اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه هرمزگان مطرح شد؛

روضه سیل را در تابستان می‌خوانم تا امروز به فکر زمستان باشید/ اقتدار کشور در گروی توجه به جمعیت است

روضه سیل را در تابستان می‌خوانم تا امروز به فکر زمستان باشید/ اقتدار کشور در گروی توجه به جمعیت است
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای هرمزگان برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده امام جمعه بندرعباس ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: برای صیانت از نسل جوان جامعه امروز و اصلاح روابط دختر و پسر در جامعه باید ازدواج آسان را ترویج و از برگزاری مراسمات تجملاتی و تعیین مهریه سنگین خودداری کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز ,

امام جمعه بندرعباس  آگاهی بخشی به جوانان در زمینه آسیب‌های اجتماعی را برای صیانت از آنان بسیار ضروری و لازم دانست و افزود: گرگ‌هایی در جامعه در کمین فرزندان ما هستند و بهترین راهکار برای حفظ جوانان و نوجوانان، تشریح وضعیت بیرون از خانواده و راهنمایی و ارشاد آنان است.

,

حجت الاسلام عبادی زاده  در ادامه با اشاره به ۳ خرداد سالروز فتح خرمشهر، ادامه داد: فتح خرمشهر معادلات جنگ را تغییر داد و صدامی که مدعی بود که اگر خرمشهر را پس گرفتند، من کلید بصره را به ایرانی‌ها می‌دهم، چنان تو دهنی بزرگی در ۳ خرداد خورد که آثار آن را در تمامی سال‌های پس از فتح خرمشهر نیز شاهد بودیم و بی شک فتح خرمشهر، معجزه الهی بود و امام، فتح خرمشهر را کار خدا دانست.

,

وی، عملیات بیت المقدس را بررگ زرین دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: علل، عوامل و آثار و برکات فتح خرمشهر می‌بایست بیشتر مورد بررسی و بیان قرار گیرد.

,

امام جمعه بندرعباس با اشاره به حمایت از خانواده‌های زندانیان و خانواده‌های معتادان یادآور شد: خانواده زندانی و معتاد بیشترین آسیب را از گناه و گرفتاری سرپرست خویش می‌بینند و چون کمتر مورد حمایت دستگاه‌های حمایتی قرار دارند، لذا آسیب‌های فراوانی پیش روی آنان قرار دارد و از عزیزان قضایی خواهش داریم که حدالامکان کمتر از حکم زندان استفاده کنند تا آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن از جامعه و خانواده‌ها کمتر شود.

,

اقتدار کشور در گروی توجه به جمعیت است

,

نماینده ولی فقیه با اشاره به موضوع جمعیت و تأکید مستمر رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این امر اظهار کرد: رسانه‌های استکباری با زوم کردن بر کشور ما بدنبال جلوگیری از فرزندآوری خانوارهای ایرانی هستند و این مسأله آنقدر مهم است که رهبری فرمودند قوی شدن کشور هدف ما است و یکی از عواملی که ما توانستیم در دوران دفاع مقدس مقابل حمله دشمن ایستادگی کنیم، جامعه جوان ما بود و نقش جمعیت در پیشرفت کشور غیرقابل انکار است.

,

حجت الاسلام عبادی زاده ادامه داد: باید بدانیم که اکنون آمارهای جمعیتی کشور نگران کننده است و ضررهایی از این ناحیه متوجه کشور است که نباید از آنها غافل بود.

,

نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین از دولت و دستگاه قضایی خواست تا با توجه به این که عمدتا در میناب و رودان مسیر رودخانه‌ها در اثر رسوب خاک، درختان جنگلی را در وسط رودخانه رویانده است و این درختان باعث انحراف و مسدودی مسیر اصلی آب می‌شود، لذا در لایروبی رودخانه‌ها اقدام و همچنین پیشروی‌های انجام شده در بستر رودخانه‌ها مورد برخورد قرار گیرد تا دیگر شاهد خسارات کلان در زمان وقوع سیل نباشیم.

,

حجت الاسلام عبادی‌زاده همچنین خواستار تسریع در پرداخت خساراتی ناشی از سیل زمستان امسال به مردم مناطق شرقی و غربی استان شد.

,

 

,

سوم خرداد واقعه عظیم و مجسم توحیدی است

, سوم خرداد واقعه عظیم و مجسم توحیدی است,

 حجت الاسلام و المسلمین شعیب صالحی امام جمعه  بندر خمیر ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد : سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر، آن واقعه عظیم و مجسم توحیدی است که در حافظه تاریخی ملت ایران می ماند .

,

امام جمعه بندر خمیر افزود : سوم خرداد تا ابد مستمسک عینی و گواه عملی اراده خداوند رحمان ، برای پیروزی نظام اسلامی در برابر خواست مادی و استکباری دشمنان اسلام است .

,

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: ترویج امید به آینده و حرکت نظام اسلامی کلید واژه مهم است که باید در مکاتب و محافل تربیتی مورد توجه قرار گیرد .

,

وی  با اشاره به قرار گرفتن در آستانه برگزاری کنگره ۴ هزار شهید روحانی کشور قرار داریم، اضافه کرد: جامعه روحانیون و طلاب همیشه با مردم بوده اند و در راه دفاع از اسلام و مکتب‌ هم مبادرت به جهاد تبیین نموده و هم در میدان جهاد جان و مال خود را مایه گذاشتند .

,

امام جمعه شهرستان خمیر با اشاره به رسانه های معاند در تخریب چهره روحانیت ، عنوان کرد : حضور در میدان عمل، جدا نبودن از مردم مهمترین شاخصه روحانیت است .

,

حجت الاسلام صالحی با خطاب به مردم خاطرنشان کرد : انقلاب اسلامی مولود حوزه های علمیه است و دشمن در صدد نابودی اساس انقلاب است باید هوشیار باشیم که دشمن در این امر نا امید باشد.

,

 

,

قرارگاه مرکزی طرح اوقات فراغت تابستان در بندرلنگه تشکیل می‌شود

, قرارگاه مرکزی طرح اوقات فراغت تابستان در بندرلنگه تشکیل می‌شود,

حجت الاسلام جواد اسماعیل‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: با تاسف باید گفت در سه دهه گذشته نرخ باروری کلی در جهان۳۳درصد اما در ایران ۷۰درصد کاهش یافته که یک محقق آمریکایی در مقاله‌اش می‌نویسد این میزان کاهش نرخ باروری در ایران از سریع‌ترین آمار کاهش ناباروری در تاریخ بشریت است.

,

امام جمعه بندر لنگه  افزود: ایران وارد مرحله سالمندی شده و در حال حاضر ششمین کشور جهان است که به سرعت به سمت پیری پیش می رود، مردم می‌دانند که اگر کشور پیر شد هزینه نگهداری سالمندان تعداد خانه های سالمندان بسیار افزایش می‌یابد که این مسئله مشکلات مختلف روحی، عاطفی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را به دنبال دارد و همچنین پیری جامعه ما عاملی برای کم شدن نیروی کار و کاهش تولید و احتیاج به بیگانگان می‌شود.

,

حجت الاسلام اسماعیل نیا ادامه داد: تغییر فرهنگ جمهوری اسلامی ایران برای وارد کردن نیروی کار از خارج از کشور  و تضعیف نیروی دفاعی کشور از دیگر آفات پیری جمعیت کشور است.

,

وی اضافه کرد: پدران و مادران و دلسوزان نظام باید نسبت به این مسئله بی‌تفاوت نباشند و زمینه افزایش نرخ باروری را فراهم آورند، خانواده‌های جامعه اسلامی ما باید به فرزند آوری نگاه جهاد فی سبیل الله داشته باشند و به این اقدام خدا پسندانه اهمیت دهند.

,

خطیب نماز جمعه بندر لنگه یادآور شد: امروز روز ملی جمعیت است امیدوارم مشوق های دولت و مجلس برای ازدیاد فرزند آوری عملیاتی گردد و شاهدی ایرانی جوان و با نشاط باشیم.

,

امام جمعه شهرستان بندرلنگه با اشاره به یکم خرداد  روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف بیان کرد: یکی از  اصلی ترین راه‌های دستیابی به اقتصاد مقاومتی اصلاح الگوی مصرف و بهینه سازی مصرف است ترویج فرهنگ صرفه جویی از ضروریات منطقه ماست باید فرهنگ صرفه جویی را در کودکان و نوجوانانمان نهادینه کنیم.

,

حجت الاسلام اسماعیل‌نیا گفت: در برخی از اقلام واقعا اسراف گونه مصرف می‌کنیم، مثلا در مصرف نان، آب، برق، سوخت یک سری عادات غلط وجود دارد که آنها را باید ریشه کن کنیم.

,

وی با اشاره به سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، یادآور شد: در این عملیات افتخارآمیز بیش از پنج هزار کیلومتر از خاک وطن توسط رزمندگان  اسلام آزاد شد و یک پیروزی بزرگ برای انقلاب اسلامی در سطح جهان بود.

,

امام جمعه شهرستان بندرلنگه افزود: تابستان در پیش است و تعطیلات مدارس و اوقات فراغت دانش آموزان عقل و آمار می‌گوید پدران و مادران برای اوقات فراغت  فرزندانشان برنامه داشته باشند کلاسهای قرآن، هنر، ورزش و دیگر کلاس ها  توسط مساجد و برخی ادارات راه اندازی خواهد شد.

,

وی خاطرنشان کرد: بنا داریم با تشکیل یک قرارگاه مرکزی به کلاس‌های تابستانی سامانی بدهیم تا بهره‌وری آنها بالاتر برود پدران  و مادران نیز با متولیان این برنامه‌های فرهنگی همراهی کنند تا اوقات فراغت خوبی برای دانش آموزان عزیز فراهم شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه