اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی البرز:

شهرداری کرج جریمه ۲۱ میلیارد تومانی کاروانسرای شاه عباسی را می‌بخشد/ راه‌اندازی سرای هنرهای سنتی و صنایع دستی البرز

شهرداری کرج جریمه ۲۱ میلیارد تومانی کاروانسرای شاه عباسی را می‌بخشد/ راه‌اندازی سرای هنرهای سنتی و صنایع دستی البرز
فریدون محمدی گفت: مستحدثات کاروانسرای شاه عباسی کرج برداشته می‌شود و شهرداری هم متعهد شده جریمه خود را ببخشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فریدون محمدی مدیرکل میراث فرهنگی البرز درباره آخرین وضعیت کاروانسرای شاه عباسی کرج، طی گفت‌وگو با خبرنگار تیتریک، گفت: این مجموعه جزء کاروانسراهای صندوق حفظ و احیاء میراث فرهنگی کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
محمدی افزود: در سنوات گذشته کاروانسرای مذکور به واسطه شکایت همسایه‌ها و افزایش بنا برای آشپزخانه با رای دادستانی کرج پلمب شده بود اما با پیگیری‌های مکرر میراث فرهنگی دستور بازگشایی این مجموعه داده شد.
,
وی در ادامه اظهار داشت: مشکلات کاروانسرای شاه عباسی در سفر اخیر عزت‌الله ضرغامی به البرز در قالب کمیته ای متشکل از میراث فرهنگی، مدیرعامل صندوق حفظ و احیاء و مدیرکل حقوقی وزارتخانه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
,
محمدی با اشاره به اینکه قرار شد مستحدثات کاروانسرا که شهرداری کرج به واسطه آن این مجموعه را جریمه کرده بود برداشته شود، تصریح کرد: شهرداری هم متعهد شد جریمه ۲۱ میلیاردی خود را ببخشد و تفاهم انجام شد.
,
مدیرکل میراث فرهنگی البرز گفت: صندوق حفظ و احیاء میراث فرهنگی مجموعه مذکور را به یک بهره‌بردار جدید واگذار می کند تا به عنوان سرای هنرهای سنتی و صنایع دستی استان استفاده شود و هرگونه کاربری دیگر قابل قبول نیست.
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه