اخبار داغ

پنجشنبه یا جمعه لیست هفته اول لیگ ملتها را اعلام خواهیم کرد

عطایی: موسوی آمادگی خود را برای حضور در تیم ملی اعلام کرده/ والیبال ژاپن از آسیا عبور کرده؛ عبور از چالش آنها سخت است

عطایی: موسوی آمادگی خود را برای حضور در تیم ملی اعلام کرده/ والیبال ژاپن از آسیا عبور کرده؛ عبور از چالش آنها سخت است
سرمربی تیم ملی والیبال گفت: تیم ژاپن رقیب بسیار سرسختی خواهد بود و ما در مسابقات لیگ ملت‌ها و بازی‌های آسیایی آینده رقابت بسیار سختی را با ژاپنی‌ها خواهیم داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال در خصوص رقابت‌های والیبال باشگاه‌های آسیا اظهار داشت: تیم‌های ایرانی همیشه جز تیم‌های مدعی قهرمانی هستند. حدودا ۱۵ بار تیم‌های ایران قهرمان این مسابقات شدند. این موضوع نشان دهنده این است که والیبال ما در جایگاه رفیعی در والیبال آسیا قرار دارد. بیشترین و بهترین نتایج متعلق به والیبال ایران بود. در این مسابقات با توجه به میزبانی ایران و حضور دو تیم از کشور و حضور ستاره‌های والیبال جهان رنگ و بوی دیگری را به مسابقات دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی نظر خود را درباره ارزیابی فنی این مسابقات گفت: سه تیم پیکان، سانتوری ژاپن و شهداب یزد نسبت به سایر تیم‌ها مدیریت متفاوت و کیفیت بالایی را بروز دادند. این سه تیم با کیفیت متفاوت‌تری وارد مسابقات شدند و یک جذابیت بسیار بالایی را در بازی‌های آسیایی به نمایش گذاشتند.

,

عطایی با اشاره به حضور ستارگان والیبال جهان در رقابت‌های باشگاه‌های مردان آسیا تصریح کرد: حضور بازیکنان نخبه والیبال جهان همچون موزیریتی، انگاپت که مدال طلای المپیک را داشتند و بازیکن با کیفیتی از جمله سیمون و بازیکنان داخلی خودمان مثل سعید معروف و سایر بازیکنان این مسابقات را جذاب‌تر کرد. کیفیت بازی ها در زمانی که این سه تیم با یکدیگر بازی می‌کردند، خیلی خیلی متفاوت‌تر بود.

,

او ضمن بیان از روند رو به رشد تیم ژاپن عنوان کرد: تیم ژاپن در سال‌های اخیر سه بار والیبال ملی ما را شکست داد. روز گذشته شاهد این بودیم که این تیم علی‌رغم نبودن بازیکنان بزرگی همچون ایشیکاوا بازی خوبی را ارائه داد و پا به پای تیم پیکان تا آستانه شکست پیش رفت. تجربه بازیکنان بین‌المللی ما باعث شد که پیکانی‌ها از شکست رها شوند. برخلاف ادعای خیلی از دوستان که می‌گویند والیبال ما به تنهایی از آسیا عبور کرده به نظر من اینطور نیست. والیبال ژاپن هم از آسیا عبور کرده. شاید بشود درباره تیم کره و سایر تیم‌ها این صحبت را کرد، ولی تیم ژاپن رقیب بسیار سرسختی خواهد بود و ما در مسابقات لیگ ملت‌ها و بازی‌های آسیایی آینده رقابت بسیار سختی را با ژاپنی‌ها خواهیم داشت.

,

سرمربی تیم ملی والیبال در پاسخ به ایم سوال که اگر تیم‌های ایرانی بازیکن خارجی نداشتند باز هم شانس قهرمانی داشتند، گفت: کار بسیار دشواری بود. به هر حال ما با حضور بازیکنان خارجی در بالای دنیا مثل انگاپت به سختی توانستیم از چالش ژاپن عبور کنیم. شاید اگر این‌ها نبودند ما شانس‌مان کمتر میشد و شکست می‌خوردیم. در حال حاضر نمی‌توانم قضاوت دقیقی انجام دهم. ولی به مراتب بازی‌ای سخت‌تر از شب گذشته رخ می‌داد.

,

عطایی از جذابیت حضور تماشاگران و مخاطبین این رشته اینگونه گفت: بخشی از جذابیت ورزش، جذب مخاطب است. دیروز در مسابقات باشگاه‌های آسیا حدود هشت الی ده هزار نفر در سالن حضور داشتند. بخش دیگری از این جذابیت، حضور نخبگان و ستاره‌هایی است که مخاطبان را به خود نزدیک می‌کنند. این فرآیند هم کاملا درست بود. قطعا سعید معروف و انگاپت در مسابقات سال آینده در تیم پیکان در مسابقات باشگاه‌های جهان نخواهند بود. این یک اصل انکارناپذیر است. اما در این مقطع از مسابقات و برای جذب مخاطبین و به دلیل وجود بیماری کرونا و به جهت اینکه ما مسابقات بین‌المللی را در ایران برگزار نکردیم، یک تصمیم جذاب بود که باشگاه‌های ایرانی مثل پیکان و شهداب یزد آن را انجام دادند.

,

وی در خصوص وضعیت مصدومیت برخی از بازیکنان تیم ملی خاطر نشان کرد: بازیکنان مصدوم در حال درمان هستند. روند پیشرفت درمانی آقای صالحی و مجرد بسیار خوب بود. احتمال اینکه مجرد به هفته آخر لیگ جهانی برسد، زیاد است. کریمی قطعا نمی‌رسد. حضور صالحی هم برای لیگ ملت ها پنجاه پنجاه است. مجرد و صالحی برای قهرمانی جهان خواهند رسید. فرهادی احتمالا باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد و نتیجه قطعی آن پس از دوران نقاهت مشخص می شود.

,

او از ترکیب نهایی تیم برای حضور در لیگ ملت‌ها تصریح کرد: ترکیب تیم هم برای لیگ ملت‌ها یک لیست ۲۵ نفره است که مدت‌ها قبل ارسال شده. برای هفته اول که باید ۱۴ بازیکن اعلام کنیم، احتمالا پنجشنبه یا جمعه اعلام خواهیم کرد. ما هم روز یکشنبه به سمت برزیل اعزام می‌شویم. همچنین یک تعدادی از بازیکنان را در اردو و در تهران نگه داشته و آنان تمرینات خود را زیر نظر مربیان انجام می‌دهند. بر اساس نیازمان در مسابقات هفته دوم و سوم احتمال تغیر ترکیب وجود خواهد داشت.

,

عطایی که با رادیو ورزش گفتگو می کرد، در خاتمه با اشاره به صحبت‌های روز گذشته سعید معروف گفت: معروف از استثنائات والیبال دنیاست. یک بازیکنی است که همیشه در خاطره‌ها و در تاریخ والیبال ایران باقی خواهند ماند. او تصمیم شخصی خود را مطرح کرده و فرد بسیار عاقلی است. تصمیم او منطبق بر اعتقاد قبلیش بود. با توجه به اینکه همه این بازیکنان سربازان وطن هستند و در هر بخشی که از آنان کمک بخواهند کمک می‌کنند. قطعا نگرش ما هم به این صورت است که از بازیکنان جوان‌تر تا دو سال آینده استفاده کرده و سبب رشد آنان شویم. ولی در زمان مقرر اگر احساس نیاز شود، از آنان کمک خواهیم گرفت. من با محمد موسوی هم صحبت کردم و او هم آمادگی خود را اعلام کرده است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه