اخبار داغ

متخصص قلب و عروق:

فشار خون از نوزادی تا کهنسالی در کمین مردم است/ نمک و چربی؛ ۲ خط قرمز این بیماری

فشار خون از نوزادی تا کهنسالی در کمین مردم است/ نمک و چربی؛ ۲ خط قرمز این بیماری
علیرضا دهقان نیری گفت: بیماری‌های کلیوی و هورمونی مانند تیروئید فرد را در معرض فشار خون قرار می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا دهقان نیری متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه فشار خون یکی از فاکتورهای خطر مهم و اساسی بیماری های قلبی و عروقی است، در گفت‌وگو با خبرنگار تیتریک، گفت: متاسفانه شیوع این بیماری در حال افزایش خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
دهقان نیری افزود: فشار خون در درصد کمی از موارد عوامل قابل درمان دارد اما در بیش از ۹۰ درصد مبتلایان، بیماری علت مشخصی ندارد و به مسائل ژنتیکی و اکتسابی بازمی گردد، البته می توان با پیشگیری و درمان به تعدیل فشار خون کمک کرد.
,
وی با اشاره به اینکه فشار بیش از حد نرمال وارده توسط خون به دیواره عروق می تواند مغز، چشم، قلب، کلیه و دیگر اندام‌ها را با بیماری مواجه کند، اظهار داشت: ابتلای اقدام درجه یک به فشار خون، فرد را ۳۰ درصد مستعد این بیماری خواهد کرد.  
,
دهقان نیری تصریح کرد: بیماری‌های کلیوی و هورمونی مانند تیروئید فرد را در معرض فشار خون قرار می دهد البته استرس محیط، کم تحرکی، اضافه وزن و مصرف دخانیات هم موثر است، متاسفانه بیماری مذکور از زمان نوزادی تا کهنسالی ایجاد می شود. 
,
وی سن شایع فشار خون را میانسالی دانست و گفت: بیمارانی که زمینه ژنتیکی دارند بین ۳۰ الی ۵۰ سالگی به این عارضه مبتلا می شوند و کسانی که قبل از ۳۰ سال یا پس از ۵۰ سال دچار فشار خون می شوند زنگ خطر وقوع بیماری های ثانویه است.
,
دهقان نیری افزود: فشارخون‌های بدون علت مشخص در سنین میانسالی شایع بوده و افراد می توانند با کنترل عوامل محیطی سن ابتلا را به تعویق بیاندازند، اگر فردی دیابت و چربی خون دارد باید آن را مدیریت کند چرا که در معرض چند فاکتور خطر است.
,
وی با اشاره به اینکه کنترل نمک و چربی در بیماری فشار خون موثر است، اظهار داشت: ممکن است مصرف دارو از یک الی دو قلم شروع شده و در مراحل بعدی بیماری تعدیل می شود، مردم نباید خودسرانه عمل کنند و فشار خون را جدی بگیرند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه