اخبار داغ

مشاور امور تربیتی:

بازی‌های مجازی، سرگرمی پرطرفدار کودکان شده است/ جای خالی برنامه‌های مدون در طرح‌های اوقات فراغت استان البرز

بازی‌های مجازی، سرگرمی پرطرفدار کودکان شده است/ جای خالی برنامه‌های مدون در طرح‌های اوقات فراغت استان البرز
شیرین خالقی گفت: متاسفانه دست مسئولین استان البرز در زمینه اوقات فراغت کودکان و نوجوانان خالی است و این خلاء با بازی‌های رایانه‌ای پر شده که بسیار زیان‌بار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیرین خالقی مدرس دانشگاه و مشاور امور تربیتی در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: امروز فضای مجازی و بازی‌های مرتبط با آن جزء جدایی ناپذیر زندگی افراد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: در بین اقشار جامعه، اولین آشنایی کودکان و نوجوانان با رایانه و فضای مجازی به واسطه بازی های رایانه ای رقم می خورد.
,
خالقی افزود: انجام بازی های رایانه ای برای مدت زمان طولانی و بدون مدیریت زمان و استفاده از بازی های خشن منجر به افزایش انزوای اجتماعی می شود.
,
این مدرس دانشگاه تصریح کرد: در گذشته کودکان و نوجوانان با بازی بسیاری از اصول زندگی را می آموختند، اما امروز طراحان بازی های رایانه ای خوراک فکری کودکان را ما تامین می کنند.
,
خالقی گفت: اگر والدین شناخت کافی از بازی های رایانه ای کودکان خود نداشته باشند و به تبعیت از کودک، بازی را تهیه کنند، آثار و عواقب این انتخاب نادرست، در رفتار و شخصیت فرزندشان بروز می کند.
,
وی ادامه داد: متاسفانه دست مسئولین استان البرز در زمینه اوقات فراغت کودکان و نوجوانان خالی است و این خلاء با بازی های رایانه ای پر شده که بسیار زیان بار است.
,
این کارشناس افزود: در بازی های گذشته یکجانشینی و سکون معنایی نداشت، اما برعکس در بازی های نسل جدید این بعد بازی پر رنگ شده است.
,
خالقی بیان کرد: نمی توان کودکان را از انجام چنین بازی هایی منع کرد اما می توان با انتخاب و مدیریت صحیح آسیب های آن را به حداقل رساند.
,
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: فصل تابستان و اوقات فراغت کودکان نزدیک است، بهترین سرگرمی آشتی با دنیای کتاب است؛ والدین این پیوند را برقرار کنند زیرا نسل جدید با یار مهربان بیگانه می باشند.
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه