اخبار داغ

کارشناس مسائل خانواده:

خانواده‌ها باور فرزندآوری را در خود نهادینه کنند/ لزوم کاهش هزینه‌های درمان توسط دولت

خانواده‌ها باور فرزندآوری را در خود نهادینه کنند/ لزوم کاهش هزینه‌های درمان توسط دولت
ایفاء غبیشاوی با اشاره به اینکه خانواده‌ها باید باور فرزندآوری را در خود نهادینه کنند بر لزوم کاهش هزینه‌های باروری توسط دولت تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایفاء غبیشاوی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، درخصوص مسئله مهم جمعیت و آسیب‌های تک فرزندی اظهارکرد: تک فرزندی از مقوله‌های فرهنگی بوده که یک شبه به‌وجود نیامده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,


وی خاطرنشان کرد: نخستین سیاست‌ اشتباهی که در طول سالیان دراز، دولت‌ها نسبت به آن تلاش زیادی کردند، مسئله کنترل جمعیت بود که در نهایت توانستند این مسئله را به گفتمان باوری و اعتقادی ثابت در خانواده ایرانی تبدیل کنند.

,
,


این کارشناس خانواده با بیان اینکه در گذشته مردم بر این باور بودند که فرزند بیشتر موجب خوشبختی و کسب و کار می‌شود تصریح کرد: اما با تغییر سبک زندگی و مشکلات اقتصادی، مردم متناسب با میزان درآمد، شغلشان و محل اسکان خودشان برای فرزندآوری اقدام می‌کردند.

,
,


غبیشاوی ادامه داد: فرهنگ تفریح داخلی و خارجی به صورت هفتگی و همچنین راحت‌طلبی افراد موجب شده تفکر تک فرزندی در بین خانواده‌ها جا بیافتد و فرزند بیشتر را مانع خوشی‌های خود ببینند.

,
,


وی با اشاره به اینکه امروزه خانم‌های ما به‌دنبال زیبایی‌های خود هستند افزود: با توجه به هزینه‌های زیاد باشگاه‌های ورزشی خانم‌ها به دلیل اینکه زیبایی خود را از دست ندهند به تک فرزندی اکتفا می‌کنند.

,
,


این کارشناس خانواده در ادامه با بیان اینکه دشمن با تلاش‌های فراوان فرهنگ غلط نگهداری از حیوانات خانگی را در بین خانواده جا انداخته است افزود: متاسفانه با تبلیغات گسترده‌ای که شده، خانواده‌ها خلا فرزند خودشان را با حیوانات خانگی پر می‌کنند و به تک فرزندی روی آوردند.

,
,


غبیشاوی با تاکید بر اینکه مسئله تنزل ایمان و اعتقادات و تهاجم فرهنگی از عوامل دیگر تک فرزندی است گفت: کم شدن اعتماد مردم موجب شده که این گفتمان در بین آن‌ها نهادینه شود و تک فرزندی را به یک‌دیگر تبلیغ کنند.

,
,


وی با بیان اینکه مشکلات فراوانی درخانواده تک‌فرزندی وجود دارد که به جامعه بزرگتر سرایت می‌کند، یادآور شد: پدر و مادری که یک فرزند دارند همیشه  استرس دارند و نگران فرزندشان بوده و تمام وقت خود را برای او می‌گذارند تا مشکلی برایش رخ ندهد و این‌کار موجب سلب آرامش خانواده می‌شود.

,
,


کارشناس خانواده بر لزوم اجرایی شدن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تاکید کرد و گفت: دولت باید زیرساخت‌ها و ملزومات اجرایی این قانون را هرچه سریعتر فراهم کند که البته اقداماتی درحال انجام است.

,
,


غبیشاوی ادامه داد: البته شکل‌گیری گفتمان فرزندآوری و افزایش جمعیت امری بسیار مهم است که باید در بین مردم نهادینه شود و خانواده‌ها به فکر جوانی جمعیت باشند.

,
,


وی با اشاره به اینکه هزینه‌های بالای درمانی و باروری برای خانواده‌ها بسیار مشکل‌ساز شده است، افزود: متاسفانه درحال حاضر اگر یک خانمی باردار شود باید هزینه‌های زیادی برای غربال‌گری و معاینات پزشکی پرداخت کند که همین مسائل موجب بازدارندگی نسبت به فرزندآوری شده است.

,
,


غبیشاوی با بیان اینکه تغییر سبک زندگی و تغذیه موجب ناباروری در بسیاری از مردم شده گفت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی دولت باید هزینه‌های باروری و درمان آن را کاهش دهد.

,
,


کارشناس خانواده اظهارکرد: دولت سیزدهم درحال تلاش برای تسهیل فرزندآوری است که البته تا کارهای کارشناسی آن انجام شود به قدری زمان نیاز دارد.

انتهای پیام/

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه