اخبار داغ

ایجاد مصالحه در بیش از ۲۴ درصد از پرونده‌های ارجاعی به هسته‌های مصلحین خانواده در استان هرمزگان

ایجاد مصالحه در بیش از ۲۴ درصد از پرونده‌های ارجاعی به هسته‌های مصلحین خانواده در استان هرمزگان
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان از ایجاد مصالحه در بیش از ۲۴ درصد از پرونده‌های ارجاعی به هسته‌های مصلحین خانواده در این استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌ الاسلام‌والمسلمین مختار صادقی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار هرمز؛ اظهار داشت: بیش از ۲۴ درصد از پرونده‌های ارجاعی به هسته‌های مصلحین خانواده در سال گذشته به سازش منجر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی در ادامه افزود: با توجه به ظرفیت معتمدین محلی و متنفذین در حل اختلافات زوجین، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان هرمزگان با همکاری سپاه امام سجاد(ع) استان از ابتدای مهرماه سال ۱۳۹۶ در راستای استحکام بخشیدن به نهاد خانواده، اقدام به اجرای طرح «مصلحین خانواده» با ارجاع پرونده‌های حوزه خانواده به ویژه طلاق به هسته‌های مصلحین و معتمدین محلی نموده است.

,

این مقام قضایی تصریح کرد: در همین راستا در پنج سال گذشته بیش از ۷۰ کارگاه آموزشی ۴ ساعته جهت توانمندسازی هسته‌های مصلحین خانواده توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برگزار شده و در این راستا تاکنون تعداد ۱۱۹۲ مصلح خانواده در سراسر استان در امر صلح و سازش ساماندهی شده‌اند.

,

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان تأکید کرد: با استناد به آیه شریفه ۳۵ و ۱۲۸ سوره نساء اهمیت حل اختلاف و میانجی‌گری فی‌مابین زوجین توسط حکمین مشخص می‌شود.

,

حجت الاسلام والمسلمین صادقی خاطر نشان کرد: در اجرای طرح مصلحین نیز از ظرفیت معتمدین هر محله برای همان محله استفاده می‌گردد و با رویکرد «چندگام به عقب» به اصلاح اساس ارتباطات، تقویت و تحکیم پیوندها می‌پردازند.

,

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان در پایان گفت: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، «آسیب‌های اجتماعی مانند آسیب‌های طبیعی‌اند؛ مانند زلزله که می‌تواند بنای خانه‌ها را تخریب کند، این آسیب‌ها بنیان خانواده و اجتماع را برهم می‌ریزد»، لذا با اجرای طرح‌های محله‌محور همچون مصلحین خانواده، درصدد هستیم در کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه پیشگیری از فروپاشی نهاد مقدس خانواده نقش به‌سزایی را ایفا کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه