اخبار داغ

گزارش تصویری؛

جشنواره گل و گلاب روستای شهابیه خمین برگزار شد

جشنواره گل و گلاب روستای شهابیه خمین برگزار شد
نخستین جشنواره گل و گلاب روستای شهابیه از توابع بخش مرکزی شهرستان خمین برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ علی مشهدی رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین گفت: نخستین جشنواره گل و گلاب روستای شهابیه در قالب ۱۲ غرفه شامل عرقیات، محصولات خانگی و ۸ غرفه نمایشگاه انواع گل‌های آپارتمانی و شاخه بریده به مدت ۲ روز برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

مشهدی اظهار کرد: هدف از این جشنواره ترویج کشت گل‌محمدی و حمایت از صنعت گل‌کاری در شهابیه و بررسی مسائل و مشکلات گل‌کاران و راهکارهای برون رفت از مشکلات و ترویج این صنعت در منطقه است.

,

, ,

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین توضیح داد: خمین به عنوان یکی از قطب‌های تولید گل و گیاه استان مرکزی است و یکی از ظرفیت‌های آن پرورش گل‌های شاخه بریده، آپارتمانی، گل محمدی و گلاب‌گیری است.

,

دبیر نخستین جشنواره گل‌محمدی خمین اظهار داشت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها به ویژه در این شهرستان بایستی کشاورزان را به سمت کشت‌های کم‌آب و صنعتی انواع گل به ویژه گل‌محمدی هدایت کرد که با شرایط اقلیمی منطقه سازگاری داشته باشند.

,

وی بیان کرد: گلاب‌گیری یکی از منحصربه فردترین و زیباترین آیین‌های کهن به شمار می‌رود که با گل و شکرگزاری همراه است و می‌تواند یکی از راههای جذب گردشگر باشد.

, ,

متقی بیان کرد: گلاب علاوه بر مصرف غذایی در بخش دارویی و پزشکی نیز کاربردهای زیادی دارد و برگزاری این جشنواره تاثیر به سزایی در فروش گل، گلاب استحصالی در کارگاه‌های فرآوری، گلبرگ‌تر و دیگر عرقیات شهرستان خواهد داشت.

,

وی با بیان اینکه بیش از ۲۵۰ واحد گلخانه در روستای شهابیه مستقر است، گفت: این منطقه تنها روستایی است که مهاجرت معکوس در آن اتفاق افتاده است و بسیاری از جوانان در گلخانه‌ها مشغول به کار هستند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه