اخبار داغ

مشکلات ۱۴۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور خراسان جنوبی احصا شد

مشکلات ۱۴۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور خراسان جنوبی احصا شد
سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی از احصای مهمترین مشکلات ۱۴۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور خراسان جنوبی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مجتبی شریعتی‌فر سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی امروز در قرارگاه حمایت و تسهیل گری تولید و دانش بنیان و اشتغال آفرین در استان اظهار کرد: مشکلات ۴۰ شرکت دانش‌بنیان و بیش از ۱۰۰ واحد فناور احصا شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی در ادامه مهمترین درخواست شرکت‌های دانش‌بنیان را استفاده دستگاه اجرایی استان از محصولات و خدمات تولیدی آنها دانست و گفت: مشوق‌هایی از جمله صدور مجوزهای مورد نیاز شرکت‌ها طی سه روز، مساعدت در صدور تضامین بانکی و کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های تسهیلات بانکی شرکت‌ها رسیدگی خارج از نوبت به اسناد مالیاتی، رسیدگی به درخواست‌ها و اعتراضات مالیاتی طی ۴۸ ساعت، بررسی و صدور خارج از نوبت به اعتراضات بیمه‌ای و قسط بندی بلندمدت تامین اجتماعی برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

,

سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: تاکنون ۱۱ طرح در حوزه معدنی و فرآوری معدن شناسایی شده است و همچنین ایجاد گلخانه‌های صنعتی و فناور، تولید علوفه و نهاده دامی مبتنی بر روش‌های دانش‌بنیان، گیاهان سازگار با آب‌های شور به روش‌های فناورانه، تجهیزات ارتقای بهره‌وری منابع آبی استان، تولید پلتفرم آموزش و خدمات افزایش بهره‌وری و ارتباط مستقیم با کشاورز، سامانه پایش رطوبت سنج خاک با استفاده از اینترنت اشیاء از با کمک شرکت‌های دانش بنیان پیگیری خواهد شد.

,

شریعتی‌فر با بیان اینکه طرح فولاد سبز نیز با شرکت‌های دانش‌بنیان در حال پیگیری است، افزود: حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از موضوعاتی است که شرکت‌های دانش‌بنیان به آن وابسته هستند که در این زمینه ۶۳۱ مگاوات برق از طریق نیروگاه‌های خورشیدی با ظرفیت بالای ۱۰ مگاوات در استان شناسایی شد و به زودی مزایده آن برگزار می شود که اگر حداقل نیمی از آن به شبکه برق استان متصل شود مشکل برق رفع خواهد شد.

,

 

,

خدمات فناوری، آموزش و گردشگری ۵۰ درصد تولید ناخالص خراسان جنوبی

, خدمات فناوری، آموزش و گردشگری ۵۰ درصد تولید ناخالص خراسان جنوبی, خدمات فناوری، آموزش و گردشگری ۵۰ درصد تولید ناخالص خراسان جنوبی,

جواد اشرفی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی نیز در این نشست اظهار کرد: سه گروه کاری امکان‌سنجی تولید دانش‌بنیان در صنعت و معدن، تولید دانش‌بنیان در بخش‌های کشاورزی و تولید دانش‌بنیان در حوزه خدمات، فناوری اطلاعات و ارتباطات و گردشگری ذیل قرارگاه حمایت و تسهیل گری تولید و دانش بنیان و اشتغال آفرین در استان تشکیل شده است.

,

وی ادامه داد: طرح‌های تولیدی دانش‌بنیان و فناور در استان توسط این گروه‌های کاری سه‌گانه بررسی و ارزیابی شده و به قرارگاه برای تایید و تصویب ارسال می شود.

,

اشرفی با بیان اینکه رسالت اصلی قرارگاه حمایت از تولید دانش‌بنیان در سطح استان است، گفت: در سه گروه کاری امکان‌سنجی شده ذیل این قرارگاه، سعی کرده‌ایم طرح‌ها مبتنی بر مزیت‌های اقتصادی استان باشد چون کشاورزی و معدن ۵۰ درصد تولید ناخالص و بخش خدمات و گردشگری نیز ۵۰ درصد دیگر را به خود اختصاص دادند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه