اخبار داغ

آیت الله نوری همدانی:

معرفی شهدای روحانی موجب زنده نگه داشتن مسیر شهداست/مردم از روحانیت انتظار بیشتری دارند

معرفی شهدای روحانی موجب زنده نگه داشتن مسیر شهداست/مردم از روحانیت انتظار بیشتری دارند
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه باید با مردم بودن و برای مردم کار کردن از ویژگی های روحانیون باشد، گفت: معرفی شهدای روحانی موجب زنده نگه داشتن مسیر شهداست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  آیت‌الله حسین نوری همدانی صبح امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاج صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه و اعضای ستاد کنگره شهدای روحانی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه روحانیون نباید از فرصت‌های موجود غافل شوند، گفت: علما باید در حوزه‌های علمیه باید سرمایه‌های علمی و معنوی خود را تقویت کنند.

وی با تاکید بر اینکه روحانیون باید در مرحله نخست به دنبال کسب علم حقیقی باشند، گفت: تا زمانی که انسان فقیه نباشد و به خودسازی نرسد نمی‌تواند در جامعه تاثیرگذار باشد.

این مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: مردم امروز از مسئولان انتظار دارند که زندگی مرفه‌ای داشته باشند و درگیر گرانی و مشکلات مالی نباشد و مسئولان نیز باید برای رفع این مشکلات تلاش کنند.

وی با تاکید بر لزوم تقویت رابطه میان روحانیت و مردم خاطرنشان کرد: خدمت به مردم موضوع مهم دیگری است که طلاب نباید از آن غافل شوند، روز قیامت به علما پاداشی داده می‌شود اما به فردی که هم علم داشته باشد و هم به مردم خدمت کرده باشد بیشتر پاداش داده می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی تفقد در دین، خدمت به مردم و جهاد را از رسالت‌های مهم طلاب برشمرد و گفت: اگر روحانیون در این حوزه‌ها ورود کنند می‌تواند نظام اسلامی را به سمت اهداف مورد نظر هدایت کرده و سعادت آخرت خود را نیز رقم بزنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به نقش شهدای روحانی در دفاع مقدس گفت: معرفی شهدای روحانی به مردم موضوع مهمی است که می‌تواند موجب زنده نگه داشتن مسیر شهدا باشد.

وی برگزاری کنگره شهدای روحانی را کاری بزرگ دانست و عنوان کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی در ادامه دادن مسیر شهدا تاثیر گذار است.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه مردم همه زحمت انقلاب اسلامی را کشیده‌اند، عنوان کرد: ما باید به فکر رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم باشیم و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  , پایگاه خبری تحلیلی قم فردا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا, ،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه