اخبار داغ

روند جزیره ای ادارات در صدور مجوز به ساخت و سازها؛

رهاسازی فاضلاب در کوچه پس کوچه های شفت/ رئیس اداره آبفا: نه تصفیه خانه داریم، نه اعتبار!

رهاسازی فاضلاب در کوچه پس کوچه های شفت/ رئیس اداره آبفا: نه تصفیه خانه داریم، نه اعتبار!
فاضلاب منازل ۳۵خانوار ساکن در کوچه ۱۵خرداد خیابان میرزای شفتی در معابر عمومی رها شده و حال مردم محل با آمدن فصل گرما نگران آسیب های زیست محیطی ناشی از این رهاسازی برای خود و خانواده خویش هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، رهاسازی فاضلاب خانه ها در معابری شهری یکی از معضلات بزرگ خانوارها در برخی شهرهای استان گیلان است‌.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , ۸دی, ،,

این معضل در کوچه ۱۵خرداد خیابان میرزای شفتی نیز به شکلی نمود پیدا کرده و منجر به آزار و اذیت خانوارها شده است‌.

,

فاضلاب منازل ۳۵خانوار ساکن در این منطقه در کوچه رها شده و حال مردم محل با آمدن فصل گرما نگران آسیب های زیست محیطی ناشی از این رهاسازی برای خود و خانواده خویش هستند.

,

این در حالی است که “علی دادرس” رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان شفت، می گوید: اکثر شهروندان شفتی از مسئله رهاسازی فاضلاب رنج می برند زیرا در برخی موارد شهرداری بدون درنظر گرفتن زیرساخت ها مجوز ساخت و ساز صادر کرده و در مواردی دیگر ساماندهی فاضلاب بدون ایجاد تصفیه خانه و تخصیص اعتبار لازم ممکن نیست.

,

“علی دادرس” رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان شفت در گفتگو با ۸دی پیرامون مشکل فاضلاب خیابان میرزای شفتی، اظهار کرد: متاسفانه این مشکل اکثر شهروندان شهرستان شفت می باشد و مختص به این محله نیست.

,

دادرس با بیان اینکه شهرستان شفت دارای دو بخش احمدسرگوراب و شهرستان شفت و حدود ۱۰۰ روستا است که دارای شبکه فاضلاب سنتی است، گفت: طرحی تحت عنوان جمع آوری آب های سطحی توسط شهرداری وقت اجرا و تحویل آب و فاضلاب داده شد، در گذشته آب و فاضلاب جز بدنه شهرداری بود و وظیفه جمع آوری آب های سطحی بدون در نظر گرفتن تصفیه خانه تحویل شرکت آب و فاضلاب در سراسر کشور داده شد.

,

رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان شفت در تشریح شبکه سنتی آب و فاضلاب اظهار کرد: در این شبکه، آب های سطحی و آب باران به سمت رودخانه های زراعی هدایت می شود این در حالی است که این مشکل مختص شفت نیست و مشکل اکثر شهرستان هاست که فاضلاب را از کوچه ها به سمت رودخانه ها هدایت می کنند.

,

روند جزیره ای ادارات در صدور مجوز به ساخت و سازها

, روند جزیره ای ادارات در صدور مجوز به ساخت و سازها,

وی با اشاره به مشکل فاضلاب شهرستان ادامه داد: ما حق توسعه شبکه فاضلاب را نداریم و شهرداری موظف است هنگام صدور مجوز ساخت برای کارفرمایان و سازندگان، نقشه تفکیک فاضلاب را درخواست کند اما هرکس در این روند جزیره ای عمل می کند و شهرداری بدون آگاهی از زیرساخت های آب، برق و گاز مجوز و پروانه ساخت صادر می کند.

,

دادرس با بیان اینکه دو مانع بر سر حل این مشکل وجود دارد اظهار کرد: شکایت محیط زیست استان و ممانعت از ورود فاضلاب به رودخانه ها بدون ایجاد تصفیه خانه ممکن نیست.

,


لوله گذاری فاضلاب با تهیه لوله و پیمانکار در هر متر دو میلیون تومان هزینه بردار است اما متاسفانه اعتباری برای اجرای شبکه فاضلاب نداریم.

,
,

وی با بیان اینکه در شهر شفت و احمدسرگوراب، دو پروژه کددار داریم که یکی در روستای کادوسان پلنگ پشت و دیگری در امامزاده ابراهیم شفت قرار دارد، گفت: هر دو پروژه نیمه کاره است و تنها ۲۰ درصد اعتباربخشی شده است این در حالی است که تا اعتبار نباشد نمی توان هزینه کرد./انتهای پیام

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه