اخبار داغ

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرمان:

ایجاد دهکده ورزشی تفریحی مختص بانوان و شهربازی مقاومت از اولویت های استان کرمان

ایجاد دهکده ورزشی تفریحی مختص بانوان و شهربازی مقاومت از اولویت های استان کرمان
عشرت کردستانی گفت: ایجاد مجموعه شهربازی و شهرک تفریحی،سرگرمی و آموزشی با اهداف تربیتی،فرهنگی،آموزشی و سرگرمی ویژه کودکان،طرح دوچرخه های اشتراکی و طرح ملی گلزار شهدای کرمان از دیگر برنامه های در دست اقدام این کمیسیون است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عشرت کردستانی، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمان  در گفتگو با "راه آرمان" با بیان این که ایجاد فضای ورزشی بیشترین مطالبه شهروندان است، گفت: در بازدیدهای هفتگی از محلات بعد از آسفالت، تامین فضای تفریحی و ورزشی بیشترین خواسته مردم بود در همین راستا استفاده از ظرفیت زمین های خالی در محلات و پارک ها، مجتمع های مسکونی در دستور کار سازمان فرهنگی شهرداری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برنامه های راهبردی و مدون مختص ورزش همگانی لازم است،افزود: استفاده از ظرفیت زمین های خالی محلات، پارک ها، شهرک ها ،و ایجاد زمین هایی برای رشته های ساحلی و تنیس روی میز، فوتبال، والیبال و... برای بهینه سازی اوقات فراغت نوجوانان وجوانان در برنامه کاری این حوزه قرار دارد.

ایجاد مجموعه شهربازی و شهرک تفریحی

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرمان در ادامه ایجاد دهکده تفریحی،فرهنگی،ورزشی و آموزشی ویژه بانوان با کمک مسئولین  و سرمایه گذاران و خیرین را از برنامه های در دست اقدام کمیسیون فرهنگی شورای شهر و شهرداری عنوان کرد و افزود: ایجاد مجموعه  شهربازی و شهرک تفریحی،سرگرمی و آموزشی با اهداف تربیتی،فرهنگی،آموزشی و سرگرمی ویژه کودکان،طرح دوچرخه های اشتراکی و طرح ملی گلزار شهدای کرمان از دیگر برنامه های در دست اقدام است.

کردستانی تاکید کرد: طی دیدارها و گفتگوهایی که با نمایندگان استان و سایر مسئولین مربوطه و همچنین خیرین داشته ایم که امیدواریم با هم افزایی و تجمیع ظرفیت هایی که در این خصوص در سازمان ها وجود دارد بتوانیم مکان های ورزشی اختصاصی بانوان را در سطح شهر کرمان به بهترین شکل ممکن افزایش دهیم و زمینه ارتقاء سلامت شهروندان و افزایش شادابی و نشاط در آن ها را فراهم کنیم.

ایجاد مجتمع بزرگ اقامتی،فرهنگی و تفریحی حاج قاسم و شهدای مقاومت
 
وی طرح ها و برنامه های در دست اقدام  کمیسیون فرهنگی را برشمرد و گفت: طرح ملی گلزار شهدای کرمان ، ایجاد نماد شهری کرمان(میدان هفت باغ)،دشت پرچم، ایجاد مجتمع بزرگ اقامتی،فرهنگی و تفریحی حاج قاسم و شهدای مقاومت، بازارچه های تولید و خوداشتغالی جدید ، فضاسازی های فرهنگی شهری در مناسبت‌های ملی و مذهبی(محرم،نوروز،سالگرد،...) از اولویت های دیگر این کمیسیون است.

کردستانی به پر رنگ کردن نمادها و تشکل های دینی در شهر(المان،مسجد،امام زاده محمد،زورخانه ها، رویدادهای ثابت انقلابی) اشاره کرد و گفت: احیاء و ایجاد فضاهای تفریحی جدید در محلات کودکان(شهربازی،پارک،وسایل و مکان های بازی دوستدار کودک) در دست اقدام است.


 رئیس کمیسیون فرهنگی ضورای اسلامی تاکید کرد : راه اندازی دفاتر محلی و جلسات نخبه پرور در مناطق محروم شهر برای پیگیری مسایل بنیادین، ساخت و نگارش کارهای فاخر و ماندگار برای شهر کرمان(برند،مستند، عکس،...)، و ساخت المان های مفهومی و معنادار جدید در سطح شهر در موضوعات اجتماعی از دیگر مواردی است که در حال انجام است.

وی در راستای سرویس حمل و نقل  و شادابی جامعه به طرح دوچرخه های اشتراکی اشاره کرد و گفت: طرح خیرین شهریار از جمله اقدامتی است که به توسعه شهری استان کمک شایانی خواهد کرد.
 
کردستانی در ادامه مشارکت در مناسبت ها و برنامه های مذهبی،آیینی،مناسبتی و فرهنگی را از برنامه های این حوزه برشمرد و خاطر نشان کرد: مشارکت در برگزاری برنامه های دومین سالگرد شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، برگزاری رویدادهای محله محور ،حمایت و مشارکت در برنامه های فرهنگی و هنری نظیر ساخت مستند و کلیپ های فرهنگی از جمله اقدامات انجام شده در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کرمان در دوره جدید هستند.

برگزاری برنامه ویژه ماه های محرم و صفر در دوره جدید شورا و شهرداری کرمان

رئیس کمیسیون فرهنگی اهم اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگی شهرداری در ۵ ماهه اول دوره شورای ششم را عنوان کرد و گفت: رویکرد ویژه به برگزاری برنامه ویژه ماه های محرم و صفر زیرا در دوره جدید شورا و شهرداری کرمان، اولین مبحثی که در برنامه کاری قرار گرفت بحث رویکرد متفاوت حوزه فرهنگی اجتماعی شهرداری نسبت به مناسبت های تاسوعا،عاشورا و اربعین حسینی بود که در واقع شهرداری یک رویکرد متفاوت در ماه های محرم و صفر را در پیش گرفت.

وی افزود:  فضاسازی شهری،حمایت از هیئت های مذهبی و سمن های فعال، در زمینه فضاسازی نصب ریسه،پرچم،بنر و ... انجام شد و در این زمینه چندین هزار پرچم در قالب طرح«هر خانه یک پرچم» در سردر منازل،معابر و محلات نصب شد و در بحث اربعین حسینی نیز شهرداری کرمان ۲۵ موکب برای هیئت های مذهبی ایجاد کرد.

اجرایی ویژه برنامه «عصر شیدایی» در ۱۲ محله از شهر کرمان
 
کردستانی ویژه برنامه«عصر شیدایی» را دیگر برنامه های فرهنگی شورا نام برد و گفت: یکی از برنامه های فرهنگی که با توجه به همزمانی هفته دفاع مقدس و هفته گردشگری صورت گرفت ویژه برنامه «عصر شیدایی» بود که در ۱۲ محله شهر کرمان انجام شد و شامل خاطره گویی،چارپایه خوانی و مداحی بود که توسط سازمان فرهنگی و با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های خود محلات صورت گرفت و در واقع با توجه به تلاقی با هفته دفاع مقدس،بحث خاطره گویی توسط یادگاران دوران دفاع مقدس جهت آشناسازی نسل جدید با اهداف و و ارزش های دفاع مقدس انجام شد تا از این طریق ارتباطی نزدیک بین جوانان و اتفاقات دوران دفاع مقدس ایجاد شود.
 
وی برگزاری تورهای گردشگری مذهبی با عنوان «با کاروان از منزل تا زیارت» را از دیگر برنامه های این کمیسیون اعلام کرد و گفت: این برنامه فرهنگی به مدت یک هفته و هر عصر (در قالب برنامه های دفاع مقدس و گردشگری) برگزار شد و با استقبال خوبی از سوی شهروندان نیز رو به رو شد.
 
رئیس کمیسوین فرهنگی شورای شهر کرمان توانمند سازی بانوان را از دیگر اولویت های این نهاد عنوان کرد  و گفت: راه اندازی و افتتاح فروشگاه صنایع دستی سی سی ظرفیت خوبی ایجاد کرد و منجر به حذف دلال و واسطه در این حوزه شد و باعث عرضه مستقیم محصولات صنایع دستی از تولید به مصرف با بهترین قیمت شد که  بر اساس برنامه ریزی های انجام شده امکان انتقال صنایع دستی کرمان به سراسر کشور در آینده ای نزدیک فراهم خواهد شد.

وی افزود: این اقدام(حمایت از صنایع دستی و معرفی آن به کشور) حمایت از زنان سرپرست خانوار را به همراه دارد و در آینده ای نزدیک مباحث آموزش،برندسازی و فعالیت استارتاپ ها را در کنار این مجموع خواهیم داشت و فروشگاه سی سی می تواند به عنوان یک قطب صنایع دستی محسوب شود.
 
کردستانی  هدف از رویداد چای نبات که توسط سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان برگزار می شود را جلب مشارکت مردم در احیای هویت محله ای و حل مسائل محلهای دانست و گفت: نخستین نشست رویداد چای نبات با حضور دانش آموزان دختر برگزار شد که این نشست سر آغازی  بر حضور و نقش آفرینی دختران دانش آموز در بررسی مسائل محله های شهر کرمان بود.
 

برگزاری رویداد ایده‌پردازی جهانشهر مقاومت


وی تاکید کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان رویداد ایده‌پردازی جهانشهر مقاومت را برگزار می‌کند که فرخوان طرح‌ها و ایده‌های فرهنگی، اجتماعیِ محله‌محور با موضوع مقاومت و مکتب حاج‌قاسم در قالب‌های هنر‌های هفت‌گانه، رسانه وشبکه‌های اجتماعی و طرح‌های اجتماعی محله است.
 
کردستانی ویژه برنامه یلدای هم دلی را نیز نام برد و گفت: این ویژه برنامه در روزهای ۲۸،۲۹ و ۳۰ آذر ماه سال جاری برگزار می شود و به مناسبت شب یلدا نمایشگاهی از محصولات کارآفرینان،زنان سرپرست خانوار و خود سرپرست و با حضور دفاتر تسهیل گری،شهردار محله ها و افراد آشنا با حوزه های اجتماعی در محوطه روباز و پارکینگ شهرداری برگزار می شود و با برنامه های فرهنگی شامل تئاتر خیابانی،سرود،پرده خوانی و رادیو نمایشگاه و ... همراه خواهد بود.


رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرمان رنامه ریزی جهت راه اندازی سایت فرهنگی شهرداری را در اولویت دانست و گفت:با توجه به اینکه ساختمان شهرداری کرمان در در دل پارک شورا واقع شده است و همچنین با توجه به اینکه قرار است همه شهروندان  از این مجموعه استفاده کنند لذا این مجموعه را به عنوان یک سایت فرهنگی می توانیم در کنار «گذر حاج قاسم» که از میدان بسیج تا چهارراه پاسداران پیاده راه می شود،به عنوان یک ظرفیت فرهنگی داشته باشیم.

رونمایی از لوگوی «کرمان،جهان شهر مقاومت و هنر ایرانی»
 
وی با بیان اینکه از لوگوی «کرمان،جهان شهر مقاومت و هنر ایرانی» رونمایی شده است، گفت: این اقدام به عنوان شعار این دوره در راس همه کارها قرار می گیرد و شهرداری به عنوان رییس کمیته فضاسازی و تبلیغات دومین مراسم سالگرد حاج قاسم تعیین شده است و سازمان فرهنگی نیز به عنوان محور در این راستا فعالیت دارد.
 
کردستانی به ایجاد ایستگاه های از من بپرس اشاره کرد و گفت:نزدیک به صد هزار قلم نقشه و بروشورهای اطلاع رسانی جهت توزیع از ورودی های شهر تا مسیر گلزار شهدا و پردیسان قائم،برپایی ۱۲ مورد ایستگاه های (از من بپرس) با حضور کارشناسان گردشگری برای راهنمای زائران و گردشگران و معرفی ظرفیت های شهر کرمان از جمله برنامه هایی است که برای این منظور در نظر گرفته شده است.
 
 
وی به برنامه های ویژه استقبال از بهاراشاره کرد و گفت:جهت اجرای برنامه های فرهنگی  به هنرمندان برای اجرای برنامه های هنری و ساخت المان های شهری برای استقبال از بهار در زمان عید نوروزفراخوان دادیم که با استقبال خوبی همراه بود.
 

راه اندازی مرکزی تحت عنوان «مرهم» (مرکز راهبردی همیاری محله ای) در کرمان
 
کردستانی راه اندازی مرکزی تحت عنوان «مرهم» (مرکز راهبردی همیاری محله ای) نیز اشاره و عنوان کرد: این مرکز در پارک ریاضیات واقع در پشت یخدان مویدی راه اندازی شود و قرار است دبیرخانه و اتاق های فکر با حضور جوانان،نخبگان محلی،فعالان اجتماعی محلات،شهرداران محله ها و شوراهای اجتماعی محلات تشکیل گردد و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در محلات از این طریق سازماندهی شود.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه وضعیت فرهنگسراها و خانه های فرهنگ شهرداری رضایت بخش نیست، گفت: در این راستا آنالیز و بررسی وضعیت خانه های فرهنگ شهرداری صورت گرفت و خانه های فرهنگی که نتوانسته باشند در تحقق اهداف فرهنگی موفق عمل کنند با گروه های جدید که فعال و دارای برنامه ها و فکرهای تازه و نو هستند جایگزین می شوند که بتوانیم با کمترین هزینه بیشترین بهره وری را داشته باشیم.
 
 
کردستانی به نیاز آموزش در رشد  فرهنگ شهروندی اذعان کرد: تفاهم نامه ای در این زمینه با حوزه خدمات شهری در حال تنظیم است و مباحث مختلفی از جمله تفکیک از مبداء،پسماند،ضایعات،کارگاه های ضایعات و بازیافت و سایر طرح های سازمان پسماند مانند معرفی نرم افزار شمیز،طرح خانه به خانه برای تفکیک از مبداء دنبال می شود.
 
وی به مشارکت در راه اندازی کمپ ماده ۱۶ زنان و مردان نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه این کمپ در زمینه بازگشت معتادان متجاهر به جامعه فعالیت می‌کند، شهرداری کرمان نیز طی امضای تفاهم‌نامه‌ای، در زمینه‌های افزایش ظرفیت کمپ، اشتغال پس از بازگشت به جامعۀ معتادان، مشاوره وغیره با سپاه همکاری کند.
 
کردستانی گفت: کمپ ماده ۱۶ علاوه بر سم‌زدایی و ترک اعتیاد، در زمینه صیانت و اشتغال‌زایی معتادان نیز فعالیت می‌کند تا این افراد با حرفه‌آموزی، پس از ترک اعتیاد و بازگشت به جامعه، کسب‌وکار هم داشته باشند بنابر این افزایش  مساحت کمپ ماده ۱۶ سپاه ویژه مردان از میزان ۱۴۰ نفر به ۲۵۰ نفر و راه اندازی این کمپ ویژه زنان با مشارکت سپاه و شهرداری از اولویت های این طرح است.
 
 ایجاد گرمخانه برای زنان و مردان بی خانمان و کارتن خواب کرمانی


رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرمان از ایجاد  گرمخانه برای زنان و مردان بی خانمان و کارتن خواب خبر داد و تاکید کرد: برنامه ریزی و پیگیری های لازم در این خصوص در حال انجام است و مقدمات آن فراهم شده و به زودی به مرحله اجرا می رسد و در حال حاضر۲ مکان مناسب در سرآسیاب با ظرفیت ۲۰ نفر برای بانوان است و ۳ مکان برای آقایان تعبیه شده است.
 
 
وی به برگزاری ویژه برنامه «فصل یگانگی» به مناسبت هفته وحدت اشاره کرد و گفت: این برنامه در ۸ محله شهر کرمان برگزار شد و شامل جشن،موسیقی و برنامه های شاد فرهنگی بود که در محلات و پارک ها برگزار شد.
 
 
کردستانی با بیان اینکه سیاست سازمان بر پایه توسعه ورزش همگانی استف گفت: باید این مهم در محلات نهادینه شود بنابراین در همین راستا ورزش پارک ها،ورزش صبحگاهی و ورزش محله ای را در برنامه داریم که به زودی جام ورزشی محلات در ۱۲ رشته ورزشی برگزار خواهد شد.
 
 پخش و اکران عمومی و رایگان فیلم «منصور»


وی در پایان خاطر نشان کرد: پخش و اکران عمومی و رایگان فیلم «منصور» به صورت مردمی در ۱۵ مسجد،محله و فرهنگسرا در حال انجام است که با استقبال خوبی از سوی شهروندان مواجه شده و در برخی مناطق درخواست و تقاضا برای پوشش بیشتر در محلات ارسال می شود.
 
انتهای پیام /

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "راه آرمان",
,
,
,
, ایجاد مجموعه شهربازی و شهرک تفریحی, ایجاد مجموعه شهربازی و شهرک تفریحی,
,
,
,
,
,
, ایجاد مجتمع بزرگ اقامتی،فرهنگی و تفریحی حاج قاسم و شهدای مقاومت, ایجاد مجتمع بزرگ اقامتی،فرهنگی و تفریحی حاج قاسم و شهدای مقاومت,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, برگزاری برنامه ویژه ماه های محرم و صفر در دوره جدید شورا و شهرداری کرمان, برگزاری برنامه ویژه ماه های محرم و صفر در دوره جدید شورا و شهرداری کرمان,
,
,
,
,
,
, اجرایی ویژه برنامه «عصر شیدایی» در ۱۲ محله از شهر کرمان, اجرایی ویژه برنامه «عصر شیدایی» در ۱۲ محله از شهر کرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, برگزاری رویداد ایده‌پردازی جهانشهر مقاومت, برگزاری رویداد ایده‌پردازی جهانشهر مقاومت,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, رونمایی از لوگوی «کرمان،جهان شهر مقاومت و هنر ایرانی», رونمایی از لوگوی «کرمان،جهان شهر مقاومت و هنر ایرانی»,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, راه اندازی مرکزی تحت عنوان «مرهم» (مرکز راهبردی همیاری محله ای) در کرمان, راه اندازی مرکزی تحت عنوان «مرهم» (مرکز راهبردی همیاری محله ای) در کرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  ایجاد گرمخانه برای زنان و مردان بی خانمان و کارتن خواب کرمانی,  ایجاد گرمخانه برای زنان و مردان بی خانمان و کارتن خواب کرمانی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  پخش و اکران عمومی و رایگان فیلم «منصور»,  پخش و اکران عمومی و رایگان فیلم «منصور»,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه