اخبار داغ

عضو کمیسیون عمران مجلس:

صندوق نوآوری و شکوفایی نقش مهمی در حمایت از دانش‌بنیان‌ها دارد

صندوق نوآوری و شکوفایی نقش مهمی در حمایت از دانش‌بنیان‌ها دارد
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: معاونت فناوری ریاست جمهوری صندوقی تحت عنوان صندوق نوآوری و شکوفایی را در اختیار دارد که می‌تواند از ایده‌های دانش‌بنیان حمایت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اقبال شاکری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی از ابتدای شروع به کار خود دغدغه حمایت از کسب و کارها و دانش‌بنیان‌ها داشته است، لذا به همین دلیل در اسفند سال گذشته بود که قانون حمایت از شرکت‌ها و کسب و کارهای دانش‌بنیان به تصویب رسید. این قانون می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان را رفع کند و شرکت‌های دانش‌بنیان را در ریل اصلی تولید و توسعه اقتصادی قرار دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
 
,
وی افزود: همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نقش مهمی در حمایت از کسب و کارهای دانش‌بنیان دارد. این معاونت صندوقی تحت عنوان صندوق نوآوری و شکوفایی را در اختیار دارد که می‌تواند از ایده‌های دانش‌بنیان حمایت کند.
,
 
,
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هرگونه تسهیلات حمایتی و سایر اقدامات پشتیبان‌کننده باید از سوی این صندوق انجام شود. پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت، پرورش ایده‌های نو و جذاب و سرمایه‌گذاری برروی این ایده‌ها از سوی صندوق مذکر انجام می‌شود. هرچند حمایت‌های بانکی هم شرط است اما صندوق نوآوری و شکوفایی نقش به مراتب مهم‌تر از حمایت بانکی دارد. همچنین یکی دیگر از کارویژه‌های صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیل تضماین و مشکلات مربوط به ضامن است، یعنی این صندوق تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا هر شرکت دانش‌بنیانی که مشکل ضامن دارد، این مشکل را برطرف کند.
,
 
,
شاکری با بیان اینکه از شرکت‌های دانش‌بنیان نباید حمایت صوری و شعاری انجام شود، عنوان کرد: دوره شعار و حرف گذشته و اکنون باید از شرکت‌های دانش‌بنیان نهایت حمایت انجام شود. به باور من یکی از راه‌های عملیاتی پیوند میان صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان است تا به نتایج مثبت خوبی دست پیدا کنیم، مشابه آن چیزی که در حوزه نانو و صنایع دفاعی شاهد هستیم.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه