اخبار داغ

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان یزد:

۱۵۰۰نفر از مشوق‌های بیمه‌ای بهزیستی استان یزد استفاده می کنند/ مشوق‌های بهزیستی برای اشتغال مددجویان

۱۵۰۰نفر از مشوق‌های بیمه‌ای بهزیستی استان یزد استفاده می کنند/ مشوق‌های بهزیستی برای اشتغال مددجویان
معاون مشارکت های مردمی و اشتغال بهزیستی استان یزد با اشاره به مشوق های اشتغال بهزیستی، گفت: قریب به ۱۵۰۰نفر از مشوق های بیمه ای بهزیستی استان یزد استفاده می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اصغر کریمی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اینکه بر اساس قانون بودجه سال 1400 (بند ب تبصره 16) به بهزیستی اعتباری در خصوص پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال اختصاص داده می شود، گفت: اعتبار مصوب سال گذشته به بهزیستی استان یزد 111 میلیارد و 100 میلیون تومان بوده که از این میزان 90 میلیارد و 800 میلیون تومان تخصیص داده شده و بهزیستی در سراسر استان 1868 طرح را به بانک های مختلف معرفی کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

معاون مشارکت های مردمی و اشتغال بهزیستی استان یزد با بیان اینکه از 1868 طرح، 1570 طرح پرداخت شده که بیش از 80 درصد سهمیه اختصاص یافته به استان است، اضافه کرد: بالغ بر 73 و میلیارد تومان از بیش از 90 میلیارد تومان تخصیص داده شده، جذب شده که بازهم تا ابلاغ بعدی ادامه دارد.

,

وی با اشاره به معرفی مددجویان بهزیستی به صندوق کارآفرینی امید جهت اخذ تسهیلات اشتغال زایی، افزود: در خصوص اجرایی کردن بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و تسریع در پرداخت تسهیلات مذکور تفاهمنامه‌ای فی‌مابین سازمان بهزیستی کشور، وزارت امور اقتصاد و دارایی، بنیاد برکت و صندوق کارآفرینی امید به امضا رسید که پس از طی فرآیندی در بهزیستی استان‌ها و کشور و نهایتا معرفی به صندوق کارآفرینی امید مددجویان تحت پوشش این سازمان مشغول به کار خواهند شد. تاکنون 511 نفر جهت اشتغال زایی و اخذ تسهیلات معرفی شده اند که بیش از 50 درصد مازاد بر سهمیه استان است که اگر در مواردی ریزش داشتیم یا طرح‌های اشتغال زایی مورد قبول واقع نشد، بتوانیم افراد دیگری را معرفی کنیم. اعتبار این بخش برای استان یزد 18 میلیارد و 500 میلیون تومان است که در حال معرفی افراد برای جذب اعتبار آن هستیم.

,

مشوق های بهزیستی برای بکارگیری مددجویان تحت پوشش این سازمان

, مشوق های بهزیستی برای بکارگیری مددجویان تحت پوشش این سازمان, مشوق های بهزیستی برای بکارگیری مددجویان تحت پوشش این سازمان,

کریمی عنوان کرد: سازمان بهزیستی مشوق هایی برای اشتغال مددجویان در نظر گرفته که یکی از آن ارائه تسهیلاتی در زمینه بیمه کارفرمایی است، به این صورت که کارفرمایانی که مددجویان و معلولین را جذب می کنند، 23 درصد سهم بیمه کارفرما توسط بهزیستی به آنها پرداخت می شود.

,

معاون مشارکت های مردمی و اشتغال بهزیستی استان یزد ادامه داد: در بخش دیگر، مددجویانی که به عنوان خویش فرما برای خود، اشتغالی ایجاد کرده و بیمه تامین اجتماعی شدند، سهم بیمه تامین اجتماعی آنها از طرف بهزیستی به طور کامل پرداخت می شود.

,

وی «پرداخت یارانه ارتقا کارایی» را از دیگر تسهیلاتی عنوان کرد که از سمت بهزیستی برای اشتغالزایی مددجویان این سازمان اختصاص داده شده است، اظهار داشت: این یارانه کارایی برای معلولینی است که از تسهیلات بند ب تبصره 16 یا بند الف تبصره 18 و یا از حق بیمه کارفرمایی استفاده نکرده اند و به این کارفرمایان معادل 10 تا 50 درصد حقوق حداقل کار به عنوان ارتقا کارایی پرداخت می کنیم.

,

کریمی ادامه داد: کارفرمایانی که مددجویان و معلولین را به کار گیرند به ازای هر نفر 50 میلیون تومان تا سقف 2 میلیارد تومان تسهیلات کارفرمایی پرداخت خواهیم کرد که شرایطی مثل پرداخت حقوق قانون اداره کار و تضمین فعالیت این افراد به مدت 7 سال را باید بپذیرند و آن را به طور کامل اجرا کنند.

,

قریب به 1500 نفر از مشوق های بیمه ای بهزیستی استان یزد استفاده می کنند

, قریب به 1500 نفر از مشوق های بیمه ای بهزیستی استان یزد استفاده می کنند, قریب به 1500 نفر از مشوق های بیمه ای بهزیستی استان یزد استفاده می کنند,

معاون مشارکت های مردمی و اشتغال بهزیستی استان یزد عنوان کرد: در مشوق های بیمه ای که سال گذشته توسط بهزیستی استان یزد پرداخت شده، 1490 از آن بهره مند شده اند و برای  2247 نفر نیز از طرق مختلف اشتغالزایی شده است.

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه