اخبار داغ

امام جمعه اراک:

فرزندآوری و جوانی جمعیت مسئله مهم امروز کشور است/ سرمایه‌گذاری‌ها باید در حوزه تولید انجام بگیرد

فرزندآوری و جوانی جمعیت مسئله مهم امروز کشور است/ سرمایه‌گذاری‌ها باید در حوزه تولید انجام بگیرد
دری نجف آبادی گفت: موضوع خانواده یک امر بسیار ضروری، واجب است و تکلیف شرعی است چراکه صلابت جامعه و نسل‌های آینده در گرو خانواده‌ها و همت امروز مردم و به‌ویژه جوانان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اراک گفت: خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی افتخار بزرگی است که خداوند نصیب همه‌ی کارگزاران کرده و همه باید در سخت‌ترین شرایط شاکر نعمت‌های خداوند باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
دری نجف‌آبادی در ادامه مسئله جمعیت و جوانی جمعیت را یکی از مسائل مهم امروز کشور عنوان کرد و افزود: هرچند با شرایط اقتصادی موضوع فرزندآوری کمی مشکل است اما کسانی که به خدا ایمان‌دارند جز با رابطه با خداوند ملاحظه‌ی هیچ‌چیز دیگری نمی‌کنند و در هر کاری تنها به خداوند توکل می‌کنند.
,
 
,
وی ادامه داد: موضوع خانواده یک امر بسیار ضروری، واجب و تکلیف شرعی است چراکه صلابت جامعه و نسل‌های آینده در گرو خانواده‌ها و همت امروز مردم و به‌ویژه جوانان است.
,
 
,
امام‌جمعه اراک خاطرنشان کرد: استان مرکزی متأسفانه در سال گذشته در آمار طلاق ششم و در آمار ازدواج بیست و چهارم بوده و این خیلی بد است، نباید این‌طور باشد، استان مرکزی استان امام (ره) و افتخارات بزرگ است و پدران و مادران بوده‌اند که انسان‌های بزرگ و لایقی را از این استان به دنیا معرفی کرده‌اند.
,
 
,
وی با تأکید بر اینکه باید تشریفات را کمتر کرد و زندگی‌ها را ساده گرفت اظهار داشت: نمی‌گوییم مردم مصرف نکنند ولی بعضی از مواد غذایی و خوراکی‌ها امروزه نه‌تنها فایده‌ای ندارند بلکه مضر است که بهتر است مواد غذایی سالم، لبنیات و میوه را جایگزین آن‌ها کرد.
,
 
,
سرمایه‌گذاری‌ها باید در حوزه تولید انجام بگیرد/ ایران با ظرفیت‌های عظیم خود یک قاره است
,
 
,
امام‌جمعه اراک ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌ها باید در حوزه تولید انجام بگیرد، باید در تولید شیر، لبنیات و گوشت سرمایه‌گذاری کنیم نه تولید و واردات سیگار که جز ضرر چیز دیگری برای مردم ندارد.
,
 
,
دری نجف‌آبادی تصریح کرد: ۵ میلیارد دلار موبایل می‌خریم اما واحدهای دامداری ما حمایت نمی‌شوند و با مشکل مواجه‌اند، به‌جای برخی هزینه کردهای غلط اگر از تولید حمایت شود همین شهر داودآباد می‌تواند قطب تولید گوشت قرمز و شیر باشد.
,
 
,
وی افزود: به‌جای اینکه برخی در ایام عید و تعطیلات صدها میلیارد تومان سرمایه کشور را برای تفریح و کنسرت فلان خواننده به ترکیه ببرند و آتش بزنند باید نیازهای جامعه را تأمین کنیم لذا همه مسئول هستند و باید به امر تولید و حفظ سرمایه‌های کشور توجه کنند.
,
 
,
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: ایران با ظرفیت‌های عظیم خود یک قاره است و همین استان مرکزی امکانات و ظرفیت‌های بی‌شماری را در جای‌جای خود دارد اما دولت و بانک‌ها باید حمایت کنند تا تولید ملی افزایش پیدا کند و از ظرفیت‌های موجود به‌طور کامل بهره ببریم.
,
 
,
خرمشهر را ایمان و همت رزمندگان آزاد کرد
,
 
,
امام‌جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت سوم خردادماه سالروز فتح خرمشهر و یاد و خاطره شهدا گفت: غیرت و مردانگی بود که خرمشهر عزیز را آزاد کرد، ما سلاح، هواپیما و تجهیزات نداشتیم بلکه با ایمان و همت بود که خرمشهر آزاد شد.
,
 
,
دری نجف‌آبادی همچنین ضمن گرامیداشت هفته سلامت بر مسئله اهدای عضو تأکید کرد گفت: ترویج این امر برای نجات جان انسان‌ها واجب است چراکه زندگی بخشیدن به انسان‌ها پس از مرگ خودمان بزرگ‌ترین احسان و انعام و نیکوکاری حسنه است.
,
 
,
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تجلیل از استاد بزرگ اخلاق مرحوم آیت‌الله فاطمی نیا نیز گفت: این روحانی بزرگ و پارسا دلسوز و عاشق اهل‌بیت و دلداده امام و رهبری بود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه