اخبار داغ

سنای آمریکا کمک ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد

سنای آمریکا کمک ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد
سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان، سنای آمریکا کمکی به ارزش تقریبا ۴۰ میلیارد دلار به اوکراین را تصویب و این لایحه را به کاخ سفید ارسال کرد تا جو بایدن آن را امضا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، این بسته که با ۸۶ رای مثبت در مقابل ۱۱ رای مخالف تصویب شد، شامل کمک‌های نظامی، اقتصادی و بشردوستانه می‌شود. گزارش شده است که این ۱۱ رای مخالف همه از حزب جمهوری‌خواه بوده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای عنوان داشت: «من کنگره ایالات متحده را برای تصویب چنین کمکی تشویق می‌کنم؛ زیرا این اقدام نشان می‌دهد که مردم آمریکا در کنار مردم شجاع اوکراین که در حال دفاع از دموکراسی و آزادی هستند، ایستاده‌اند. در کنار کمک‌های متحدان و شرکایمان، کمک‌های امنیتی، اقتصادی، غذایی و انسانی به اوکراین را همچنان ادامه خواهیم داد.»
,
 
,
همچنین ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در واکنش، از کمک تازه آمریکا استقبال و تشکر کرد.
,
 
,
از طرفی آندری یرماک، رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین گفت: «این بسته کمکی به شکست روسیه کمک خواهد کرد و ما با اطمینان و به صورت استراتژیک به طرف پیروزی پیش می‌رویم.»
,
 
,
این بسته از جمله شامل شش میلیارد دلار کمک امنیتی، از جمله برای آموزش، تجهیزات، تسلیحات و پشتیبانی و ۹ میلیارد دلار برای حمایت اقتصادی از اوکراین می‌شود. پنج میلیارد دلار آن هم صرف کمک به حل مشکل ناامنی غذایی در جهان خواهد شد.
,
 
,
همچنین در بحبوحه نگرانی‌ها درخصوص تسلیحات قوی که می‌توانند "کشتی‌های جنگی روسیه را غرق و درگیری‌ها را تشدید کند"، مقامات آمریکایی گفته‌اند که کاخ سفید در حال بررسی ارائه موشک‌های پیشرفته ضدکشتی به نیروهای اوکراینی است تا باعث شکست محاصره دریایی روسیه شوند.
,
 
,
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایالات متحده یک بسته کمک جدید نظامی را به اوکراین ارسال می‌کند که شامل تسلیحاتی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار است.
,
 
,
جان کربی، سخنگوی پنتاگون در یک کنفرانس خبری گفت این بسته جدید کمک‌های آمریکا به اوکراین شامل ۳ رادار ضد توپخانه و ۱۸ هویتزر است که فورا ارسال خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه