اخبار داغ

استاندار خراسان جنوبی:

اصلاح یارانه ها سبب افزایش رفاه اجتماعی می‌شود/ لزوم اقناع سازی و شفافیت ابهامات برای مردم

اصلاح یارانه ها سبب افزایش رفاه اجتماعی می‌شود/ لزوم اقناع سازی و شفافیت ابهامات برای مردم
قناعت با تاکید بر اینکه اصلاح یارانه‌ها بدون شک در نهایت منجر به رفاه اجتماعی می‌شود، گفت: سیاست غلط و بد اقتصادی در کشور به نام ارز ترجیحی سبب ایجاد فساد و رانت شده و واردات و خریدهایی انجام می‌شد که نیاز جدی مردم کشور ما نبود لذا باید اقناع‌سازی لازم صورت گیرد و ابهامات شفاف و برطرف شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، جواد قناعت امروز در همایش پاسداشت روز ارتباطات و روابط عمومی که در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار شد با اشاره به نقش رابط عمومی ها در انعکاس و دفاع از فعالیت و برنامه دستگاه های اجرایی، اظهار کرد: البته روابط عمومی‌ها تنها آئینه زیبایی‌های دستگاه‌های اجرایی نیستند و در کنار تبیین خدمات و موفقیت های آنان، باید کاستی‌ها را نیز منعکس کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه اطلاع رسانی شفاف در استای آگاهی بخشی بی‌شک تنویر افکار عمومی را محقق می سازد و امید و آرامش را در جامعه ایجاد می‌کند، افزود: روابط عمومی‌ها باید خلاق و مردم دار باشد و تصویر درستی از اذهان مردم و جامعه به تصمیم گیران ارائه داده و با تکنولوژی و بسترهای جدید اطلاع رسانی خود را وفق دهند.

,

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی زادگاه پرفسور معتمد نژاد پدر علم ارتباطات ایران است که این مهم وظیفه روابط عمومی‌ها را سخت می‌کند، گفت:  با وجود چنین پتانسیلی در استان درخواست ما این است که دبیرخانه دائمی روابط عمومی و ارتباطات در خراسان جنوبی تشکیل و مستقر شود.

,

قناعت با اشاره به انتقاد و مطالبه گری مثبت در جامعه که منجر به امید و انگیزه در جامعه شود، ادامه داد: چنانچه روابط عمومی در انجام ماموریت خود موفق عمل نکند باعث بی‌اعتمادی و سلب اعتماد و گریز مردم از اخبار حوزه روابط عمومی‌ها می‌شود.

,

استاندار خراسان جنوبی در ادامه سخنانش با اشاره به اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در دولت سیزدهم بیان کرد: در روند اجرای این طرح بزرگ، روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه دستگاه‌های تخصصی که در خط مقدم هستند باید پیش قدم و پیشگام باشند.

,

به گفته وی باید فرهنگ‌سازی در زمینه پرهیز از خریدهای هیجانی که حتی در پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا اختلال ایجاد می‌کند و همچنین تامین تدریجی اقلام مورد نیاز  مردم انجام شود.

,

قناعت  با اشاره به اینکه با اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها دست برخی از دلالان قطع می‌شود، افزود: ریل‌گذاری غلط در یارانه‌ها سبب شده بود یک سوم یارانه وارد سفره مردم و دوسوم دیگر منحرف شود که با اصلاح یارانه‌ها هر چند سختی‌هایی در ابتدای امر دارد اما در نهایت به افزایش رفاه عمومی و افزون شدن قدرت خرید سه دهک پایین می‌انجامد.

,

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: دستاورد ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث تورم و رانت برای خواص شده بود و هر سال نظام در چهار دهه گذشته یارانه‌ها را افزایش می‌داد که باید وضعیت خوب می‌شد اما هر روز گرانی و فقر بیشتر می‌شد.

,

به گفته وی سیاست غلط و بد اقتصادی در کشور به نام ارز ترجیحی سبب ایجاد فساد و رانت شده و واردات و خریدهایی انجام می‌شد که نیاز جدی مردم کشور ما نبود لذا باید اقناع‌سازی لازم صورت گیرد و ابهامات شفاف و برطرف شود.

,

به گفته وی همه کارشناسان اقتصادی در حوزه‌های علمی و دانشگاهی و حوزه‌های سیاسی قایل به این بودند که راه اشتباه است اما کسی جرات اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها را نداشت اما دولت سیزدهم این جراحی بزرگ اقتصادی را در سال نخست فعالیتش اجرا کرد و تا چند سال دیگر شاهد نتایج مثبت این طرح مهم خواهیم بود.

,

گفتنی است به مناسبت ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی با حضور مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور و استاندار خراسان جنوبی از مدیران و کارشناسان روابط‌ عمومی‌ دستگاه‌های اجرایی استان تجلیل و قدردانی شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه