اخبار داغ

دانا از مدیریت ضعیف رئیس اتاق اصناف کشور گزارش می‌دهد؛

غیبت عجیب رئیس اتاق اصناف ایران در روزهای حساس بازار/ چرا شهرداری که ۷۰ روز از پس اهواز بر نیامد، رئیس اتاق اصناف شد؟

غیبت عجیب رئیس اتاق اصناف ایران در روزهای حساس بازار/ چرا شهرداری که ۷۰ روز از پس اهواز بر نیامد، رئیس اتاق اصناف شد؟
مدیریت ضعیف یک چهره اصلاح طلب در منصب ریاست اتاق اصناف کشور در سال های اخیر باعث زیر سوال رفتن عملکرد اتاق اصناف ایران شده و اشتباهات زیاد این شخص موجب شده که اتاق اصناف تهران و ایران از تصمیم‌سازی کلان کشور کنار گذاشته شوند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ سعید ممبینی، شهردار مخلوع اهواز و از چهره‌‌های اصلاح‌طلب اهواز است که سابقه ریاست اتحادیه رستوران‌داران اهواز و اتاق اصناف اهواز را به‌صورت هم‌زمان در کارنامه خود دارد. نام او با سفرهای زیاد به کانادا و امارات برای سرکشی به کسب‌وکار فرزندانش در آن کشورها گره خورده است، اما جالب آنکه سابقه حضور ممبینی در شهرداری اهواز به ۷۰ روز هم نرسید و او در جلسه‌ای غیرعلنی با ۶ رأی موافق از ۹ رأی، توسط شورای این شهر استیضاح و برکنار شد. ممبینی از ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ریاست اتاق اصناف ایران را برعهده گرفت که دوره ریاست او چالش‌برانگیز و در مقطعی نیز جنجالی شده، و در این مدت عملکرد ضعیفی را در مدیریت ثبت کرده است.

شهرداری که ۷۰ روز هم از پس اهواز بر نیامد، رئیس اتاق اصناف شد

قابل توجه است که رئیس شورای اسلامی شهر اهواز علت برکناری وی را اتهامات مالی اعلام کرد و ازقرارمعلوم در این زمینه بازداشت موقت هم شده است. از عوامل دیگر این برکناری دخالت عوامل غیرمرتبط با امور شهر به جز شورای شهر و مردم اهواز نیز ذکر شده بود که هنوز پرونده قضایی وی بلاتکلیف باقی‌مانده است.

بررسی‌ها نشان از این دارد که در روزهای اخیر و موضوع حذف ارز ترجیحی، علی‌رغم وظیفه اصلی اتاق اصناف که نظارت بر اصناف به‌خصوص در آغازین روزهای اجرای طرح بود شاهد بودیم که این شخص تهران را به مقصد اهواز ترک کرد و طی این روزهای حساس کاری نه‌تنها در محل کار خود و در تهران حاضر نبود، بلکه اتاق اصناف ایران نیز در این روزهای پرکار از نظر بازرسی و نظارت بر بازار کلاً تعطیل بوده است.


غیبت‌های عجیب رئیس اتاق اصناف ایران در روزهای نیاز بازار

البته این اتفاق جدیدی نبود و به اذعان فعالان صنفی وی همیشه سربزنگاه غیب می‌شود، به طور مثال در اواخر سال ۹۸ که همه اصناف درگیر کرونا بودند و اتاق اصناف باید در این امر نقش خود را ایفا می‌کرد آقای ممبینی حدود یک ماه به سفر خارج ‌از کشور رفته و در اتاق اصناف حاضر نبوده و این در حالی بود که این سفرها ادامه‌دار بود و در طول سال بعد هم تکرار شد و اواخر فروردین ۹۹ بود که ایشان پس از غیبت‌هایی که بر عملکرد اتاق اصناف ایران اثرات منفی زیادی داشت به پشت میز خود بازگشت.

نکته‌ای که در فعالان صنفی در مورد ایشان بسیار زبان زد است این است که وی تقریباً در هیچ برنامه تلویزیونی برای پاسخگویی در این چند سال حاضر نشده چون ترس این را دارد که سفرهای خارجی وی محدود شود و به وجه او و فرزندانش که در خارج کشور آسیب وارد شود؛ ممبینی، همیشه دبیرکل خود که فردی بازنشسته است را به رسانه ملی و یا سایر رسانه‌ها می‌فرستد.

کنارگذاشتن اتاق اصناف تهران و ایران از تصمیمات کلان کشور پس از اشتباهات مدیریتی ممبینی

یکی از انتقادهای اصلی که بر عملکرد اتاق اصناف وارد است، عدم مشورت، با اتحادیه‌ها و اصناف به‌ویژه افرادی که سال‌های سال تجربه داشتند و می‌توانستند با مشورتشان مأموریت اتاق را بسیار پیش ببرند است که در زمان مدیریت ایشان این امر محقق نشد و موجب بلاتکلیفی چندماهه اتاق اصناف ایران شد.

 مدیریت ضعیف این مدیر اصلاح‌طلب موجب شده تا در سال‌های اخیر اعضای اتحادیه‌ها و اقشار مختلف اصناف تهران در زمینه شفاف‌سازی هزینه‌ها با نارضایتی زیادی مواجه شده و این سؤال را بارها مطرح کنند که هزینه‌های اتاق ایران بر چه مبنایی است؟ حق‌الزحمه هیئت‌رئیسه اتاق اصناف چقدر است و چرا کسی از پرداخت‌ها هیچ اطلاعی ندارد؟ آیا اعضای اتاق اصناف نباید بدانند هزینه هیئت‌رئیسه چقدر است؟

بسیاری از اعضای اتاق اصناف ایران معتقدند سهم ماده ۷۲ قانونی صنفی، سهم درآمد اتاق‌ها از جریمه‌های وصولی و تخلفات صنفی چند سال است که پرداخت نشده و سهم یک در هزار اصناف که در قانون مالیاتی آمده است در این چندساله یا پرداخت نشده و یا به اتاق ایران آمده و این اتاق آن را به اتاق شهرستان‌ها پرداخت نکرده که این موضوع هیچ‌وقت به‌صورت شفاف اطلاع‌رسانی نشده است.


نارضایتی اصناف از عملکرد ضعیف مدیریت اتاق اصناف ایران

از دیگر شکایات اصناف از مدیریت وی دررابطه‌با هزینه‌های سنگین انتخابات اصناف است، چراکه گروهی از نامزدهای حاضردرصحنه، اعم از انتخابات هیئت‌رئیسه اتاق‌‌های اصناف شهرستان‌ها و اتاق اصناف ایران، با بی‌توجه به تبعات و عواقب رفتارهایی که در جریان انتخابات انجام ‌می‌دهند، به‌جای تبلیغ خود، رو به تخریب رقبا آورده و بسیاری حرمت‌ها را شکستند. ‏

ممبینی که در شعارهای انتخاباتی وعده‌های زیادی به جامعه صنفی داده‌ بود، نه‌تنها قدمی برای عملی شدن وعده‌های خود بر نداشت حتی مشاهده شد که یک نفر از اعضای هیئت‌رئیسه برای هدایت اتاق اصناف در روزهای کاری نوروز ۹۸ حاضر نشد سکان هدایت این رکن اقتصادی را به عهده بگیرد، حتی شخص رئیس اتاق (سعید ممبینی) از امور شخصی خود چشم‌پوشی نکرد و در محل خدمت خود در اتاق اصناف ایران حاضر نشد.

در تعطیلات دو سال اخیر به‌خصوص در سال ۹۹ که همه اصناف با کرونا درگیر بودند، سعید ممبینی رئیس و علی عوض‌پور دبیرکل اتاق اصناف ایران در سفر حضور داشتند تا سعید ممبینی در شهر تورنتو کانادا به کسب‌وکار فرزندان خود سرکشی کند و علی عوض‌پور با سفر به واشنگتن، با خانواده خود تجدید دیدار و تفریح کرده باشد. ‏

بدعت‌گذاری در مدیریت/عضو غیرموظف هیئت‌رئیسه؛ سکان‌دار اتاق اصناف ایران

این در حالی بود که هیچ یک از اعضای هیئت‌رئیسه اتاق اصناف ایران نیز برای پرکردن جای خالی رئیس و دبیرکل تمایلی نداشتند و این‌چنین شد که هیئت‌رئیسه منتخب اتاق اصناف ایران بدعتی جدید در حوزه تشکل‌های صنفی و اقتصادی به نام خود ثبت کردند و همانند شرکت‌های تجاری فردی را به عضویت غیرموظف هیئت‌رئیسه اتاق درآوردند و این اتفاق در حالی رقم خورد که هیئت‌رئیسه‌ای که با رأی اعضای اجلاس اتاق اصناف ایران انتخاب شده‌ بودند مسئولیتی را نپذیرفته و عضو غیرموظف هیئت‌رئیسه که کارمند حقوق‌بگیر اتاق بود سکان‌دار اتاق اصناف ایران شده بود.

اما همه ماجرا به این بدعت‌گذاری خارج از محدوده قانونی منتهی نشد و پس از جاری شدن سیل در برخی استان‌ها و آسیب‌هایی جدی به مردم و اصناف، باز هم به‌واسطه حضور آقایان در سفرهای تفریحی خارجی از حضور و کمک‌رسانی اتاق اصناف ایران خبری نبود که هنوز این روند در اتاق اصناف ایران ادامه‌دار است.‏

به گزارش راه دانا؛ نظارت بر عملکرد اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها و مراکز استان و مدیریت و بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی از وظایف اتاق اصناف ایران در قانون نظام صنفی است که هیچ‌کدام در مدت ریاست آقای ممبینی به‌درستی انجام نشده است.

انتهای پیام/م
 

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا,
,
, شهرداری که ۷۰ روز هم از پس اهواز بر نیامد، رئیس اتاق اصناف شد, شهرداری که ۷۰ روز هم از پس اهواز بر نیامد، رئیس اتاق اصناف شد,
,
,
,
,
,
,
, غیبت‌های عجیب رئیس اتاق اصناف ایران در روزهای نیاز بازار, غیبت‌های عجیب رئیس اتاق اصناف ایران در روزهای نیاز بازار,
,
,
,
,
,
, کنارگذاشتن اتاق اصناف تهران و ایران از تصمیمات کلان کشور پس از اشتباهات مدیریتی ممبینی, کنارگذاشتن اتاق اصناف تهران و ایران از تصمیمات کلان کشور پس از اشتباهات مدیریتی ممبینی,
,
,
,
,
,
,
,
,
, نارضایتی اصناف از عملکرد ضعیف مدیریت اتاق اصناف ایران, نارضایتی اصناف از عملکرد ضعیف مدیریت اتاق اصناف ایران,
,
,
,
,
,
,
,
, بدعت‌گذاری در مدیریت/عضو غیرموظف هیئت‌رئیسه؛ سکان‌دار اتاق اصناف ایران, بدعت‌گذاری در مدیریت/عضو غیرموظف هیئت‌رئیسه؛ سکان‌دار اتاق اصناف ایران,
,
,
,
,
,
, راه دانا؛,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه