اخبار داغ

فرمان سلطان عمان برای تصویب توافق همکاری با ایران در زمینه حمل و نقل دریایی

فرمان سلطان عمان برای تصویب توافق همکاری با ایران در زمینه حمل و نقل دریایی
پس از دیدار مسئولان بازرگانی ایران و عمان، سلطان عمان دستور تصویب توافق همکاری با ایران در زمینه حمل و نقل دریایی را صادر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خبرگزاری رسمی عمان (اونا)، عصر امروز (چهارشنبه)، از دستور «هیثم بن طارق» سلطان این کشور برای تصویب توافق همکاری با ایران در زمینه حمل و نقل دریایی خبر داد.

خبرگزاری رسمی عمان در خبری فوری نوشت: صدور «فرمان سلطنتی برای تصویب توافق همکاری در زمینه حمل و نقل دریایی میان دولت سلطنت عمان و دولت جمهوری اسلامی ایران».

این فرمان در حالی صادر شده است که «علیرضا پیمان‌پاک» رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران به‌تازگی در دیدار با رئیس اجرایی شرکت کشتیرانی سلطنت عمان در خصوص همکاری‌های مشترک به ویژه در زمینه تاسیس شرکت مشترک کشتیرانی و همچنین فعال کردن ظرفیت‌های حمل و نقل دو کشور با هدف توسعه روابط دوجانبه و چندجانبه به‌خصوص ترانزیت کالا میان کشورهای منطقه گفت‌و‌گو کرد.

در  این سفر همچنین نشست تجاری ایران و عمان با حضور علیرضا پیمان‌پاک و هیأت همراه و رئیس اتاق بازرگانی عمان و بخش خصوصی این کشور در اتاق بازرگانی مسقط برگزار شد.

معاون وزیر صمت در این دیدار با اشاره به جایگاه استراتژیک  جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان بر امکان صادرات مجدد و ترانزیت بین دو کشور تاکید کرد. او همچنین با اشاره به موافقت‌نامه‌های تجارت آزاد سلطنت عمان با دیگر کشورها و حجم ۱.۵ تریلیون دلاری تجارت منطقه، بر لزوم تلاش برای افزایش سهم دو کشور از این بازار منطقه‌ای با تقویت زیرساخت‌های تجاری به ویژه حمل و نقل بین‌المللی، ترانزیت و فعال کردن کریدور شمال- جنوب تاکید نمود.
 
«رضا صالح جمعه» رئیس اتاق بازرگانی عمان نیز در این نشست با اشاره به افزایش مبادلات دو کشور، گفت: «با وجود  مشکلات بانکی و حمل و نقل، تلاش دو طرف برای افزایش روابط تجاری ادامه پیدا خواهد کرد.»

 حجم مبادلات تجاری بین ایران و عمان در سال ۱۴۰۰ با یک میلیارد و ۳۳۶ میلیون دلار رکورد تازه‌ای را به ثبت رسانده و رشد ۵۳ درصدی را در مقایسه با سال قبل داشته است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه