اخبار داغ

وقتی حال تولید خوب است؛

سهم ۳ هزار تُنی باغداران خوران طالقان از برداشت گیلاس در البرز/ روستای محرومی که آبادانی و مهاجرت معکوس را کلید زد

سهم ۳ هزار تُنی باغداران خوران طالقان از برداشت گیلاس در البرز/ روستای محرومی که آبادانی و مهاجرت معکوس را کلید زد
"خوران" به عنوان یکی از روستاهای طالقان بیشترین باغات گیلاس را در خود جای داده و جلوه زیبایی به این منطقه بخشیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، خوران به عنوان یکی از روستاهای طالقان بیشترین باغات گیلاس را در خود جای داده و جلوه زیبایی به این منطقه بخشیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
باغداران پر تلاش این روستا برای به ثمر رسیدن محصولشان در طول سال زحمات زیادی را متقبل می شوند و امیدشان به یک برداشت خوب خواهد بود.
,
, ,
مردم روستا برای جبران کمبود آب در سال های اخیر ۱۵استخر در باغات ایجاد و آبگیری کرده اند، البته ساخت ۲۰ استخر را هم در دستور کار دارند.
,
نامناسب بودن جاده اصلی روستا و خاکی بودن آن مشکلات باغداران را دوچندان کرده است، جاده بین مزاره هم حال و روز خوبی ندارد و عموم ناراضی هستند.
,
, ,
به گفته باغداران جاده خاکی بوده و با بارش باران مسیر گل آلود می شود در نتیجه ارسال میوه ها به مناطق شهری و بازار را با تاخیر چند روز همراه می کند.
,
خوران رئیس شورای اسلامی روستای خوران به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ با پیگیری چندساله خوشبختانه سال گذشته با کمک مسئولین طرح ابرار اجرا شد.
,
وی ادامه داد: با همراهی مسئولین اداره راهداری استان البرز و طالقان زیرسازی بخشی از جاده انجام شده و امیدواریم امسال آن را به آسفالت برسانیم.
,
, ,
 
,
و اما امسال با توجه به شرایط آب و هوایی شکوفه های پربار درختان باغداران روستای خوران پیش بینی می کنند بیش از ۳ هزار تن گیلاس برداشت کنند.
,
امیدواریم با کمک و نگاه ویژه مسئولین به این روستا زمینه توسعه، آبادانی و مهاجرت معکوس به این روستای محروم فراهم شود تا از ظرفیت اشتغال آن بهره برد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه