اخبار داغ

با بررسی روند کنترل کرونا در کشور عنوان شد؛‌

اعتراف جوامع بین‌المللی به موفقیت جمهوری اسلامی در کنترل کرونا/ پاندمی کرونا هنوز به نقطه پایان نرسیده است

اعتراف جوامع بین‌المللی به موفقیت جمهوری اسلامی در کنترل کرونا/ پاندمی کرونا هنوز به نقطه پایان نرسیده است
با گذشت روزهای سیاه که تا مرز از دست دادن روزانه حدود ۷۰۰ نفر از هموطنان خود بودیم، حالا شاهد تک رقمی شدن روزانه این آمار هستیم؛ هرچند همین آمار پایین هم برای از دست دادن جان یک عزیز زیاد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهمدان، با گذشت حدود ۲سال و چهار ماه از شیوع کرونا در کشور، اما این روزها در شرایط آرام کرونایی به سر می بریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

بدون شک واکسیناسیون همگانی کرونا، مهمترین دلیل کنترل شیوع و پایین آمدن مرگ و میر ناشی از کرونا است.

,

با گذشت روزهای سیاه که برخی روزها جان ۷۰۰ نفر از هموطنان خود را از دست دادیم اما حالا شاهد تک رقمی شدن روزانه این آمار هستیم، هرچند همین آمار پایین هم برای از دست دادن جان یک عزیز زیاد است.

,

ایران بر اساس آمار موارد تایید شده کرونا در رتبه ۱۶ جدول جهانی قرار دارد و آمریکا، هند و برزیل رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

,

اما نکته ای که حائز اهمیت می باشد تکیه ی کشور به توان جوانان ایرانی است که در شرایط بحران جهانی به کمک مردم آمدند تا اقدام به ساخت واکسن بومی کنند.

,

باید دید در شرایطی که بسیاری از کشورها نتوانستند به خوبی از پس مهار کرونا برآیند رمز موفقیت ما چه بود؟

,

به همین دلیل گفت و گویی داشتیم با سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان که در ادامه می خوانید.

,

واردات واکسن، رمز موفقیت دولت در کنترل هوشمند کرونا

, واردات واکسن، رمز موفقیت دولت در کنترل هوشمند کرونا, واردات واکسن، رمز موفقیت دولت در کنترل هوشمند کرونا,

علیرضا توقیری، در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان با بیان اینکه ایران در سایه ایمنی بخشی به همراهی مردم روزهای آرامی در مواجه با کرونا می گذراند گفت: از قله و پیک های متعددی عبور کردیم تا به آمار ۳ فوت شده در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ رسیدیم.

,

وی با اشاره به واردات واکسن در کشور افزود: با دست یابی سایر کشورها به واکسن کرونا نیازمند واکسن بودیم اما واردات به کشور با سختی آنهم با تعداد کم صورت می گرفت.

,

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: در ۱۴ماه گذشته از بهمن ۱۳۹۹ تا مرداد ۱۴۰۰ واردات واکسن به کندی پیش می رفت اما از شهریورماه و مهرماه ۱۴۰۰ با شتاب زیادی واکسن وارد کشور شد.

,

توقیری با بیان اینکه از شهریور تا اسفند ۱۴۰۰ بیش از ۱۳۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور شد گفت: مهمترین علت کنترل کرونا واکسیناسیون جمعی است.

,

تزریق ۱۴۵ میلیون در واکسن کرونا در سال ۱۴۰۰

,

وی با تاکید بر اینکه با جهش قابل توجه آمار واکسیناسیون رکورد های بزرگی ثبت کردیم افزود: تا پایان سال ۱۴۰۰ آمار مجموع دز ها به ۱۴۵ میلیون دوز رسید.

,

اضافه شدن واکسن ایرانی به سبد واکسیناسیون کشور اتفاق مهمی رقم زد

, اضافه شدن واکسن ایرانی به سبد واکسیناسیون کشور اتفاق مهمی رقم زد, اضافه شدن واکسن ایرانی به سبد واکسیناسیون کشور اتفاق مهمی رقم زد,

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه ساماندهی مراکز واکسن و کاهش صف ها منجر به کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا شد تصریح کرد: واردات و اضافه شدن واکسن ایرانی به سبد واکسیناسیون کشور اتفاقی مهم رقم زد.

,

, ,

 

,

این مقام مسئول یادآور شد: واردات و تولید واکسن ملی در دولت جدید تسریع شد و با استقبال مردم از واکسیناسیون روزهای آرام کرونایی را نیز تجربه کردیم.

,

توقیری با اشاره به آمارهای بین المللی کرونا گفت: امروز در سراسر جهان به موفقیت جمهوری اسلامی در کنترل کرونا اعتراف می کنند.

,

وی در پایان با بیان اینکه ایران در مرداد و شهریور ۱۴۰۰ متوسط مرگ و میر بالاتر از آمریکا و متوسط جهانی را داشته است ادامه داد: به تایید وبسایت های معتبر جهانی، ایران در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ آمار مرگ و میر به مراتب پایین تر از آمریکا و متوسط جهانی را ثبت کرد که نشان از موفقیت دولت در کنترل هوشمندانه کرونا دارد.

,

پاندمی کرونا هنوز به نقطه پایان نرسیده

, پاندمی کرونا هنوز به نقطه پایان نرسیده, پاندمی کرونا هنوز به نقطه پایان نرسیده,

با فروکش کردن آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور و رفع محدودیت های کرونایی، مردم و جامعه تا حدودی به زندگی عادی خود بازگشتند اما باید دقت داشت با عادی انگاری، خطر همه گیری مجدد کرونا وجود دارد.

,

به گفته دبیر کمیته علمی کشوری کرونا، پاندمی کرونا در ایران هنوز پایان نیافته است و حداقل در ۱۴ کشور جهان، مبتلایان به کرونا در هفته گذشته دو برابر شده و این یک هشدار است.

,

متخصصان همواره تاکید دارند در تجمعات از ماسک استفاده کرده و واکسیناسیون کامل انجام شود.

,

بر اساس آمار نیز روند واکسیناسیون در کودکان به ویژه ۵ تا ۱۱ ساله‌ها مطلوب نیست که نیاز به توجه والدین و فرهنگ سازی دارد تا پاندمی کرونا در کشور به نقطه پایان برسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه