اخبار داغ

رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت:

خودکفایی در کالاهای اساسی مسأله‌ای راهبردی است

خودکفایی در کالاهای اساسی مسأله‌ای راهبردی است
رئیس جمهور خودکفایی در کالاهای اساسی را موضوعی راهبردی دانست و تأکید کرد: وزارت جهادکشاورزی با همکاری دیگر نهادها و از جمله مراکز علمی و دانش بنیان برنامه ریزی کند تا کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن در تولید کالاهای اساسی به خودکفایی برسد و دیگر نیازمند دیگر کشورها نباشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، با اشاره به افزایش آلایندگی‌ها و گرد و غبار در استان‌های مختلف کشور بویژه استان خوزستان، اظهار داشت: حل ریشه ای این موضوع نیازمند همکاری با کشورهای منطقه و همسایه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر همین اساس رئیس جمهور به سازمان محیط زیست مأموریت داد با همکاری وزارت امور خارجه و دیگر دستگاه‌های ذیربط، از طریق رایزنی با کشورهای همسایه مشکل آلایندگی هوا را حل کنند.

,

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم تأمین امنیت غذایی کشور، خودکفایی در کالاهای اساسی را راهبردی دانست و اظهار داشت: در کنار کارهای روزمره نباید از اقدامات اساسی و زیربنایی غفلت شود.

,

آیت‌الله رئیسی افزود: تولید یک مسأله اساسی و زیربنایی است و با تقویت تولید داخلی باید ظرف چند سال آینده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به خودکفایی برسیم تا نیازمند دیگر کشورها نباشیم.

,

دکتر رئیسی در ادامه با تأکید بر لزوم اتقان و همه ‌جانبه‌گرایی در تصمیمات گفت: تمام ارکان دولت در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها همه جوانب را بسنجند تا تصمیمات دقیق و قابل اجرا اتخاذ شود.

,

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به لزوم تبیین دقیق و جامع برنامه دولت در خصوص توزیع عادلانه یارانه‌ها برای آحاد مردم در مقابل طرح برخی شبهات اشاره کرد و گفت: تیم اقتصادی و تیم اطلاع‌رسانی دولت و دستگاه‌های مرتبط، با تبیین موضوع گره‌های ذهنی مردم را باز کرده و به افکار عمومی و بازار آرامش ببخشند.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه