اخبار داغ

تمجید اسطوره هندبال ساحلی جهان از ایران

آنتونیو گرا پی‌شه: هندبال ساحلی ایران پیشرفت زیادی داشته/ هدفم رساندن ایران به جمع برترین تیم‌های جهان است

آنتونیو گرا پی‌شه: هندبال ساحلی ایران پیشرفت زیادی داشته/ هدفم رساندن ایران به جمع برترین تیم‌های جهان است
سرشناس‌ترین چهره مربیگری هندبال ساحلی جهان که این روزها عهده‌دار سرمربیگری تیم ملی هندبال ساحلی ایران است از پیشرفت این رشته در ایران تمجید نموده و هدف خود را رساندن تیم ملی ایران به جمع برترین تیم‌های جهان عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون هندبال، وب سایت فدراسیون بین‌المللی هندبال (IHF) در گفتگو‌یی با آنتونیو گرا پی‌شه چهره سرشناس هندبال ساحلی جهان و سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی ایران، آخرین شرایط هندبال ساحلی در ایران را مورد ارزیابی و بررسی قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, IHF,

اسطوره هندبال ساحلی جهان در این گفتگو شرایط هندبال ساحلی ایران را بسیار مطلوب عنوان نموده و هدف خود را رساندن تیم ملی ایران به جمع برترین تیم‌های جهان عنوان کرده است.

,

مشروح گفتگو آنتونیو گرا پی‌شه سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی ایران با وب سایت فدراسیون بین‌المللی هندبال ساحلی جالب توجه است. سایت IHF در مقدمه این مصاحبه نوشت: اسطوره هندبال ساحلی  جهان آنتونیو گرا پی‌شه که چندین بار مقام قهرمانی جهان و قاره‌ای را با تیم ملی برزیل به دست آورده، ماه گذشته به عنوان سرمربی تیم ملی ایران معرفی شد. این مربی برزیلی که می‌توان او را همچون سفیر جهانی این رشته معرفی کرد با برگزاری دوره‌های مربیگری در سراسر جهان کمک زیاد به توسعه هندبال ساحلی نموده است.

, IHF,

, ,

 

,

IHF: در جریان سفر به ایران در سال 2018 جهت برگزاری دوره مربیگری، این نخستین باری بود که با ایران ارتباط برقرار کردید و این آغاز کار شما با ایران بود؟

, IHF: در جریان سفر به ایران در سال 2018 جهت برگزاری دوره مربیگری، این نخستین باری بود که با ایران ارتباط برقرار کردید و این آغاز کار شما با ایران بود؟, IHF,

آنتونیو: دقیقاً! من رابطه فوق العاده‌ای با مردم و مسئولین ایران دارم. در حال حاضر سرمربی تیم ملی بزرگسالان و مدیر فنی تیم نوجوانان ایران هستم. در حال حاضر در اصفهان اقامت دارم و به زودی به تهران خواهم رفت. قرارداد من تا پایان بازیهای جهانی (world games) در ماه جولای منعقد شده، بنابراین من هدایت تیم ملی ایران را در هر دو رویداد قهرمانی جهان و بازیهای جهانی بر عهده خواهم داشت. من روی هر دو تورنمنت تمرکز کرده‌ام و بعد از این رویدادها به مقاصد جدیدی خواهم رفت.

, world games,

 

,

IHF: اهداف شما برای عقد این قرارداد چه بود؟

, IHF: اهداف شما برای عقد این قرارداد چه بود؟, IHF,

هدف من رساندن ایران به جمع برترین تیم‌های جهان است. ما همچنین هدفی برای توسعه این ورزش و برجای گذاری میراثی ماندگار داریم. کار من با تیم ملی مردان است، با این وجود من در دوره‌ای آموزشی تدریس کردم که مردان و زنان بسیاری در آن شرکت کرده‌اند. یک چیز مسلم وجود دارد: هندبال ساحلی زنان ایران پیشرفت زیادی داشته است.

,

 

,

IHF: میزان وسعت هندبال ساحلی در ایران چقدر است؟ چه تعداد ورزشکار در چند استان به این ورزش می‌پردازند؟

, IHF: میزان وسعت هندبال ساحلی در ایران چقدر است؟ چه تعداد ورزشکار در چند استان به این ورزش می‌پردازند؟, IHF,

ایران در ورزش‌های ساحلی پیشرفت زیادی کرده و تعداد ورزشکاران این رشته در استان‌های ایران رو به افزایش است. مثل تمامی کشورها، ایران صدمات زیادی از کرونا دیده با این وجود تورنمنت‌های کشوری این رشته برگزار شده و نتایج آخرین رقابت‌ها هندبال ساحلی در ایران نیز برای رصد بازیکنان ملی‌پوش در نظر گرفته شد.

,

ایران بازیکنان خوبی دارد، ولی حضور در سطح بالای رقابت‌ها را از دست داده‌اند. آن‌ها منظم هستند و تمایل به بازی و یادگیری دارند.

,

 

,

IHF: ایران لحظه بزرگی را در مسابقات قهرمانی آسیا با شکست قطر در آخرین بازی خلق کرد و با کسب قهرمانی سهمیه بازی‌های جهان را به دست آورد ...

, IHF: ایران لحظه بزرگی را در مسابقات قهرمانی آسیا با شکست قطر در آخرین بازی خلق کرد و با کسب قهرمانی سهمیه بازی‌های جهان را به دست آورد ..., IHF,

این پیروزی بزرگی بود. که ایران را به تورنمنت بزرگی وارد کرد و سبب حرکت هندبال ساحلی آسیا شد. بعد از آن رقابت‌ها درک کردند که من اعتبار زیادی در هندبال ساحلی دارم و از من برای همکاری دعوت کردند.

,

 

,

IHF: نظرتان درباره قرعه کشی مسابقات جهانی و همگروهی ایران با تیم‌های نروژ، دانمارک و مصر چیست؟

, IHF: نظرتان درباره قرعه کشی مسابقات جهانی و همگروهی ایران با تیم‌های نروژ، دانمارک و مصر چیست؟, IHF,

در گروه قدرتمندی هستیم. دانمارک مدعی قهرمانی است. نروژ تیم خوبی دارد و مصر نیز قهرمان اولین مسابقات هندبال ساحلی جهان بوده است. من بارها مقابل مصر قرار گرفته‌ام اما اخیر با آنها دیدار نکرده‌ام و حال باید دید در چه شرایطی پا به میدان می‌گذارند. آن‌ها با تجربه هستند و می‌دانند چطور باید بازی کنند.

,

من تجربه بازی مقابل دانمارک را دارم و همان طور که اشاره کردم آنها یکی از مدعیان کسب مقام قهرمانی هستند. ما آنها را آنالیز خواهیم کرد و مقابلشان برنامه خواهیم داشت. همچنین ما نروژ را نیز آنالیز خواهیم کرد. آنها بازی بلد هستند و من هم چندین بار مقابلشان قرار گرفته‌ام. این گروه تقابل فوق‌العاده‌ای خواهد بود.

,

 

,

IHF: چه پیامی برای تمامی افرادی که در ایران هندبال ساحلی بازی می‌کنند، دارید؟

, IHF: چه پیامی برای تمامی افرادی که در ایران هندبال ساحلی بازی می‌کنند، دارید؟, IHF,

بیایید و این بازی جالب را تجربه کنید که در آن بازی جوانمردانه نکته کلیدی است. بیایید و لحظات خوبی را سپری کنید.

,

 

,

IHF: اخیرا تیم ملی بانوان آرژانتین در جریان مسابقات قاره‌ای تیم ملی بانوان برزیل را شکست داد و این نشان دهنده قدرت گرفتن سایر تیم ها مقابل مدعیان همیشگی است. این اتفاق جالب چه معنی دارد؟

, IHF: اخیرا تیم ملی بانوان آرژانتین در جریان مسابقات قاره‌ای تیم ملی بانوان برزیل را شکست داد و این نشان دهنده قدرت گرفتن سایر تیم ها مقابل مدعیان همیشگی است. این اتفاق جالب چه معنی دارد؟, IHF,

این اتفاق بسیار پرمعنی است. این برای یک ورزش خوب نیست که همیشه صرفاً یک کشور برنده باشد. آرژانتین که من هم با آنها همکاری داشته ام برای خود یک پروژه تعریف کرد. اگرچه مشکلاتی داشتند، ولی به دلیل برگزاری مسابقات در رده‌های سنی مختلف پیشرفت کردند.

,

 

,

IHF: نظرتان در مورد توسعه هندبال ساحلی در سال‌های اخیر چیست؟ چطور تغییر و رشد کرده؟

, IHF: نظرتان در مورد توسعه هندبال ساحلی در سال‌های اخیر چیست؟ چطور تغییر و رشد کرده؟, IHF,

ما بسیار پیشرفت کرده ایم. متاسفانه، بسیاری از کشور ها از پیشی گرفتن هندبال ساحلی از هندبال داخل سالن می‌ترسند. این نشان دهنده عدم اعتماد به نفس مدیران هندبال سالنی است. هندبال داخل سالن هیچگاه جایگاهش را از دست نخواد داد. مدیران باید هندبال ساحلی را به عنوان پدیده‌ای جدید، پرسود و جذاب ببینند. اگرچه شاید سال‌های زیادی به طول خواهد انجامید ولی ما جایگاهمان را به دست خواهیم آورد. در پایان امسال من عضوی از اتفاقی خواهم که اهداف زیادی در بر دارد. منتظر باشید تا ببینید.

,

انتهای پیام/

,

 

,


 

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه