اخبار داغ

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان اعلام کرد

ابلاغ پرداخت وام فرزندآوری به بانک‌های استان زنجان/ صف دریافت وام ازدواج در استان زنجان طولانی است

ابلاغ پرداخت وام فرزندآوری به بانک‌های استان زنجان/ صف دریافت وام ازدواج در استان زنجان طولانی است
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان با بیان اینکه قانون پرداخت وام فرزند‌آوری به بانک‌های استان زنجان به تازگی ابلاغ شد، گفت: به افراد متولد شده بعد از تاریخ یکم فروردین ۱۴۰۰ تسهیلات پرداخت می‌شود و مختص فرزند سوم نیست بلکه متقاضیان برای تولد بچه اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم با شرایطی ویژه تسهیلات دریافت خواهند کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; حسن دادگر امروز در جلسه قرارگاه استانی خانواده و جمعیت استان زنجان اظهار داشت: آنچه که در بحث وام قرض‌الحسنه ازدواج اتفاق افتاده است در دو نکته مهم قابل خلاصه شده است. به هر بانک رقم مشخصی در ابتدای سال در راستای ارائه تسهیلات اعتبار اختصاص می دهند و بیشتر از سهمیه امکان ارائه تسهیلات وجود ندارد. بنابراین گاها صف انتظار دریافت وام بالا می‌رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه بانکی که سهمیه و صف انتظار کوتاه‌تری دارد در سامانه مشخص است افزود: متقاضیان می‌تواند این بانک را جهت دریافت تسهیلات انتخاب کرده و وام ازدواج دریافت نماید. با این حال امکان اینکه فرد متقاضی از دریافت وام ازدواج در بانکی که صف انتظار طولانی دارد انصراف دهد و وارد صف انتظار کوتا‌ه‌تر در بانک دیگر شود وجود دارد.

,

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان با بیان اینکه وام ازدواج برای زوج زیر ۲۵ سال ۱۲۰ میلیون تومان و برای زوجه زیر ۲۳ به میزان ۱۵۰ میلیون تومان است، گفت: برای فرزندان ایثارگران نیز این ارقام دو برابر می‌شود و می‌تواند کمک شایانی برای زوجین داشته باشد.

,

وی با اشاره به اینکه پرداخت وام ازدواج از تاریخ ۹۷.۰۱.۰۱ به بعد امکان‌پذیر است، عنوان کرد: دریافت وام ازدواج برای قبل از این تاریخ وجود ندارد. با این حال امکان دریافت وام ازدواج برای ازدواج مجدد در صورت عدم دریافت وام در ازدواج اول نیز امکان پذیر است.

,

دادگر با بیان اینکه در پایان سال ۱۴۰۰ در حدود ۱۳ هزارو ۴۲۱ فقره وام ازدواج در ۱۴ بانک استان پرداخت شده که میانگین هر ماه یک هزارو ۱۱۸ نفر است، گفت: مبلغ پرداخت شده یک هزارو ۱۷۸ میلیارد تومان بوده و میانگین ماهانه پرداخت وام ازدواج نیز ۹۸ میلیارد تومان بوده است.

,

وی با اشاره به اینکه پرداخت وام ازدواج در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ که ۱۱ هزارو ۳۳۲ فقره بوده در حدود ۱۸ درصد رشد دارد، عنوان کرد: همچنین در میزان مبلغ پرداختی که در سال ۹۹ رقمی بالغ بر ۵۸۶ میلیارد تومان است به میزان ۱۰۰ درصد در سال ۱۴۰۰ رشد یافته و عدد دو برابر شده است و به عبارتی دیگر دو برابر شدن مبلغ پرداختی به دلیل دو برابر شدن رقم وام ازدواج بوده است.

,

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان بیان کرد: غیر از اینکه ۱۳ هزارو ۴۲۱ فقره پرداختی وام ازدواج انجام شده اما ۲ هزارو ۶۳۵ فقره در صف انتظار دریافت وام قرار دارند و این موضوع اصلا خوب نیست. اما باید ذکر کرد سهمیه‌ای که اختصاص یافته اجازه پرداخت بیش از این رقم را نمی‌دهند.

,

وی با بیان اینکه وام ازدواج با بازپرداخت ۱۰ ساله با یک نفر ضامن معتبر به متقاضیان پرداخت می‌شود، گفت: در تاریخ ۱۴۰۱.۰۲.۲۰ بودجه وام ازدواج به بانک‌های استان داده شده و عملا امکان پرداخت تسهیلات در ۵۰ روز از اول سال انجام نشده است. اما نکته جالب توجه این است که در مدت مذکور ۳هزارو ۷۶۷ نفر در صف انتظار دریافت وام ازدواج هستند که باید فکر اساسی برای آن انجام شود چراکه اگر این امر اتفاق نیفتد در پایان سال ۱۴۰۱ صف طولانی از متقاضیانی که هنوز وام ازدواج دریافت نکرده‌اند باقی خواهد ماند. اما باید گفت آمار دریافت تسهیلات ازدواج و متقاضیان در صف انتظار نوید این را می‌دهد که خوشبختانه ازدواج در استان رو به رشد است.

,

دادگر با بیان اینکه ابلاغیه وام فرزند‌آوری در طول چند روز گذشته به دست بانک‌های استان رسیده است، گفت: بعد از تاریخ ۱۴۰۰.۰۱.۰۱ اگر فرزندی در خانواده‌ای متولد شود به ازای فرزند اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم به بالا تسهیلات با مدت‌های بازپرداخت متفاوت دوره تنفس ۶ ماهه پرداخت خواهد شد.

,

وی گفت: به فرزند اول ۲۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۳ ساله با ۶ ماه دوره تنفس، فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۴ ساله و ۶ ماه دوره تنفس، فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۵ ساله با ۶ ماه دوره تنفس، فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۶ ساله و ۶ ماه دوره تنفس و فرزند پنجم با ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با ۷ سال بازپرداخت و ۶ ماه دوره تنفس پرداخت خواهد شد.

,

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان عنوان کرد: در بانک‌هایی که سهمیه وجود دارد این مبالغ قابل پرداخت است و افراد متقاضی می توانند به سامانه مربوطه مراجعه کرده و درخواست دریافت تسهیلات را ثبت نمایند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه