اخبار داغ

معاون وزیر اقتصاد:

۲۰ سال خصوصی سازی نیاز به آسیب شناسی دارد

۲۰ سال خصوصی سازی نیاز به آسیب شناسی دارد
رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه خصوصی سازی طی ۸ مرحله نیاز به تحول دارد، گفت: نتایج رویداد خصوصی سازی می‌تواند چراغ راه آینده باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین قربانزاده در نخستین رویداد بین‌المللی خصوصی سازی در اقتصاد ایران که صبح امروز با سخنرانی رئیس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: قصه پر غصه واگذاری دارایی‌های دولت و خصوصی سازی روایت‌های مختلفی داشته و برای تحول در این مسیر نیاز به آسیب شناسی و نگاه جامع به گذشته داریم تا بررسی شود چه آثار مثبت یا آثار زیان باری در نحوه واگذاری‌ها در دو دهه قبل بوده و از الان به بعد چه باید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: این رویداد تشخیص آسیب‌ها و کیفیت و نحوه مداخله سیاست گذار در این فرآیند و عملکرد خریداران است که در نشست‌های تخصصی با حضور کارشناسان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

,

رئیس سازمان خصوصی سازی با تأکید بر اینکه این رویداد یک نمایش نیست، گفت: نحوه واگذاری، فرآیند واگذاری و دلایل توفیق یا عدم توفیق همه شرکت‌هایی که طول ۲۰ سال گذشته واگذار شده‌اند، در این رویداد بررسی می‌شود و یک راهنما برای آینده مسیر واگذاری دارایی‌های دولت خواهد بود.

,

قربانزاده با بیان اینکه سند تحول دولت که توسط شخص رئیس جمهوری ابلاغ شده، چراغ راه ما برای آغاز این مسیر است، گفت: برای این رویداد حدود ۴ ماه زحمت کشیده شده است. ما در این کشور به خیزش خلق ارزش نیاز داریم که اگر رخ ندهد، هیچ اتفاق دیگری نمی‌تواند ما را به سطحی از کارآیی برساند که مطمئن باشیم در همه ارکان اقتصاد در مسیر درست حرکت می‌کنیم.

,

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: ۸ مرحله خصوصی سازی شامل «انتخاب بنگاه، آماده سازی، ارزش گذاری، بازاریابی مناسب، نوع واگذاری که تفکیک مالکیت از مدیریت می‌تواند یکی از راهکارهای آن باشد، انعقاد قرارداد و حذف شروط تحمیلی به خریدار، نظارت درست و شایسته و حل و فصل درست اختلافات حقوقی» همگی نیاز به تحول دارند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه