اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی مطرح شد؛

خرمشهر اقتصادی با مشارکت مردم در حال آزاد شدن است/ طرح هوشمندسازی یارانه سبب بهتر شدن اقتصاد کشور خواهد شد

خرمشهر اقتصادی با مشارکت مردم در حال آزاد شدن است/ طرح هوشمندسازی یارانه سبب بهتر شدن اقتصاد کشور خواهد شد
امامان جمعه شهرستانهای خراسان رضوی در خطبه های نماز جمعه امروز خود از اقدام دولت در اصلاح ساختار یارانه ای کشور تقدیر و بر ضرورت نظارت هر چه بیشتر بر بازار تاکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ نماز عبادی سیاسی جمعه در سراسر خراسان رضوی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد. در خطبه های نماز جمعه این هفته خراسان رضوی، امامان جمعه شهرستانهای استان از اقدام دولت در اصلاح ساختار یارانه ای کشور تقدیر و بر ضرورت نظارت هر چه بیشتر بر بازار تاکید کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

امام جمعه مشهد:

, امام جمعه مشهد, :, :,

بصیرت مردم در مواجهه با طرح اصلاح یارانه‌ها ستودنی است

, بصیرت مردم در مواجهه با طرح اصلاح یارانه‌ها ستودنی است,

 

,

آیت الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی با اشاره به اجرای طرح اصلاح ارز ترجیحی، افزود: این حرکت اقتصادی، جریان ساده ای نبود و برای مقابله با این حرکت دو گروه شامل دلالان و سودجویان و دشمنان نظام خود را آماده کرده بودند.

, .,

وی اضافه کرد: سودجویان در این طرح با احتکار قصد در ایجاد اخلال داشتند، به طوری که در یکی از مناطق حاشیه شهر از میان ٣۵ نانوایی، فقط ۳ نانوایی اقدام به پخت نان کرده و مابقی آرد دریافتی را احتکار کرده بودند

, ,

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: دشمنان خارجی نیز مانند موضوع گرانی بنزین در سال ٩٨، در این طرح قصد ایجاد آشوب داشتند، آنها پیاده نظام خود را در داخل آماده کرده بودند تا هیجانی ایجاد و نظام را دچار آشوب کنند، اما شما مردم با بصیرت این توطئه را نقش برآب کردید.

, .,

وی افزود: در سرزمین خراسان، کوچکترین حرکتی که نظام را دچار مشکل کند، از سوی مردم سر نزد که این مهم دلالت بر دین‌مداری مردم دارد.

, .,

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: دشمن همیشه در کمین ماست و در هر جریانی دشمن دنبال فرصتی برای اجرای دشمنی خود است تا ما را از راهمان برگرداند.

, .,

آیت الله علم الهدی گفت: دولتمردان آمریکا اعلام کرده اند که در مقابل تحریم اقتصادی ایران شکست خورده اند.

, .,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: سرکوبگری، جاسوسی و نفوذ راهبردی از توطئه های دشمنان نظام است و آنان با نفوذ راهبردی می خواهند ولایت فقیه را از ما گرفته، ساختار نظام را وارونه کرده و نظام را ناکارآمد نشان دهند.

, .,

وی ادامه داد: ایجاد ناامیدی در مردم در مقابل حرکات عظیم نظام، نوعی نفوذ راهبردی است.

, .,

امام جمعه مشهد گفت: مسأله حجاب مسأله سیاسی نیست بلکه نفوذ راهبردی دشمن است و اگر رواج یابد سفره دین از زیر پای جوانان کشیده می شود.

, .,

آیت الله علم الهدی افزود: نهی از منکر بر همه واجب است و بی تفاوتی در خصوص بی حجابی جایز نیست، نباید منتظر ورود نیروی انتظامی در این خصوص بمانید، همه باید در این خصوص احساس وظیفه کنند.

, .,

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه «سلام فرمانده» در عرصه میدان شهدای مشهد در هفته گذشته، افزود: این حرکت خودجوش، بیانگر این واقعیت است که این کودکان آینده سازان و سربازان امام زمان (عج) هستند.

, .,

وی اضافه کرد: از ابتدای انقلاب تا کنون در هر عرصه ای مردم حضور داشته اند، نتیجه مطلوب حاصل شده است، لذا در موضوع امر به معروف و نهی از منکر هم همه باید ورود کنند.

, .,

آیت الله علم الهدی با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) افزود: جمعه آینده اجتماع عظیم صادقیون قبل از نماز جمعه از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی برگزار می شود که از خواهران و برادران دینی برای حضور در این اجتماع دعوت می شود.

, .,

 

,

امام جمعه خلیل آباد:

, امام جمعه خلیل آباد:,

نرخ باروری در ایران 70 درصد کاهش داشته است

, نرخ باروری در ایران 70 درصد کاهش داشته است,

حجت الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان اظهار داشت: عامل اصلی در آزادی خرمشهر روح اعتماد به خدا و اعتماد به نیروی خود بود و مردان ما در دفاع مقدس با نهراسیدن از خطر مرگ وارد میدان شدند و این حادثه بزرگ را به وجود آوردند.

, .,

وی با اشاره به روز ملی جمعیت، خاطرنشان کرد: کاهش تعجب آور نرخ باروری در ایران قابل توجه است که در سه دهه گذشته نرخ زاد و ولد در ایران ۷۰ درصد کاهش داشته که این نرخ در جهان ۴۰ درصد کاهش داشته است.

,

امام جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه باید یک نگاه آینده نگرانه داشت، آینده ای که چندان دور نیست و بسیاری از جوانان ما آن را خواهند دید، تصریح کرد: نباید با نگاه به مشکلات امروز برای آینده تصمیم بگیریم اگر با این نگاه تصمیم بگیریم مطمئنا آینده خود را خراب خواهیم کرد.

,

وی با بیان اینکه دور از انصاف است که به خاطر مشکلات اقتصادی نسبت به آینده کشور خود بی توجه باشیم، اذعان کرد: با وضعیت موجود اگر پیش برویم یک انفجار سالمندی در آینده خواهیم داشت؛ ایران وارد دوران سالمندی شده و در حال حاضر ششمین کشور جهان در این موضوع است.

,

حجت الاسلام ناهیدی با تاکید بر اینکه کم شدن نیروی کار، مهاجرت، افزایش هزینه نگهداری سالمندان، وارد کردن نیروی کار و ضعیف نیروی دفاعی کشور نیز از پیامدهای کاهش جمعیت است، عنوان کرد: نخبگان ما بازوان اصلی کشور هستند و نیروی جوان در پیشرفت کشور نقش بسزایی دارند.

,

 

,

امام جمعه سرخس:

, امام جمعه سرخس:,

خرمشهر اقتصادی با مشارکت مردم در حال آزاد شدن است

, خرمشهر اقتصادی با مشارکت مردم در حال آزاد شدن است,

حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با گرامیداشت سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: امام عظیم الشان فرمودند، مردم ایران ثابت کردند که تحمل گرسنگی و تشنگی را دارند، ولی تحمل شکست انقلاب و ضربه به اصول ایران را ندارند؛ فتح خرمشهر به تعبیر رهبر معظم انقلاب برای آینده ما یک نمونه عبرت آموز است‌.

, .,

امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه فتح خرمشهر ضربه عظیمی بر پیکره عراق و بلکه بر پیکره  استکبار جهانی بود، افزود: عامل اصلی در فتح بزرگ خرمشهر اعتماد به خدا بود و به تعبیر امام راحل این فتح مافوق طبیعت بود و در واقع نصرت الهی آمد و این فتح بزرگ شکل گرفت‌.

, .,

حجت‌الاسلام بختیاری با بیان اینکه امروز در جنگ بزرگ ادراکی و شناختی قرار داریم، گفت: عده‌ای امروز به دروغ به جامعه القا می‌کنند که ما در مسائل اقتصادی اگر مشکل داریم، علت آن عدم ارتباط و مذاکره با آمریکا است و این مسئله را زخم‌خوردگان سیاسی به جامعه القا می‌کنند.

, .,

وی تصریح کرد: ارتباط با آمریکا یعنی هر غلطی دشمن می‌خواهد در منطقه بکند؛ اگر ورود ایران در منطقه نبود، حرم اهل بیت علیهم‌السلام را ایادی استکبار با خاک یکسان می‌کردند‌.

, .,

خطیب نماز جمعه سرخس عنوان کرد: امروز اگر کسی هویت آمریکا را نشناسد باید به عقل خودش شک کند؛ به لطف خدای متعال خرمشهر اقتصادی هم با مشارکت مردم در حال آزاد شدن است.

, .,

امام جمعه سرخس بیان کرد: کاری که رئیس جمهور محترم درباره عادلانه‌سازی یارانه‌ها کردند، نتیجه‌اش را امروز می‌بینیم که ریشه قاچاق با این اقدام زده شد.

, .,

حجت‌الاسلام بختیاری ادامه داد: سالیانه بیش از 300 هزار تن ماکارونی با آرد یارانه‌ای مردم ابران به کشورهای همسایه صادر می‌شد، این یارانه از جیب مردم می‌رفت و سودهای بالایی برخی به جیب می‌زدند؛ دولت پول گرانی ۴ قلم کالا را به حساب مردم واریز کرده است و منتقدان عادلانه‌سازی یارانه‌ها به‌دنبال سیاسی کاری هستند و قطعا از این قضیه متضرر شدند.

, .,

وی تصریح کرد: همیشه به مسئولان توصیه می‌کنیم که نباید فشار گرانی به مردم وارد شود و تامین کالاهای اساسی را به وفور داشته باشیم.

, .,

خطیب نماز جمعه سرخس گفت: قبل از عادلانه‌سازی یارانه‌ها، یارانه ۱۵ میلیون نفر به جیب یک نفر می‌رفت؛ آرد به قیمت ۶۰۰ هزار تومان در مرزها به فروش می‌رفت؛ به این دلایل جراحی اقتصادی توسط دولت سیزدهم صورت گرفت.

, .,

امام جمعه سرخس عنوان کرد: هر جایی وحدت و هماهنگی باشد، پیشرفت اتفاق می‌افتد؛ اقتصاد مقاومتی را می‌توانیم با وحدت در کشور پیاده‌سازی کنیم که در این راستا با قدرت باید جلوی احتکار و گران‌فروشی را مسئولان مربوطه بگیرند.

, .,

حجت‌الاسلام بختیاری در ادامه بیان کرد: در شهرستان سرخس در مسائل فرهنگی وحدت مثال‌زدنی را به خصوص در نماد امامت جمعه شاهد هستیم که در این راستا شهرستان ما یکی از برترهای کشوری و برتر خراسان رضوی شد که جا دارد از همه عزیزان قرارگاه نهاد امامت جمعه که همکاری کردند، تشکر کنیم؛ یک بخش مهم این قرارگاه، ستاد نماز جمعه است که از مسئول و عوامل این ستاد نیز تقدیر داریم.

, .,

امام جمعه سرخس در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: 31 اردیبهشت‌ماه سالروز شهادت سردار شهید محمدمهدی خادم الشریعه، نخستین سردار خراسان بزرگ که از افتخارات دوران دفاع مقدس و به ویژه شهرستان سرخس است را گرامی می‌داریم و به روح بلند این شهید درود می‌فرستیم.

, .,

 

,

امام جمعه سبزوار:

, امام جمعه سبزوار:,

طرح هوشمندسازی یارانه سبب بهتر شدن اقتصاد کشور خواهد شد

, طرح هوشمندسازی یارانه سبب بهتر شدن اقتصاد کشور خواهد شد,

 حجت الاسلام غلامرضا مقیسه امام جمعه سبزوار در خطبه های نماز جمعه این هفته سبزوار با اشاره به قانون هوشمند سازی یارانه ها اظهارداشت: اجرای این قانون سبب خواهد شد تا رانت و فساد از حوزه کالاهای عمومی و ارزاق اساسی کشور حذف شود.

, .,

وی با بیان اینکه ارز ترجیحی و اجرای آن نه تنها سبب کاهش تورم و رفاه عمومی نشد بلکه باعث افزایش رانت و فساد در بین دلالان و سود جویان شد تصریح کرد: ادامه این روند سبب خواهد شد بیشترین ارزاق کشور به سمت قاچاق راه پیدا کنند.

, .,

مقیسه با اشاره به اینکه طور یقین همراهی مردم بصیر و آگاه دولت را در مسیر این جراحی بزرگ اقتصاد و اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی کمک می کند ادامه داد:این همراهی سبب خواهد شد  تا از این گردنه سخت که در آینده اثرات مطلوبی بر وضعیت اقتصادی جامعه دارد و به نفع اقتصاد کشور است عبور کنیم.

, .,

امام جمعه سبزوار با اشاره به اینکه در اجرای این طرح رسانه های دشمن در پی ایجاد نا امنی و دمیدن بر آتش رسانه ای هستند تاکید کرد: مردم در این موضوع هم مانند گذشته پای نظام و انقلاب ایستاده اند.

, .,

وی در ادامه با بیان اینکه نظارت در این طرح نباید موزد غفلت قرار گیرد تاکید کرد: با اجرای نظارت دقیق در اجرای طرح می توان نتایج بهتری گرفت.

, .,

 

,

امام جمعه تربت‌جام؛

, امام جمعه تربت‌جام؛,

هزینه در راستای فرزندآوری در واقع سرمایه گذاری است

, هزینه در راستای فرزندآوری در واقع سرمایه گذاری است,

حجت‌الاسلام میرزا محمد معتمدی فر با دعوت خود و نمازگزاران این هفته نمازعبادی و سیاسی نماز جمعه به رعایت تقوای الهی با بیان اینکه  هزینه در راستای فرزندآوری در واقع سرمایه گذاری است؛ اظهار داشت: سلامتی خانواده و جوانی جمعیت از مهمترین مسائل امروز جامعه است؛ خوشبختانه دولت فعلی برنامه‌های مناسبی را در راستای حمایت از فرزند آوری در پیش گرفته است و همه‌ی دستگاه‌های ذیربط نیز مکلف به اجرای آن شده‌اند.

, .,

وی تصریح کردهمه‌ی ما واقفیم که  جامعه‌ی ما در حال پیر شدن است و این واقعه اثر جبران ناپذیری بر روی زیرساخت‌های کشور(اعم از اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و غیره...) خواهد گذاشت؛ بنابراین بهتر است فارغ از هرگونه تعصبی به این پدیده نگریسته شود چرا که این پدیده حقیقتی ورای عوالم سیاسی و اعتقادی و امثالهم می‌باشد و بلکه امریست کاملا علمی، که باید از دیدگاهی آکادمیک به آن پرداخت، اهمیت این همه همواره مورد اذعان و تأکید مقام معظم رهبری هم نیز می‌باشد.

, , .,

امام جمعه تربت‌جام با اشاره به فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعبت؛ اظهار داشتامروز در دنیا آن کشورهایی که جمعیّت‌های زیادی دارند، به‌ برکت آن به خیلی امکانات دست یافته‌اند؛ چین یک نمونه‌ است، هند یک نمونه‌ است؛ با اینکه مشکلاتی هم دارند امّا در عین حال خود این جمعیّت زیاد به‌عنوان یک ارزش اجتماعی، ارزش سیاسی، یک ارزش بین‌المللی برای آنها توانسته موفّقیّت‌هایی را به‌وجود بیاورد، بنابراین نسل باید افزایش پیدا کند.

, , .,

 

,

امام جمعه کوهسرخ:

, امام جمعه کوهسرخ:,

مشکلات مردم کوهسرخ را در شهر و روستا آزار می دهد

, مشکلات مردم کوهسرخ را در شهر و روستا آزار می دهد,

 

,

حجت الاسلام محمود رضایی تولایی، امام جمعه کوهسرخ، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: در عملیات بیت المقدس 5 هزار کیلومتر سرزمین ما با اعتماد به ظرفیت های داخلی و توکل به خدا آزاد شد که حضرت امام (ره) در این خصوص فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

,

وی با بیان اینکه خرمشهرها و عرصه های غیر از خرمشهرهای نظامی بلکه سخت تر پیش رو است، خاطرنشان کرد: مردم ایران تحمل شکست انقلاب و ضربه به آرمان های نظام و اسلام را ندارند چون پیرو رسول خدا (ص) هستند و یاران رسول خدا نیز خرمشهر ها را پشت سر می گذارند.

,

امام جمعه کوهسرخ با تاکید بر اینکه مردم به وظیفه خود در این 43 سال عمل کرده اند و مسئولان هم باید به وظایف خود عمل کنند، تصریح کرد: دولت باید با تمام قوا جلو دو پدیده گرانی های بی منطق و احتکار کالاها را در کشور با نظارت دقیق، ارزیابی میدانی و پیشگیری هوشمندانه بگیرد.

,

وی با اشاره به اینکه نظارت وظیفه دستگاه های نظارتی و مطالبه مردم است و این نظارت باید حلقه مفقوده را تکمیل کند، اذعان کرد: یارانه ای که به جیب قاچاقچیان می رفت امروز به جیب مردم می رود و بر اساس آمار به قاچاق کالاهای اساسی پایان داده است.

,

حجت الاسلام رضایی تولایی با بیان اینکه اصلاح نظام یارانه ای باید در چند دولت گذشته صورت می گرفت ولی دولت سیزدهم در یک اقدام شجاعانه آن را شروع کرد، افزود: نباید از نگاه به توان داخلی و ظرفیت های بومی غافل شویم.

,

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید در حوزه سلامت کوهسرخ با جدیت بیشتری تلاش کنند تا مردم نجیب کوهسرخ از امکانات بهداشتی و درمانی بیشتری برخوردار باشند، عنوان کرد: بر اساس پیگیری هایی که انجام شد داروخانه کوهسرخ به بهره برداری می رسد.

,

امام جمعه کوهسرخ با اشاره به اینکه 17 روستای کوهسرخ آماده آسفالت است، تشریح کرد: آسفالتی که باید به معابر طرح هادی روستاها برسد ولی هنوز نرسیده و با پیگیری و تماس های مکرر باید این موضوع به سرانجام برسد؛ چرا باید کوهسرخ از نگاه برخی از مسئولان مخفی بماند.

,

وی با بیان اینکه مشکلات مردم کوهسرخ را در شهر و روستا آزار می دهد، تاکید کرد: امیدواریم مردم از تمام امکانات در روستاها بهره مند شوند و این مشکلات هم توسط مسئولان برطرف شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه