اخبار داغ

مهمترین محور خطبه‌های ائمه جمعه استان یزد؛

گره‌های کور ذهنی و بنیادین در زمینه ازدواج و فرزندآوری باز شود/ دولت، تمام وقت خود را صرف حل مشکلات مردم کرده است

گره‌های کور ذهنی و بنیادین در زمینه ازدواج و فرزندآوری باز شود/ دولت، تمام وقت خود را صرف حل مشکلات مردم کرده است
ائمه جمعه استان یزد در خطبه های نماز جمعه این هفته، ضرورت اهتمام به جهاد تبیین، گره گشایی امر ازدواج و فرزندآوری، تلاش برای حل معیشت مردم را محور سخنان خود قرار دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، ضرورت اهتمام به جهاد تبیین، گره گشایی امر ازدواج و فرزندآوری، تلاش برای حل معیشت مردم محوری ترین موضوعات خطبه ائمه جمعه استان یزد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

***امام جمعه یزد:دولت، تمام وقت خود را صرف حل مشکلات مردم کرده است

, ***امام جمعه یزد:دولت، تمام وقت خود را صرف حل مشکلات مردم کرده است, ***امام جمعه یزد:دولت، تمام وقت خود را صرف حل مشکلات مردم کرده است,

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر یزد افزود: دولت و شخص رئیس‌جمهور جدی و مخلصانه برای خدمت به مردم و کشور فعالیت دارند.

,

وی ادامه داد: اقای رئیسی به جد دنبال حل مسایل و رسیدگی به مطالبات مردم است و در این مسیر با اخلاص و ایمان به صورت شبانه‌روزی تلاش دارد.

,

امام‌جمعه یزد اظهار کرد: برای خدمت به مردم و کشور باید همه اقشار جامعه دولت و مسئولان را در رسیدن به اهداف متعالی نظام و انقلاب اسلامی یاری دهند.

,

ناصری با بیان اینکه اگر در برخی مسایل در جامعه شاهد مشکلاتی هستیم نباید آنها را به اسم نظام و انقلاب نوشته شود چون هدف رئیس‌جمهوری فقط خدمت به جامعه است، هدف اصلی نظام و انقلاب را گسترش معنویت و ارزش‌های الهی و انسانی در جامعه دانست و بر تحقق آن تاکید کرد.

,

به گفته ناصری، هدف مسئولان موفقیت کشور و توسعه صحیح و تحقق مسایل معنوی و مادی است و قطعا بدون مشارکت آحاد جامعه سخت است و همه باید همکاری کنند.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ملت ایران موجب بیداری در جهان و منطقه شد و این رویه و روحیه شکست اهداف استکباری را به همراه دارد.

,

ناصری اظهار کرد: نباید برخی مشکلات و گرانی‌ها مردم را از اصل نظام و اهداف متعالی آن جدا کند چون دشمنان به دنبال ضربه‌زدن به کیان اسلامی هستند.

,

***امام جمعه بخش مرکزی یزد:گره‌های کور ذهنی و بنیادین در زمینه ازدواج و فرزندآوری باز شود

, ***امام جمعه بخش مرکزی یزد:گره‌های کور ذهنی و بنیادین در زمینه ازدواج و فرزندآوری باز شود, ***امام جمعه بخش مرکزی یزد:گره‌های کور ذهنی و بنیادین در زمینه ازدواج و فرزندآوری باز شود,

آیت الله سید محمدکاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: آحاد مردم، نهادهای فرهنگی، اجرایی و دست اندرکاران نظامی و انتظامی و همه و همه باید در زمینه سامان خانواده کار کنند و البته قوانین خوبی داریم و بحث تسهیل، تکریم و ترویج بسیار خوب است اما آنچه که در این زمینه مهم است این است که باید موانع و کاستی‌های موجود در زمینه سامان خانواده برطرف شود و نقاط ضعف به قوت تبدیل شوند.

,

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: در زمینه سامان خانواده نیز باید ابتدا جوانب مختلف این قضیه را بسنجیم و ببینیم چه چیزهایی در جامعه باعث می‌شود که جامعه و خانواده میل به کم بودن اولاد و یا ازدواج داشته باشد.

,

مدرسی عنوان کرد: گره‌های کور ذهنی و مسائل بنیادینی در زمینه ازدواج و فرزندآوری وجود دارد که اینها باید مورد توجه قرار گیرند و یکی از آنها تغییر سبک زندگی و تغییر نگرش انسان‌های امروزی است که در برخی محاسبات توکل به خداوند کمرنگ شده است.

,

وی ادامه داد: برخی تصور می‌کنند که فرزندان مانع پیشرفت والدین هستند و به ویژه بانوان این گره ذهنی را دارند و خیال می‌کنند فرزند بیشتر باعث می‌شود آنها نتوانند به سایر امور خود برسند، تصور آنها این است که مادران امروز گرفتار سبک زندگی غلطی هستند و به دنبال سریال‌ها و ورود به فضای مجازی هم به جای فرزندآوری و تربیت فرزند بعضی تصورشان این است که دو فرزند کافی است و باور دیگر اینکه فکر می‌کنند فرزند آوری باید بعد از تأمین آتیه فرزندان صورت بگیرد در زمینه ازدواج هم همین مسائل و گره‌های کور ذهنی را داریم حتماً باید در این موضوعات مهم آموزش، روشنگری و الگوسازی مناسب مبتنی بر سبک زندگی اسلامی و پایدار مورد توجه قرار گیرد.

,

***امام جمعه ابرکوه:اقتصادی ناکارآمد القای تبلیغاتی دشمن

, ***امام جمعه ابرکوه:اقتصادی ناکارآمد القای تبلیغاتی دشمن, ***امام جمعه ابرکوه:اقتصادی ناکارآمد القای تبلیغاتی دشمن,

امام جمعه ابرکوه گفت : دشمن با بوق های تبلیغاتی خود سعی دارد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در مقابله با مشکلات اساسی و خصوصاً اقتصادی ناکارآمد نشان دهد .

,

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ابرکوه افزود: از طرفی حذف ارز ترجیحی باعث کم کردن وابستگی معیشت مردم به دلار شد.

,

وی اظهار کرد: وقتی دشمنان طرف های ایران در پای میز مذاکره ببیند کشورمان نیاز های اساسی خود را با کمترین وابستگی به دلار تأمین می کند دشمنان می فهمند که آزاد شدن یا نشدن ارزهای بلوکه شده برای اقتصاد ایران حکم مرگ و زندگی را ندارد.

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه اظهارکرد: راهکار موفقیت ، در اصلاح الگوی مصرف است که لازم است در بهره وری و بهینه سازی مصرف به آن  پرداخته شود .

,

وی همچنین با اشاره به روز ملی جمعیت اضافه کرد: کشور ما وارد مرحله سالمندی شده است و سالمندی موجب کم شدن نیروی کار و کاهش تولید و مهاجرت و ضعیف شدن نیروی دفاعی کشور با کاهش جمعیت جوان در کشور می شود.

,

وی افزود: جوانان ما از ازدواج نگران نباشند ، آثار و برکات آن را ببینند و نترسند ، از فرزندآوری نترسند و کشور را از بحران پیری جمعیت نجات دهند .

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه