اخبار داغ

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان برای ریشه یابی آسیب های اجتماعی

ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان برای ریشه یابی آسیب های اجتماعی
طالبی تأکید کرد: برای ریشه یابی و حل دقیق آسیب‌های اجتماعی باید از ظرفیت اساتید، نخبگان و صاحبان خرد و اندیشه استفاده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سید محمدرضا طالبی امروز در جلسه بررسی نحوه فعالیت هیات اندیشه‌ورز استان خراسان جنوبی اظهار کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی حاصل تهاجم فرهنگی و برنامه‌ریزی دشمن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: استکبار جهانی در موضوع مواد مخدر شعار مبارزه با آن را سر می‌دهد اما از طرف دیگر خود مبلغ کشت خشخاش و تریاک در حوزه افغانستان است و کار کاشت، داشت و برداشت و ترانزیت را نیز خود مدیریت می‌کند.

,

طالبی تصریح کرد: اغلب کشورها از طرف سازمان‌های بین‌المللی، بودجه‌های کلان در راستای مبارزه با مواد مخدر دریافت می‌کنند که در مقایسه با عملکردشان دوگانگی بسیار واضح وجود دارد.

,

وی یادآور شد: در ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی در می‌یابیم که بروز بسیاری از آنها به یکدیگر مرتبط هستند به عنوان مثال اعتیاد باعث آسیب‌های متعدد از قبیل طلاق و سرقت می‌‎شود.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: برای ریشه‌یابی و حل دقیق آسیب‌های اجتماعی باید از ظرفیت اساتید، نخبگان و صاحبان خرد و اندیشه بهره ببریم لذا برای هر کدام از معضلات و آسیب‌های اجتماعی که در سطح استان وجود دارد باید یک طرح جامع تدوین شده و برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود.

,

وی اظهار داشت: درخصوص مشکلات و چالش‌های اجتماعی وقتی عنصریابی درستی صورت می‌گیرد که معضل به‌درستی شناسایی شده باشد.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: این راهکارهای پیش‌بینی شده توسط هیات‌های اندیشه‌ورز مراکز علمی باید براساس توانمندی موجود استان بوده و دست‌یافتنی باشند.

,

وی با اشاره به ساختار و شاکله هیات‌های اندیشه‌ورز خاطرنشان کرد: هیات‌های اندیشه‌ورز باید با حضور اعضای شاخص هیات‌های علمی مرتبط با موضوع، حوزویان، معتمدین محلی و حتی دانشجویان موثر شکل بگیرد.

,

طالبی گفت: افراد عضو هیات‌های اندیشه‌ورز باید از لحاظ شاخص‌های اعتقادی، ایمانی، مذهبی، ولایی و انقلابی در سطح روسای دانشگاه‌ها باشند.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: جلسات هیات‌های اندیشه‌ورز باید منظم در دانشگاه‌ها برگزار شود و مصوبات هر ۲ ماه یکبار در جلسه استانی مورد ارزیابی و تبادل نظر قرار گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه