اخبار داغ

در قرارگاه حمایت و تسهیل‌گری تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین مطرح شد؛

بی توجهی دستگاه های اجرایی کوچ اجباری شرکت های دانش بنیان خراسان جنوبی را رقم می زند

بی توجهی دستگاه های اجرایی کوچ اجباری شرکت های دانش بنیان خراسان جنوبی را رقم می زند
شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور خراسان جنوبی به دلیل نادیده گرفته شدن و بی توجهی مسئولان دستگاه های اجرایی چاره‌ای جز کوچ و مهاجرت به استان‌های دیگر را ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، نخستین نشست قرارگاه حمایت و تسهیل‌گری تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین امروز به ریاست استاندار خراسان جنوبی و با حضور دستگاه های اجرایی و روسای دانشگاه ها برگزار شد

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

احمد لامعی، سرپرست دانشگاه بیرجند در این نشست با بیان اینکه نامگذاری سال شعار امسال رسالت جامعه دانشگاهی و پژوهشگران را سنگین کرده است، اظهار کرد: در حال حاضر ۷۰ شرکت دانشگاهی و دانش بنیان در این دانشگاه فعال است که در حوزه های مختلف و متناسب با تخصص خود فعالیت دارند.

,

وی با اشاره به اینکه نگاه ما در دانشگاه بیرجند به گفتمان علم گرایی و تأکید بر امید و جوان گرایی براساس بیانیه گام دوم انقلاب است، افزود: اکنون ۲۰ پایان نامه مشترک و ۴۵ طرح پرژوهشی با کشورهای مختلف در دانشگاه بیرجند داریم لذا  درخواست می شود نقش این دانشگاه و ۳۵۱ عضو هیات علمی آن نادیده گرفته نشود و طرف مشورت در این قرارگاه قرار گیرد چرا که هر تلاشی که بر بنیاد علم نباید راه به جایی نمی برد.

,

لامعی با انتقاد از جزیره ای عمل کردن در حوزه فرهنگی، ادامه داد: دانشگاه بیرجند آمادگی دارد در حوزه آب، مهارت آموزی و کارآفرینی و معدن در خدمت باشد و به رسالت خود در این حوزه جامعه عمل بپوشاند.

,

مهدی جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه بسیاری از زیرساخت‌های حوزه کشاورزی استان مغفول مانده است، خاطر نشان کرد: با همکاری دانشگاه بیرجند و آزاد اسلامی در قالب تفاهم نامه اقداماتی خوبی با هدف ایجاد زیرساخت مورد نیاز در حال انجام است.

,

وی از پرداخت هزینه حضور شرکت‌های دانش بنیان کشاورزی برای شرکت در نمایشگاه تهران خبر داد و افزود: در حال حاضر  ۹ گروه پژوهشی برای رفع نیازهای پژوهشی در عرصه‌های مختلف تشکیل شده است.

,

جعفری با بیان اینکه چهار ابر پروژه تعریف کردیم تا با همکاری معاونت فناوری ریاست جمهوری اجرایی شوند، گفت: همچنین فرآوری پشم گوسفند با همکاری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی انجام خواهد شد.

,

مصطفی بهی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی هم در این نشست با اشاره به اینکه ۴۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان استان در حوزه استارتاپی فعالیت می‌کنند که در کشور نیز می‌درخشند، ادامه داد: خراسان جنوبی با توجه به وسعت و تراکم پایینی که دارد از نظر زیرساخت ها در جایگاه ۲۱ کشور و در بحث فناوری در جایگاه ۲۶ و از نظر ظرفیت‌های فکری و سواد عمومی نیروی انسانی هم در جایگاه ۱۰ کشور قرار دارد.

,

وی بیان کرد: حدود ۵۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان کشور به طور مستقیم از ظرفیت زیر ساخت‌های آی سی تی استفاده می‌کنند و توجه خاصی باید به ظرفیت‌های شرکت‌های بومی خراسان جنوبی در این خصوص شود.

,

بهی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور خراسان جنوبی به دلیل نادیده گرفته شدن و بی توجهی مسئولان دستگاه های اجرایی چاره‌ای جز کوچ و مهاجرت به استان‌های دیگر را ندارند.

,

محمد بهروزی فر، معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی هم با اشاره به برخی از مشکلات شرکت های دانش بنیان، اظهار کرد: در تأمین مالی و اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو مشکل داریم.

,

وی بیان کرد: اطلس سرمایه گذاری استان در مراحل اولیه باقی مانده است و بلوغ آن نیازمند تخصیص اعتبارات و هماهنگی هایی است تا بر اساس این اطلس بتوانیم مجوز های سرمایه گذاری بدون نام در استان صادر کنیم.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی نیز گفت: گردشگری به عنوان صنعت پاک توسعه، دومین صنعت درآمدزای ناخالص جهان و سومین صنعت درآمدزای خالص محسوب می‌شود.

,

هادی شاهوردی افزود: در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تصمیم داریم ابتدا راهبردها را مشخص و بر آن تمرکز کرده و در این خصوص از توان شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌مند شویم.

,

وی بیان کرد: سال‌های گذشته با ضعف تولید محتوا در استان مواجه بودیم لذا تلاش داریم با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان به اهداف پیش‌بینی شده در استان برسیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه