اخبار داغ

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی خبر داد؛

کاهش ۱۰ درصدی ترافیک اینترنت خراسان شمالی با حضوری شدن مدارس/ رتبه پنجم مخابرات استان در توسعه فیبر نوری

کاهش ۱۰ درصدی ترافیک اینترنت خراسان شمالی با حضوری شدن مدارس/ رتبه پنجم مخابرات استان در توسعه فیبر نوری
علیرضا هاشمی گفت: ترافیک اینترنت خراسان شمالی با حضوری شدن مدارس و عدم استفاده از شبکه آموزشی شاد، ۱۰ درصد کاهش یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، علیرضا هاشمی، مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی در نشست خبری که به مناسبت هفته ارتباطات و روز جهانی مخابرات برگزار شد، اظهار کرد: کاهش10 درصدی ترافیک اینترنتی استان به خاطر عدم استفاده حداکثری از نرم افزار شاد به دنبال حضوری شدن مدارس سبب شده تا پهنای باند وسیعی تخلیه شود و سرعت مشترکان اینترنت و خدمات دهی به آن ها افزایش یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

 هاشمی افزود: در حال حاضر روزانه 21 هزار گیگ اینترنت خانگی مخابرات و 122 هزار گیگ اینترنت موبایلی همراه اول در استان مصرف می شود.

,

وی در ادامه در پاسخ به گلایه های مردمی درباره واقعی نبودن حجم شارژ شده و مصرفی کاربران گفت: مصرف و حجم دانلود کاربران استان در مرکز کشور کنترل می شود و این گلایه مردمی بخاطر فعال بودن نرم افزارهایی است که احتمالا در گوشی های هوشمند فعال بوده که به صورت خودکار از میزان حجم اینترنت می کاهد.

,

هاشمی به اقدامات انجام شده در حوزه مخابرات استان طی 8 ماه گذشته اشاره کرد و گفت: طی این مدت 250 میلیارد تومان صرفا در توسعه ارتباطات روستایی استان هزینه شده که نتیجه آن کسب جایگاه پنجم خراسان شمالی در توسعه فیبر نوری روستایی است.

,

مدیر مخابرات خراسان شمالی از تحول و توسعه دسترسی به اینترنت در مناطق روستایی به عنوان یک انقلاب صنعتی نام برد و اضافه کرد: به عنوان مثال پوشش تلفن همراه در شهرستان راز و جرگلان از 31 به 91 درصد رسیده و 42 سایت جدید همراه اول در این شهرستان نصب شده است.

,

هاشمی اظهار کرد: طی این مدت، 12 سایت جدید همراه اول در استان نصب شده و سایت های 65 روستا در سطح استان نیز یا ۳G یا ۴G شده اند.

,

وی خاطر نشان کرد: این اقدامات به منظور تحقق موارد مندرج در بند ط ماده 3 قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر توسعه و ترویج ارتباطات و فناوری اطلاعات در نقاط مختلف کشور و الزامات دولت در خصوص تسهیل و تسریع دسترسی به خدمات مخابراتی ، پستی و فناوری اطلاعات برای هر یک از آحاد کشور در نقاط روستایی و دورافتاده ، پروژه USO  اجرایی شده است.

,

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح ویژه شرکت مخابرات برای بهره مندی سازمان ها دولتی برای اتصال به فیبر نوری خبر داد و گفت: در این طرح علاوه بر اینکه هزینه طراحی و کارشناسی رایگان است، هزینه فیبر موجود نیز صفر ریال محاسبه می شود.

هاشمی همچنین از امکان درج شماره موبایل صاحبان حرف و مشاغل در سامانه 118 خبر داد.

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه