اخبار داغ

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه:

بیش از ۳۰۰ محقق در طرح "کاروان ترویج کشاورزی" حضور دارند/ انتقال یافته‌های تحقیقاتی به بیش از ۱۰ هزار بهره‌بردار کرمانشاهی

بیش از ۳۰۰ محقق در طرح "کاروان ترویج کشاورزی" حضور دارند/ انتقال یافته‌های تحقیقاتی به بیش از ۱۰ هزار بهره‌بردار کرمانشاهی
کوروش مهرابی گفت: در طرح "کاروان ترویج بهره‌وری کشاورزی" بیش از ۳۰۰ محقق و کارشناس حضور دارند که روزانه حدود 2 هزار کشاورز کرمانشاهی یافته های علمی فرا می گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کوروش مهرابی در گفتگو با مرصادنیوز اشاره ای به نامگذاری شعار سال داشت و گفت: مقام معظم رهبری در بحث کشاورزی بیانات و تأکیدات ویژه ای دارند که همواره متناسب با آن راهکارهایی را به مسئولان ارائه می دهند.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه افزود: یکی از راهکارهای افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی این است که بایستی بر اساس نتایج تحقیقات علمی دانشمندان علم ترویج صورت گیرد لذا در این راستا مسئولان عالی وزارت جهادکشاورزی برنامه هایی را جهت افزایش دانش بهره برداران و افزایش ضریب نفوذ دانش در عرصه کشاورزی تدوین کردند.

وی گفت: برای افزایش دانش کشاورزان، ضروری است محققان، کارشناسان و مروجان در عرصه های کشاورزی حضور داشته و با بهره برداران ارتباط چهره به چهره داشته باشند و با استفاده از تکنیکهای مرسوم آموزشی ترویجی یافته های علمی را انتقال دهند.

مهرابی ادامه داد: به همین خاطر طرحی تحت عنوان" کاروانهای ترویج ارتقاء بهره وری" ارائه شده است.

وی افزود: در این طرح مقرر شد متخصصان بخش کشاورزی از جمله محققان مراکز تحقیقات، اساتید دانشگاه، کارشناسان بخش دولتی و خصوصی در قالب کاروانهای ارتقاء بهره وری به استانها، شهرستانها، دهستانها، روستاها و مزارع اعزام شوند.

و بر اساس تکنیکها و روشهای مختلف ترویجی مثل روز مزرعه، کارگاهها، کلاس آموزشی و.. در محل سایتهای تحقیقی و الگویی، مزارع نمایشی، مراکز دانش بنیان که در فصول قبل آماده شده اند همراه با بهره برداران حضور پیدا کنند و به صورت عینی و عملی آخرین یافته های علمی را به بهره برداران انتقال دهند.

مدیر ترویج و هماهنگی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت بالقوه استان در زمینه های مختلف کشاورزی و هچنین کشاورزان پیشرو، تصریح کرد: کرمانشاه به عنوان اولین استان پایلوت در سطح کشور برای اجرای طرح مذکور انتخاب شد.

مهرابی گفت: در این طرح محققان و مروجان در سطح ملی، استانی و شهرستانی ساماندهی شده و به مدت یک هفته از 24 تا 29 اردیبهشت ماه بصورت کاروانی به مناطق روستایی عشایری اعزام می شوند.

به گفته وی در این بازه زمانی روزانه بیش از 300 محقق و مروج استانی و همچنین بالغ بر 20 محقق و مروج ملی در تمام شهرستانهای استان حضور دارند که به طور متوسط روزانه یافته های علمی بین 1600 تا 2 هزار کشاورز رد و بدل می شود.

مهرابی با اشاره به اینکه بعد از دوران کرونا فعالیتهای ترویجی مجدد آغاز شده، خاطرنشان کرد: چنین برنامه ترویجی عظیم و منسجمی که بطور همزمان در همه نقاط استان ارائه شود کم نظیر است.

مدیر ترویج و هماهنگی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه روزانه بیش از 10 برنامه ترویجی اجرا می شود، گفت: مردم محلی مشتاقانه پذیرای این کاروانها بوده و هستند و تاکنون بر اساس بازدیدهای میدانی این طرح موفق ارزیابی شده و امید است در سراسر کشور به طور مداوم اجرا شود.

وی از همکاری بهره برداران و مردم محلی که با محققان و کارشناسان و معاونت ترویج و هماهنگی سازمان جهادکشاورزی استان به نحو احسن همکاری داشته اند قدردانی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه