اخبار داغ

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در استان زنجان/ افزایش قیمت گندم افزایش اشتیاق کشاورزان برای تحویل به سیلو‌ها را در پی دارد

پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در استان زنجان/ افزایش قیمت گندم افزایش اشتیاق کشاورزان برای تحویل به سیلو‌ها را در پی دارد
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: با بارش‌های خوبی که از ۴ تا ۱۸ اردیبهشت ماه جاری در استان زنجان رخ داد پیش‌بینی می‌شود تولید محصول گندم و تحویل به سیلو‌ها افزایش یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین عامری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه خشکسالی برای بخش کشاورزی و گندم دیم یک تهدید محسوب می‌شود، اظهار کرد: این امر می‌تواند در تولید محصولات کشاورزی اثرگذار بوده و تولید را کاهش دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به اینکه تولید گندم دیم وابسته به آب است و میزان برداشت سال‌های گذشته نشان می‌دهد هر سال بارش‌ها خوب و مکفی بوده تولید گندم با رشد مواجه شده افزود: هر سال که میزان بارش‌ها کاهش داشته میزان تولید گندم افت پیدا کرده است.

,

مدیر امور زراعت یازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته میزان بارش‌ها در استان مناسب نبود گفت: کل گندم تحویلی کشاورزان به سیلو‌های استان نیز در حدود ۷۳ هزار تن بود.

,

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه امسال بارش‌ها از ۴ تا ۱۸ اردیبهشت ماه در سطح استان خوب بود، گفت: این بارش‌ها تاثیر مثبتی بر افزایش عملکرد محصول گندم دیم خواهد داشت.

,

عامری تصریح کرد: امسال با بارندگی‌های مناسب، تولید افزایش خواهد یافت و با توجه به قیمت اعلامی که ۱۱ هزارو ۵۰۰ تومان است کشاورزان اشتیاق بیشتری برای تحویل گندم به سیلو‌ها خواهند داشت.

,

وی خاطر‌نشان کرد: از سطح زیر کشت گندم استان که قریب به ۲۹۱ هزار هکتار گندم دیم و ۱۸ هزار هکتار گندم آبی است پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۳۰ هزار تن محصول گندم برداشت شود و پیش‌بینی خرید نیز ۲۹۰ هزار تن است.

,

این مسئول عنوان کرد: سال گذشته به دلیل عدم بارش مناسب تولید محصول گندم پایین بود و میزان تحویل محصول نیز کم‌تر بود به طوری که سال گذشته به میزان ۷۲ هزار تن گندم تحویل سیلو‌ها داده شده بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه