اخبار داغ

امام جمعه کرمانشاه در خطبه های نمازجمعه:

فتح خرمشهر همه معادلات نظام استکباری جهان را بر هم زد/ ازدیاد جمعیت اعتبار و قدرت به کشور می دهد

فتح خرمشهر همه معادلات نظام استکباری جهان را بر هم زد/ ازدیاد جمعیت اعتبار و قدرت به کشور می دهد
آیت الله مصطفی علما گفت: در فتح خرمشهر همه معادلات نظام استکباری جهان به مدد مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام به هم خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: بیشترین سوگندهاى قرآن، به صورت پشت سر هم در سوره شمس است که با یازده سوگند پیاپى بر خورشید وماه، روز و شب و آسمان زمین، بر ارزش و اهمیّت تزکیه نفس، تأکید می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

وی رستگاری و فلاح را در گرو تهذیب نفس دانست و افزود: کسی که خود را تزکیه کند و به غیر خدا نگاه نکند قدرتی پیدا می کند که دنیا از او حساب می برد همانند امام(ره) که در مقابل ابرقدرت جهان ایستاد و فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی کند.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه خاطر نشان کرد: انسان مفلح در دنیا و آخرت سعادتمند و کامیاب است و اصلی‌ترین عامل فلاح و رستگاری این است که خداوند را مالک دنیا بدانیم.

,

وی بیان داشت: بدون شک فلاح و رستگاری از آن کسی است که خود را تزکیه کرده باشد و امام(ره) و رهبر معظم انقلاب نمونه بارز آن هستند.

,

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنانش به ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری دائم در این خصوص تاکید دارند لذا باید راجع به مسئله جمعیت کوشا باشیم و در این خصوص همه ما مسئول هستیم.

,

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به این صورت جلو برویم جمعیت ما به پیری کشیده می شود و از بسیاری از مزایای زندگی نمی توانیم برخوردار باشیم.

,

خطیب جمعه کرمانشاه بیان داشت: ازدیاد جمعیت اعتبار و قدرت به کشور می دهد لذا جوانان باید بر این مسئله اهتمام داشته باشند چرا که این مساله می تواند ما را در دنیا مطرح کند.

,

وی افزود: جمعیت، اعتبار و یک موقعیت سیاسی جهانی برای کشور به ارمغان می آورد و صدها مسئله دیگر پشت ازدیاد جمعیت خفته است است.

,

وی اظهار داشت: درست است مردم صبور و با بصیرت کشورمان با مشکلات و سختی هایی روبرو هستند، اما نباید فراموش کنیم جمهوری اسلامی به برکت اسلام و انقلاب امروز به عنوان یک قدرت بزرگ در خاورمیانه مطرح است.

,

آیت الله علما با اشاره به اینکه اول خرداد ماه سالگرد بزرگداشت ملاصدرا است، افزود: او یکی از شخصیتهای فلسفی به روز عالم است که توانست روح و برهان قرآن ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌روایات را با فلسفه توام کند‌.

,

وی همچنین با اشاره به اول خرداد روز معدن، با تاکید بر جلوگیری از خام فروشی، گفت: کرمانشاه مرکز معادن است باید مسئولان کرمانشاه از خام فروشی معادن جلوگیری کنند.

,

وی با اشاره به سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر گفت: فتح خرمشهر با مدیریت امدادهای غیبی و عنایات خاص خداوند صورت گرفت.

,

آیت الله علما بیان داشت: در زمان جنگ تحمیلی صدام خبر از فتح خرمشهر را داده بود و هیچ گاه تصور نمی کرد که ایرانیان خرمشهر را بازپس بگیرند چرا که خرمشهر دژ محکمی بود و باز پس گیری آنرا محال می دانستند.

,

وی گفت: در فتح خرمشهر همه معادلات نظام استکباری جهان به مدد مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام به هم خورد.

,

خطیب جمعه کرمانشاه اظهار داشت: ۴۳ سال است ایران در همه عرصه ها حرف برای گفتن دارد و همانطور که رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین تأکید دارند، باید این رشادت ها بازگو شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه