اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج اصناف سپاه گلستان تاکید کرد؛

ضرورت بروزرسانی هزینه‌های کشتارگاه‌های مرغ گلستان/ صنعت مرغ دستخوش سیاست‌های مقطعی نشود

ضرورت بروزرسانی هزینه‌های کشتارگاه‌های مرغ گلستان/ صنعت مرغ دستخوش سیاست‌های مقطعی نشود
مهقانی گفت: با افزایش هزینه ۵۷درصدی کارگر هزینه‌های بخش انرژی و حمل و نقل بار؛ هنوز کارمزد کشتارگاه‌ها یک هزار و ۶۰۰ تومان بوده و نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و باید به روزرسانی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛ سرهنگ پاسدر ابراهیم مهقانی، رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی سپاه گلستان در نشست مسئله‌محور به میزبانی انجمن کشتارگاه های طیور و با حضور روسای سازمان های صمت، دامپزشکی، پشتبیانی دام و معاون بازرگانی جهاد کشاورزی استان برگزار شد گفت: تمام همیت و تلاش خود را در جهت زدودن مشکلات و چالش‌های این بخش مهم تولیدی به کار خواهیم بست

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

دبیر قرارگاه ۱۷ ربیع الاول سپاه گلستان تصریح کرد: این استان در بخش تولید طیور مرغ از استان های سرآمد درکشور است و ۱۳ میلیون جوجه ریزی در سال انجام می شود، تولید روزانه یک هزار تن گوشت مرغ در استان گلستان داریم و  حدود ۷۰٪ مرغ تهران را تامین میکند

,

مهقانی بیان کرد: ۱۷ کشتارگاه طیور در استان با ظرفیت ۴۶۰ هزار کشتار و بسته بندی مرغ روزانه نقش مهمی را درسطح کشور ایفا میکنند.

,

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از انباشت مرغ در استان؛ کشتارگاه های طیور با ظرفیت کشتار aپلاس وصادراتی باید سریعا گسترش و توسعه یابد، افزود: این صنعت نباید دستخوش سیاستهای مقطعی و زودگذر شود.

,

این مقام مسئول متذکر شذ: این صنعت با اشتغالزایی حدود سه هزار نفر نقش مهمی را در استان ایفا میکند و نیاز اساسی است؛ ابتدا مرغ جهت کشتار روزانه برای استان تامین شود بنابراین خروج مرغ زنده از استان باید مدیریت شود.

,

مهقانی خاطرنشان کرد: باید بار تولید اضافی مرغ ؛ توسط پشتیبانی دام استان مدیریت و انجمادسازی شود و در جهت ساماندهی شرکت ها و افراد واسطه ای خرید مرغ باید این افراد و شرکت ها شناسنامه دار شوند‌.

,

وی تصریح کرد: با این حجم بار اضافی هزینه ها برای کشتارگاه های صنعت مرغ؛ به ویژه ۵۷ درصد در حوزه دستمزد کارگری و نیز هزینه های بخش انرژی و حمل و نقل بار؛ هنوز کارمزد کشتارگاه ها یک هزار و ۶۰۰ تومان بوده و نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و باید به روزرسانی شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه