اخبار داغ

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه مطرح کرد؛

پیش‌بینی مبارزه با "ملخ شکم بادمجانی" در سطح ۲ هزار هکتار از اراضی کرمانشاه

پیش‌بینی مبارزه با "ملخ شکم بادمجانی" در سطح ۲ هزار هکتار از اراضی کرمانشاه
فرهاد شریفی گفت: پیش بینی می‌کنیم که ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمانشاه علیه ملخ شکم بادمجانی سم پاشی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرهاد شریفی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: آفت "ملخ شکم بادمجانی" آفتی پلی فاژ است یعنی قادر است از هر گیاه و درختی تغذیه کند این آفت در استان کرمانشاه در شهرستان های پاوه، ثلاث، جوانرود، دالاهو و روانسر وجود دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه افزود: این افت جزو آفات عمومی بوده و مبارزه توسط دولت و با کمک کشاورزان بصورت رایگان انجام می گیرد.

وی گفت: این افت یک نسل در سال دارد و در استان کرمانشاه از اواسط فروردین تفریح تخم ها آغاز و مبارزه از اوایل اردیبهشت شروع و تا پایان خرداد ادامه دارد.

شریفی عنوان کرد: برای مبارزه با این افت در سنین پایین پورگی از سموم حشره کش دسیس و مالاتیون و … بصورت محلول پاشی  و در سنین بالای پورگی از طعمه مسموم شامل سبوس و سم مالاتیون استفاده می شود.

وی تاکید کرد: در صورت عدم سمپاشی،  آفت با حمله به باغات و مزارع از شاخ و برگ مزارع و باغات تغذیه و باعث خسارت شدید خواهد شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه گفت: مبارزه با این آفت در استان امسال از اواسط اردیبهشت شروع شده و تاکنون در سطح ۵۰۰ هکتار مبارزه انجام گرفته است که پیش بینی می‌کنیم که ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی علیه ملخ شکم بادمجانی سم پاشی شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه