برابر شده است که ارقام آن قابل توجه است و می تواند بازدارنده باشد در کنار بحث جرائم، تصمیم هایی در قرارگاه مردمی سازی یارانه که هر روز در استانداری قم تشکیل می شود گرفته می شود قرار بر این شد که اصنافی که تخلف احتکار و گران‌فروشی داشته باشند علاوه بر جرائم تعزیراتی با نصب بنر در محل کار نوع تخلف اطلاع رسانی می شود افرادی که بخواهند در این شرایط با معیشت مردم بازی کنند اعتبار کاری خودشان با نصب بنر از بین می رود.

وی افزود: بعد خبری برخورد با گران‌فروشی و احتکار باید گسترده باشد، مردم باید به سؤال های خود در زمینه برخورد با گران‌فروشی و محتکران برسند.

وی در پاسخ به این سؤال که پس از صدور حکم توسط تعزیرات حکومتی و یا قوه قضاییه تکلیف توزیع این کالاها با کدام ارگان است؟ بیان داشت: زیر نظر تعزیرات حکومتی تکلیف این اقلام کشف شده مشخص می شود اگر حکم بر توزیع باشد توزیع می شود اگر حکم بر معدوم بودن باشد معدوم سازی انجام می شود.


ابدالی تأکید کرد: تقریباً تمام مواردی که احتکارها کشف می شود گزارش‌هایی است که از سوی مردم اعلام می شود، حجم تماس های که در روز با شماره ۱۲۴ گرفته می شود بیش از ۱۰۰۰تماس است که بخشی از آن قابلیت پیگیری ندارد اما بخش زیادی از آن قابلیت پیگیری دارد، این نشان از اطمینان مردم به ارگان های رسیدگی کننده است.

ابدالی عنوان داشت: مردم در صورت مشاهده تخلفات از جمله احتکار با شماره ۱۲۴ سازمان صمت، ۱۱۴ اطلاعات سپاه، ۱۱۳ اطلاعات کشور و ۱۳۵ تعزیرات حکومتی تماس بگیرید و اطلاع دهند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت قم بیان داشت: تقویت سامانه ۱۲۴ از جمله برنامه های سازمان صمت است و از حالت شماره تلفن صرف تبدیل به سامانه شده است که این سامانه به تعزیرات متصل است و تعداد خطوط و تعداد نفرات را نیز افزایش می دهیم و سعی ما بر این است که همه تماس ها پیگیری شود تا رضایت مردم کسب شود.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا  ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه