اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

روند رشد جمعیت کشورمان، حرکت دلخواه دشمن است/ فتح خرمشهر بزرگ‌ترین حرکت رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس بود

روند رشد جمعیت کشورمان، حرکت دلخواه دشمن است/ فتح خرمشهر بزرگ‌ترین حرکت رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس بود
آیت‌الله علی خاتمی با بیان اینکه آژیر خطر جمعیت ایران از سال ۱۳۹۲ به صدا درآمده اما نه تنها اصلاح نشده بلکه روزبه‌روز بدتر هم می‌شود، گفت: روند رشد جمعیت کشورمان خواسته یا ناخواسته، حرکت مورد نظر و دلخواه دشمن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا؛ آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با بیان اینکه اخلاق نیکو، یکی از دستاوردهای ماه مبارک رمضان است، اظهار داشت: توصیه پیامبر(ص) این بود که اخلاق خود را در ماه مبارک رمضان نیکو کنید تا عبور از پل صراط در روز قیامت برای شما آسان شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی با بیان اینکه نشانه کمال ایامن، عبارت از حُسن خُلق است، خاطرنشان کرد: در روایت‌های مختلف آمده که هرکس می‌خواهد بارش (بار گناهان) در روز قیامت، سبک باشد اخلاق خوب و نیکو داشته باشد چرا که هرچه اخلاق نیکو باشد، خداوند نیز به عنوان خالق کامل هستی و قادر مطلق، رحمتش را بر آن فرد نصیب می‌کند چرا که رحمت خداوند، جلوتر از غضبش است.

,

آیت‌الله خاتمی افزود: در روایت دیگری هم آمده که حُسن خلق، شریف‌ترین مقام‌ها و منزلت‌ها است و امیرالمومنین(ع) نیز می‌فرمایند مهربان‌ترین دوست انسان، حُسن خلق است.

,

وی با بیان اینکه سرفصل و تیتر پرونده مومن، حسن خلق است، تصریح کرد: باور داشتن وعده‌های خداوند و باور کردن و عمل کردن به دستورات پیامبر و همچنین داشتن حلم و تحمل، زمینه‌های حُسن خُلق است لذا در روایتی آمده که حسن خلق و مهربانی با خانواده، خیلی بهتر از اعتکاف در مسجدالنبی(ص) است.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز ملی جمعیت گفت: نکات مکرر در این رابطه از سوی دلسوزان و به‌ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شده است.

,

وی با اشاره به نگرانی‌ها نسبت به کاهش و پیر شدن جمعیت کشور اظهار داشت: دشمن از این موضوع خیلی خوشحال است و کاهش جمعیت ایران در حالی است که اسرائیل، شهروندان خود را موظف کرده که حداقل 4 فرزند داشته باشند و حتی بعضی از خانواده‌های آن‌ها 17 یا 18 فرزند دارند و البته مشوق‌هایی هم برای فرزندآوری گذاشته‌اند.

,

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه طولی نمی‌کشد که جمعیت کشورمان پیر و کهنسال می‌شود، خاطرنشان کرد: طبق آمارها در سال 1350 در کشورمان 24 درصد خانواده‌ها بدون فرزند بوده و 34 درصد خانواده‌ها نیز دارای یک فرزند بودند در حالی که امروز بیشتر خانواده‌ها دارای یک فرزند هستند و وقتی والدین از دنیا بروند تنها یک فرزند باقی می‌ماند.

,

وی با بیان اینکه در سال 1360 به دلایلی میزان زاد و ولد 4 درصد شد یعنی هر خانواده 4 فرزند داشت، افزود: عده‌ای آن زمان از انفجار جمعیت سخن گفتند و قانونی مبنی بر کاهش جمعیت تصویب کردند و امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب نیز علی‌رغم اینکه مخالف بودند اما چون قانون بود آن را پذیرفتند.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند این قانون تا سال 1370 بود و از سال 1371 باید روند آن می‌شکست، گفت: ایشان فرمودند بنده خودم نیز در این رابطه و پذیرش قانون اشتباه کردم.

,

وی اظهار داشت: آژیر خطر جمعیت ایران از سال 1392 به صدا درآمده اما نه تنها اصلاح نشده بلکه روزبه‌روز بدتر هم می‌شود و حتی آمار سقط جنین نیز بسیار بالاست.

,

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه روند رشد جمعیت کشورمان خواسته یا ناخواسته، حرکت مورد نظر و دلخواه دشمن است، خاطرنشان کرد: با افزایش سن و کهنسالی جمعیت، نیاز به نگهداری از آن‌ها خواهد بود که اگر خانواده دارای یک فرزند باشد آن فرزند در صورت نگهداری از والدین نمی‌تواند کار کند و در صورت کار کردن نمی‌تواند از آن‌ها نگهداری کند.

,

وی با بیان اینکه خطر بعدی، کاهش نیروی کار است، افزود: وقتی جمعیت پیر شود، گردش کارخانجات و احیای مزارع نیز از بین می‌رود و در نتیجه برای رونق تولید باید اجازه ورود مهاجران به کشور داده شود که آن‌ها نیز فرهنگ کشورشان را با خود به ایران آورده و در اینجا زاد و ولد می‌کنند و باید توجه داشت که در یک مقطعی در بعضی از شهرهای کشورمان 9 میلیون خارجی از کشورهای عراق و افغانستان داشتیم که با فرهنک و منش خود به ایران آمده بودند.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه سن کار کردن بین 15 تا 65 سال است و به مرحله خطر می‌رسیم، گفت: حتی اگر نیروی کار از خارج بیاوریم باز هم نیروی دفاعی ما تضعیف می‌شود چرا که نیروی مهاجر خارجی در برابر دشمن نمی‌ایستد در حالی که قدرت دفاعی با نیروی جوان تقویت می‌شود مانند دوران دفاع مقدس که جوانان با قدرت تمام در برابر دشمن ایستاده و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن بیفتد.

,

وی با بیان اینکه نقشه دشمن این است که جمعیت کاری ایران به 20 تا 30 میلیون نفر برسد، ابراز کرد: عده‌ای این موضوع را نمی‌دانند و عده‌ای هم عناد دارند و البته عده‌ای هم مشکلات اقتصادی را بهانه می‌کنند در حالی که در آیات قرآن کریم آمده که ما روزی بندگان را می‌دهیم.

,

آیت‌الله خاتمی با اشاره به برگزاری کنگره 4 هزار شهید روحانی کشور در 4 خرداد سال جاری خاطرنشان کرد: علما و روحانیون به لخاظ صنفی و قشری، بیشترین تعداد شهید را دارند و بیش از 10 برابر مردم عادی که داوطلبانه عازم جبهه‌ها می‌شدند، شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند.

,

وی افزود: روحانیون در مبارزات انقلابی هم در صف اول بودند که از بزرگترین افتخارات کشورمان است.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز محاصره اقتصادی ایران از اول خرداد 1359 گفت: آمریکا در خرداد 1359 تمام اموال ایران را بلوکه کرد و بعد از آن نیز اروپایی‌ها محاصره و تحریم را آغاز کردند و در شهریور 1359 نیز جنگ بر ما تحمیل شد.

,

وی با اشاره به آزادی خرمشهر قهرمان در 3 خرداد 1361 اظهار داشت: عظیم‌ترین حرکت در دوران دفاع مقدس، فتح خرمشهر بود.

,

آیت‌الله خاتمی بیان کرد: 26 اردیبهشت 1388 سالروز ارتحال عارف واصل، مرحوم آیت‌الله بهجت است و همچنین امسال نیز در این روز، عالم عارف واصل و مجاهد و معلم بزرگ اخلاق علمی و عملی، آیت‌الله فاطمی‌نیا از دنیا رفتند.

,

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای غواص خاطرنشان کرد: پیکر مطهر 175 شهید غواص بعد از 30 سال از زیر خاک درآمد در حالی که هنوز دست‌هایشان بسته بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه