اخبار داغ

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی مطرح کرد؛

تعداد ۳۷۸۱ زنبورستان در کرمانشاه/ پدیده گرد و غبار تأثیر مستقیم بر کاهش تولید عسل دارد

تعداد ۳۷۸۱ زنبورستان در کرمانشاه/ پدیده گرد و غبار تأثیر مستقیم بر کاهش تولید عسل دارد
نادر پرور با اشاره به اینکه پدیده گرد و غبار تأثیر مستقیم بر کاهش تولید عسل داشته، گفت: ذرات گرد و خاک با نشستن بر روی گل ها مانع دیده شدن شهد آنها توسط زنبورها می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نادر پرور در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: گردوغبار در سالهای اخیر بسیاری از کارکردها و پتانسیل‌های کشاورزی استان را اعم از دامداری و باغداری را تحت تأثیر قرار داده است و در این میان زنبور عسل نیز از این آسیب در امان نمانده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی با بیان اینکه افزایش ریزگردها سبب کاهش کلونی زنبورها می شود افزود: در سه چهار سال گذشته همزمان با شدت گرفتن ریزگردها و افزایش روزهای خاکی، شاهد کاهش جمعیت زنبورهای استان بوده ایم.

وی با بیان اینکه حدود 90 درصد گرده افشانی گیاهان در جهان بوسیله گونه‌های مختلف زنبور عسل انجام می‌شود، گفت: زنبور عسل از گل و گیاهان بهاری و متنوع در طبیعت تغذیه می‌کند و ورود این موج‌های گردوغبار و تحت‌ تأثیر قرار دادن گل‌هایی که منبع تغذیه زنبور عسل هستند بر اقتصاد این حرفه می‌تواند تأثیر به‌سزایی داشته باشد.

پرور با اشاره به اینکه پدیده گرد و غبار تأثیر مستقیم بر کاهش تولید عسل داشته، تصریح کرد: ذرات گرد و خاک با نشستن بر روی گل ها مانع دیده شدن شهد آنها توسط زنبورها شده و همچنین موجب کاهش تکثیر زنبورهای وحشی‌ که گردافشانی گیاهان را بر عهده دارند، می‌شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 3 هزار و700 زنبورستان با چهارصد و چهل و یک هزار و 739 کلنی در استان وجود دارد  که قریب به 5688تن عسل در سال تولید می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه زنبور عسل حشره‌ای بسیار وابسته به شرایط آب‌وهوایی است ورود امواج گردوغبار به استان می‌تواند بسیار به‌ضرر این حشره و در نهایت تولید عسل و زنبورداران باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه