اخبار داغ

معرفی منطقه‌ای ییلاقی در جنوب کشور؛

آبشار تزرج، نقاشی زیبای خدا در میان نخل‌های سر به فلک کشیده/ گردشگر پذیرترین منطقه شمال هرمزگان از ضعف زیرساختی رنج می‌برد

آبشار تزرج، نقاشی زیبای خدا در میان نخل‌های سر به فلک کشیده/ گردشگر پذیرترین منطقه شمال هرمزگان از ضعف زیرساختی رنج می‌برد
در شمالی‌ترین نقطه هرمزگان در میان نخل‌های سر به فلک کشیده و سرسبز شهرستان حاجی‌آباد، آبشار زیبا و روان تزرج قرار دارد که با دارا بودن آب و هوای خاص و ویژه آن در تمام فصول سال میزبان گردشگران فراوانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ در شمالی ترین نقطه هرمزگان در میان نخل های سر به فلک کشیده و سرسبز شهرستان حاجی آباد، آبشار زیبا و روان تزرج قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

درختان زیبای خرمای پیارم، خاصویی، خنیزی و…. این آبشار زیبا را احاطه کرده اند و جلوه ای از زیبایی و سرسبزی را برای آن منطقه به وجود آورده است؛ این آبشار در فاصله ۱۷۵ کیلومتری بندرعباس و در شهرستان حاجی آباد روستای تزرج قرار دارد که آب همیشه روان آن درختان آن منطقه را سیراب کرده است.

,

حاجی آباد به پیارم که جزو خرماهای دارای کیفیت و صادراتی هرمزگان به شمار می رود شهرت دارد؛ هر چند درختان نخل در سراسر شهرستان دیده می شود؛ اما انبوهی از آن را می توان در روستای تزرج دید به طوری که اگر از بالای یک بلندی به آن منطقه نگاه شود فقط تراکمی از درختان نخل مشاهده می شود که از آبشار تزرج تغذیه می کنند.

,

, ,

آبشار تزرج در ۱۷ کیلومتری جنوب شهرستان حاجی آباد در منطقه ییلاقی قرار دارد که با دارا بودن آب و هوای خاص و ویژه آن در تمام فصول سال میزبان گردشگران فراوانی است.

,

گردشگران فراوانی از سراسر استان هرمزگان و استان های همجوار برای گذراندن اوقاتی خوش به دور از هیاهوی شهری منطقه گردشگری آبشار تزرج را انتخاب می کنند.

,

نبود خانه بوم گردی برای اقامت در روستای تزرج

, نبود خانه بوم گردی برای اقامت در روستای تزرج,

زهرا رییسی، یکی از گردشگران که از شهرستان سیرجان به همراه همسر خود برای گردشگر به آبشار تزرج آمده بودند در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: هر ساله برای گردش و گذراندن اوقاتی خوش به همراه خانواده به این منطقه می آییم.

,

رییسی با بیان اینکه دوست داریم چندین روز در این منطقه بمانیم اما زیر ساخت های ماندن گردشگر در این منطقه وجود ندارد، عنوان کرد: خانه های بوم گردی برای اقامت در منطقه تزرج وجود ندارد.

,

, ,

وی مطرح کرد: آبشار زیبای تزرج در میان نخلستان ها، زیبایی فروانی را ایجاد کرده که نشان از نقاشی ویژه خداوند برای این منطقه محسوب می شود.

,

این گردشگر خاطر نشان کرد: ما چندین سال است که به این منظقه سفر می کنیم اما زیرساخت های آن هیچ تغییری نکرده است؛ امیدواریم که در سفر بعدی خود به این منطقه شاهد پیشرفت آن باشیم.

,

گردشگران و توریست های فراوانی به آبشار تزرج عزیمت می کنند

, گردشگران و توریست های فراوانی به آبشار تزرج عزیمت می کنند,

شهسواری، یکی از اهالی شهرستان حاجی آباد اظهار کرد: آبشار تزرج از مناطق بکر گردشگری در حاجی آباد محسوب می شود که گردشگران و توریست های فراوانی به این منطقه عزیمت می کنند.

,

این شهروند حاجی آبادی مطرح کرد: وجود آسیاب های قدیمی در کنار آبشار و خروج آب با استفاده از جوی برای رفتن به نخلستان ها جلوه ای از زیبایی را به وجود آورده است.

,

 

,

شهسواری عنوان کرد: هر چند که خداوند نعمت زیبایی، سرسبزی و آب و هوای خوب به این منطقه داده است اما ضعف زیر ساختی در این منطقه وجود دارد.

,

وی با اشاره به نبود امکانات در منطقه تزرج گفت: نبود سطل زباله و سرویس بهداشتی از بزرگترین معضلات منطقه گردشگری تزرج به شمار می رود.

,

, ,

ضعف زیرساختی در منطقه گردشگری آبشار تزرج

, ضعف زیرساختی در منطقه گردشگری آبشار تزرج,

این شهروند تصریح کرد: در شهرستان های مختلف در قبال دادن خدمات گردشگری هزینه از گردشگران دریافت می کنند؛ اما در این منطقه گردشگری نه هزینه ای دریافت می شود و نه خدمات داده می شود و تنها به قرار دادن چند آلاچیق بسنده شده است.

,

شهسواری اظهار کرد: با ساماندهی منطقه گردشگری حاجی آباد علاوه بر اینکه می تواند باعث جذب گردشگران بیشتری به این منطقه باشد سبب ایجاد اشتغال بومیان نیز می شود.

,

وی عنوان کرد: می توان با گرفتن ورودی از گردشگران در قبال آن خدمات داد و سرویس بهداشتی ساخت و به بهداشت محیط رسیدگی کرد.

,

این شهوند حاجی آبادی خاطر نشان کرد:  راه اندازی سوپر مارکت سیار در کنار آبشار تزرج علاوه بر ایجاد اشتغال باعث راحتی گردشگران نیز می شود به طوری که برای خرید باید به روستاهای اطراف بروند.

,

علی ای حال که تزرج از مناطق خاص و گردشگری هرمزگان به شمار می رود انتظار می رود مسئولان حاجی آباد و هرمزگان به زیر ساخت های گردشگری آن نیز بپردازند تا باعث جذب بیشتر گردشگر و توریست به این منطقه باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه