اخبار داغ

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی خبر داد؛

اختصاص ۳۱میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از کسب وکارهای فاوای خراسان جنوبی

اختصاص ۳۱میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از کسب وکارهای فاوای خراسان جنوبی
بهی گفت: برای حمایت از توسعه اشتغال در شرکت‌های دانش بنیان فعال در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۳۱ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مصطفی بهی امروز در نشست خبری وضعیت ارتباطی در شهرها سطح استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در یک سال گذشته از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات، ۲۹ سایت جدید همراه اجرا شده است و ۴۹ روستا با جمعیت حدود ۲ هزار و ۸۵۶ خانوار از خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات برخوردار شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با بیان اینکه ۶۰ سایت تأمین‌کننده اینترنت پرسرعت روستایی در روستاهای استان راه‌اندازی شده است، افزود: در راستای این موضوع ۸۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان با جمعیت بالغ بر ۱۳ هزار و ۸۵۰ خانوار جدید به شبکه اینترنت پرسرعت وصل شدند.

,

وی ادامه داد: در این مدت ۸۱ مدرسه به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و اکنون در مجموع یک هزار و ۵۰۰ مدرسه در استان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

,

بهی عنوان کرد: در مجموع ۱۲۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی طرح توسعه ارتباطات روستایی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اجرای این پروژه های ارتباطی در سطح استان هزینه شده است.

,

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار از پوشش شبکه همراه اول و ۶۰ درصد نیز از شبکه ملی ارتباطات و اینترنت برخوردار هستند، بیان کرد: بر اساس برنامه وزارت ظرف تا پایان دولت سیزدهم ۲۰ میلیون پورت فیبرنوری در سراسر کشور اجرا می‌شود که سهمیه استان خراسان جنوبی حدود یک میلیون پورت است تا کاربران به اینترنت پرسرعت و باکیفیت دسترسی داشته باشند.

,

وی افزود: در حال حاضر ۱۱۹ دفتر پیشخوان در استان داریم که ۹۱ دفتر در شهرها و ۲۲ دفتر ICT در روستاها فعال است و آمادگی داریم در هر روستا مجوز راه اندازی یک دفتر ICT صادر کنیم تا روستایی‌ها برای خدمات اینترنت به شهر مراجعه نکنند.

,

بهی در ادامه گفت: در سال جاری از محل اعتبارات ملی وزارت ارتباطات اتصال روستا‌های بیش از ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات به بیش از ۸۵ تا ۹۰ درصد افزایش می‌یابد.

,

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با بیان اینکه آی سی تی حوزه توانمندسازی است، تصریح کرد: امسال با توجه به شعار سال توجه خوبی به این حوزه می‌شود و باید از ظرفیت‌های شرکت های دانش بنیان و شرکت‌های بومی دستگاه‌های استان استفاده کنیم.

,

وی با اشاره به اینکه ۱۰ سایت جدید برای توسعه پوشش همراه در دستور کار است، گفت: از محل منابع بند «الف و ب» تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، مبلغ ۳۱ میلیارد تومان تسهیلات به منظور حمایت از توسعه اشتغال در شرکت‌های فعال حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان و ایجاد ۲۵۰ شغل حوزهICT اختصاص یافته است.

,

بهی خاطر نشان کرد: نرخ بهره تسهیلات مذکور ۱۰ درصد و مدت زمان بازپرداخت تسهیلات ۳۶ ماه پس از دوره تنفس یکساله خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه